• خانه
  • تماس
  • ورود
« #دلتنگیها#درآغوش‌خداخدایا مزه عبادتت را به من بچشان »

فراخوان دلدادگان حضرت معصومه سلام الله علیها

فراخوان دلدادگان حضرت معصومه سلام الله علیها

  توسط زارع  , یکشنبه 10 آذر 1398, موضوعات: دلنوشته ..

«مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الجَنَّة: هر کس او (فاطمه معصومه سلام الله) را با شناخت زیارت کند، بهشت پاداش او خواهد بود.» این پاداش بهشت در مقابل زیارت عارفانه حضرت معصومه(س) را امام رضا(ع) وعده داده است . هر کس این بانوی فرزانه  بشناسد و از فضایل وکمالات این بانوی گرانقدر در زندگیش استفاده کند و در زندگی به کار ببندد، در هر دوجهان در بهشت به سر می برد.

حضرت معصومه الگویی است برای نوع انسان، زن و مرد. بزرگی و عظمت این بانو، معرفت و فضیلتش، چراغی روشنگر برای هر انسانی است. هم از دانش و علم گسترده حضرت معصومه (س) و هم سیره عملی و رفتاری آن حضرت می‌توان درس‌ها گرفت.

ولایتمداری این بانو پررنگ‌ترین بخش حیات طیبه ایشان و درس بزرگی است که امروز همه به آن نیاز داریم   امام رضا علیه السلام اگرچه برادر این بانوی بزرگوار بودند اما ولی و امام او نیز بودند. حضرت معصوم سلام الله علیها با تاسی از جده بزگوارش حضرت زهرا سلام الله علیها و عمه اش زینب سلام الله به دفاع از حریم ولایت پرداخت. او با هجرت آگاهانه و با بصیرت به پشتیبانی امامش در آمد. ایشان در زمانی که مامون  قصد کمرنگ کردن جایگاه امام رضا را داشت؛ با برگزاری نشست هایی از حریم امامت و ولایت دفاع کرد.

حضرت معصومه سلام الله علیها فاطمه ثانی است. او همچون جده‌اش دارای علم ، اقتدار، ولایتمداری، ….است. در ولایتمداری این دو بانو همین بس که جان خود را برای امامت و ولایت فدا کردند. یکی در شهر خود غریبانه دفن شد و دیگری در شهر غریبی دور از عزیزیانش دفن گردید.  ایشان جلوه‌گاه جلال و کمال و اوصاف مادر گرامی اش حضرت زهراست. این دو بانو حتی در طول عمرشان نیز شبهند عمری کوتاه ، آن هم در راه خدا.

 


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

آمار

  • امروز: 10
  • دیروز: 44
  • 7 روز قبل: 134
  • 1 ماه قبل: 825
  • کل بازدیدها: 37764
ذکر روزهای هفته
آیه قرآن
تاریخ روز
مهدویت امام زمان (عج)
اوقات شرعی