• خانه
  • تماس
  • ورود
« آمادگی فکری وفرهنگی برای ظهورخدا خودش صدای شکستن گردوها را شنیده است! »

چکیده ی مقاله تشکیل و ترویج مهدویت

چکیده ی مقاله تشکیل و ترویج مهدویت

  توسط زارع  , دوشنبه 29 اردیبهشت 1393, موضوعات: مهدویت


با بهره گیری از کلمات نورانی و روایات وارده برای شیعه ودوستان حضرت ولی عصر (عج) ووظایفی مقرر شده است . وظیفه ی یک شیعه ویک عاشق دل سوخته قبل از هر چیز یاد امام زمان است . در هر زمانی ودر هر مکانی ، زیرا عاشق آن است که لحظه ای از معشوق غافل نشود یاد امام نه تنها یک وظیفه است بلکه آرام بخش ونشاط آور وسازنده وتربیت کننده ، اصلاح گرو شور آفرین و همچنین وسیله یتقر به خدا و توشه ی لحظه یپر وحشت مرگ است .
پس راه اصلی ومسیر حقیقی به یاد امام زمان بودن وبه او روی آوردن و دست به دامن اوشدن در تمام ساعات عمر است ، از او خواستن چرا که همه چیز در سایه مهر او ودر پرتو اطاعت وکسب خشنودی او وسر انجام از یاد اوست.و اما بهترین راه یاد امام(عج) زمان تشکیل جلسات فضائل ومناقب حضرت وشرکت درآنها ودر واقع ترویج این مجالس می باشد.


با تشکیل این جلسات وبیان مباحث مهدوی در آنها وبالا بردن سطح فکری وفرهنگی افراد جامعه ، باعث زمینه سازی ظهور آن حضرت می شود و آمادگی برای پذیرش حکومت واحد جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم می کند . مردم جهان باید بفهمند آن چه در باره یآینده ی در خشان تمدن بشری در پرتو پیشرفت های ماشینی که به آن ها نوید داده شده سرابی بیش نبوده ؛ نه تنها صلح ورفاه مرد تأ مین نشده بلکه دامنه ناامنی های مادی ومعنوی گسترش یافت . پی بردن به وضع خطرناک کنونی ، نخست حالت تفکر ، سپس تردید و سر انجام یأس از وضع موجود جها ن و آمادگی برای یک انقلاب همه جانبه بر اساس ارزشهای جدید به وجود می اورد .واین چیزی است که نیاز به یک آمادگی عمومی دارد و این آمادگی در سایه ی تشکیل جلسات مهدوی و ایجاد باور های مهدوی در عموم افراد حاصل می شود .
انسان وقتی کسی را دوست داشته باشد انسان وقتی به کسی علاقه مند باشد دلش می خواهد در همه جا واز همه کس سخن نغز ودلپذیر از محبوبش بشنود وهر جا سخن از محبوبش باشد شرکت میکند وگوش فرا می دهد،لذا برای شیعه امام عصر لازم است هر جا جلسه ای تشکیل می شود که سخن از فضائل و مناقب آن حضرت گفته می شود حضور یابد و نباید تنها به خویش بپردازد بلکه باید مراقب حال دیگران هم باشد و علاوه بر اصلاح خود در اصلاح دیگران نیز بکوشد .زیرا برنامه ای که انتظارش را می کشد یک برنامه فردی نیست بلکه یک برنامه ی جمعی است و باید تمام عناصر تحول در آن شرکت کنند وعمق ووسعت این هماهنگی باید به عظمت همان برنامه انقلاب جهانی باشد که انتظار آن را دارد ویکی از راه هایی که این مهم را محقق میکند علاوه بر شرکت در مجالس مهدوی ، تشکیل وترویج مجالس مهدوی است .پس هر کس به میزان علم ودانش خود باید مردم را به سوی امام زمان (عج) دعوت نمایدو شخص دعوت کننده علاوه برحکمت علمی دارای حکمت عملی نیز بوده و به طور عملی مردم را با آن حضرت آشنا نماید تا مردم بتوانند آن بزرگوار را الگو قرار دهند و به او تأسی کنند . چون دعوت عملی تاثیر بیشتری دارد .
شرکت در مجالس ذکر فضائل آن حضرت و خاندان ایشان از علائم وارادت صادقانه به آن حضرت است .و بی شک بر پایی این گونه مجالس ومحافل یاری ونصرت دین خدا و ولی خدا وحجت وقت است وسبب ترویج ، توسعه ونشر این حق خواهد شد.
با شرکت و تشکیل این جلسات یکی دیگر از وظایف شیعیان ان حضرت محقق میشودو آن ذکر دعا می باشد .دعا اوج بندگی ومایه ی آراستگی و بهترین سپر که میتوان در پناه آن با آسایش آرمید ، دعا آموزه ی مهم تربیتی برای نفس وبه کمال رسیدن اس .پس باید دعا نمود واز خدا خواست ، ودست نیاز به سوی تنها ترین بی نیاز گشود ودر ماندگی واظطرار خویش را به خدا بیان نمود و از او درخواست کمک کرد واوج بندگی خود را نسبت به او نشان داد و یکی از اقسام یاد ویاری نمودن امام عصر (عج) در وران غیبت دعا نمودن برای آن حضرت است . واز آنجا که ظهور حضرت ولی عصر (عج) موجب گشایش تمام گره ها ومشکلات اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی وسیاسی می باشد ، دعای کامل با شرایط به معنی خواستن وگام برداشتن به دنبال آن خواسته می باشد . کسی که در فکر وعل خواستار امام عصر وظهور ان حضرت و استواری حکومت جهانی پر از عدل وداد او می باشد ، با دعا کردن قد راسخی به سوی فرج آن حضرت برداشته است و میتوان او را منتظر واقعی امام عصر (عج) دانست .و ازجمله دعا هایی که سفارش شده دعای اللهم کن لولیک ….است برای سلامتی آن حضرت . ودعا برای تحصیل مهمات و شرایط ظهور آن حضرت وهمنین دعا برای حفظ وجود امام زمان (عج) از بلایای و آفات زمینی وآسمانی و…..ی باشد .
سعادت مومن در گروی ولایت ، ایمان محبت واطاعت از آن حضرت است و هر قدر این ولایت قویتر وشدید تر باشد درجه ومنزلت مومن نزد خدا بیشتر خواهد بود و قرب بیشتری به او خواهد داشت.
کلیدواه :مجالس مهدوی ، تکالیف ، ظهور ، امام زمان (عج)
نظر از: صداقت...! [عضو] 

با سلام
از من ایشان را هزاران یاد باد!

1393/03/03 @ 22:54


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

آمار

  • امروز: 3
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 478
  • 1 ماه قبل: 989
  • کل بازدیدها: 38403
ذکر روزهای هفته
آیه قرآن
تاریخ روز
مهدویت امام زمان (عج)
اوقات شرعی