• خانه
  • تماس
  • ورود

موضوع: "مسائل روز"

  توسط زارع  , دوشنبه 12 مرداد 1394, موضوعات: مسائل روز

میشل هوئلیک(نویسنده اسلام ستیز فرانسوی) : جنگ بر ضد مسلمانان

فایده ای ندارد،فقط با فاسد کردن آنها می توان به پیروزی دست یافت،

پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن های کوتاه فرو بریزیم.

منبع:http://razmandehmajazi.persianblog.ir

  توسط زارع  , دوشنبه 12 مرداد 1394, موضوعات: گنجینه ها, مسائل روز

 

 

از زمانی که ماهـواره وارد خانه های ایرانیان شد، طیف گسترده ای از شبکه های ماهواره ای مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت. در ابتدا به دلیل محدود بودن شبکه های فارسی زبان، شبکه های خارجی مورد توجه بییندگان برنامه های ماهواره ای قرار داشت اما پس از مدتی با گسترش شبکه های فارسی زبان و کاهش سختگیریها نسبت به استفاده از ماهواره، این پدیده به صورت گسترده ای به خانه های ایرانیان راه یافت. هم اینک تخمین زده می شود که تعداد قابل ملاحظه ای گیرنده و دیش ماهواره ای در کشور وجود داشته باشد. تعداد شبکه های ماهواره ای فعال در جهان ۱۷ هزار و ۶۶۶ شبکه است که از این تعداد حدود سه هزار شبکه در داخل ایران با همین دیش ها و آنتن های معمولی قابل دریافت هستند. از این تع با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، علاوه بر تاثیر شبکه های ماهواره ای بر نحوه نگرش جوانان به مسایل سیاسی، ما شاهد تغییر در الگوهای فرهنگی جوانان کشور نسبت به بسیاری مسایل از جمله مدل لباس و آرایش نیز هستیم. نکته قابل توجه در زمینه تغییر دیدگاه جوانان نسبت به نوع پوشش و آرایش آنها این است که الگوهای جمعی در جامعه بشدت درحال تضعیف و فردگرایی و توجه به خود، در حال رشد است. آراستگی و زیبایی ظاهرجوان امروز که مورد پسند اوست، بگونه ای متفاوت از الگوهای جمعی است که فرهنگ سنتی جامعه برای او ترسیم می کند. در جامعه به دلیل بهبود اوضاع اقتصادی مردم، ابراز وجود دربین جوانان به مثابه یک ارزش اجتماعی بسرعت درحال رشد است. یکی از دلایل پررنگ شدن این موضوع علاوه بر رفاه اقتصادی، گسترش روز افزون استفاده از ماهواره در خانواده ها می باشد. از این نکته نیز نباید غافل شد که جامعه ما یک جامعه در حال گذار است و در این میان موجی که برطبقه بالا و متوسط تاثیر می گذارد، طبقات پایین جامعه را هم متاثر می کند. مثلا ما در جوانان طبقات پایین جامعه هم میل به تغییر در نوع لباس و آرایش را مشاهده می کنیم، هر چند مسائل مالی، آنها را در ابراز این نوع کنش اجتماعی دچار محدودیت می کند. در جامعه جوانی مثل ایران، انتخاب نوع پوشش و سبک آرایش، بی تاثیر از برنامه های ماهواره نیست. با نگاهی کوتاه به این مساله متوجه می شویم که نفـوذ فرهنـگ غـرب آرام آرام وارد کلیه اندامهای درخت کهنسال فرهنگ ایران می شود و خود را بسرعت ناباورانه ای به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه به جوانان عرضه می کند. در چنین شرایطی، مدیران فرهنگی جامعه باید حرکت خلاقانه و آگاهانه ای را برای کاهش اثرات منفی برنامه های شبکه های ماهواره آغاز کنند.داد شبکه حدود ۷۴ شبکه مخصوص تبلیغات مد لباس و لوازم آرایش است.

منبع:http://razmandehmajazi.persianblog.ir

  توسط زارع  , دوشنبه 12 مرداد 1394, موضوعات: مسائل روز

  توسط زارع  , شنبه 21 تیر 1393, موضوعات: مسائل روز

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: عدم رعایت اصول تغذیه ای در ایام ماه مبارک رمضان به افزایش وزن منجر می شود.

پروین افشار افزود: روزه داران به علت رعایت نکردن اصول تغذیه ای در این ماه، به افزایش وزن دچار می شوند در حالیکه این ایام با روزهای دیگر سال تفاوت چندانی ندارد.

وی، مصرف غذاهای پرحجم و نبود تحرک کافی در این ماه را از جمله علل مهم بروز چاقی در روزه داران اعلام کرد و گفت: افراد معمولا کمتر به این موضوع مهم توجه می کنند.

افشار افزود: برخی از روزه داران نیز در این ایام وعده های غذایی خود را محدود کرده و فقط دو وعده افطار و سحر و یا حتی فقط وعده افطاری را صرف می کنند.

وی، اضافه کرد: تبعیت از این نوع شیوه به کاهش وزن فرد روزه دار در پایان ماه رمضان منتهی می شود اما پس از این ماه مبارک به دلیل مصرف غذاهای بیشتر، دوباره افزایش وزن رخ می دهد.

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: بر این اساس به روزه داران توصیه می شود برای کنترل وزن سه وعده غذایی افطار و شام و سحر با حجم محدود و مناسب مصرف کرده و از مصرف غذاهای حجیم و پر چربی مثل کله پاچه اجتناب کنند.

وی، یادآورشد: علاوه بر آن افراد باید با توجه به هرم راهنمای غذایی از تمام گروه های غذایی شامل نان، و غلات میوه ها و سبزی ها، لبنیات و گوشت استفاده کنند.

افشار، خاطر نشان کرد: مصرف میوه های آب دار نیز برای کاهش تشنگی در طول روز به روزه داران توصیه می شود.

منبع:http://ramezan.com/

  توسط زارع  , یکشنبه 27 بهمن 1392, موضوعات: مسائل روز


مقام معظم رهبري : مسأله‌ى وحدت حوزه و دانشگاه به اعتقاد من يكى از اساسى‌ترين و پيچيده‌ترين و عميق‌ترين مسائل انقلاب است.

در نظام اسلامى، علم و دين پابه‏پا بايد حركت كند. وحدت حوزه و دانشگاه، يعنى اين. وحدت حوزه و دانشگاه، معنايش اين نيست كه حتما بايستى تخصصهاى حوزه‏يى در دانشگاه و تخصصهاى دانشگاهى در حوزه دنبال بشود. نه، لزومى ندارد. اگر حوزه و دانشگاه به هم وصل و خوشبين باشند و به هم كمك بكنند و با يكديگر همكارى نمايند، دو شعبه از يك مؤسسه‏ى علم و دين هستند. مؤسسه‏ى علم و دين، يك مؤسسه است و علم و دين باهمند. اين مؤسسه، دو شعبه دارد: يك شعبه، حوزه‏هاى علميه و شعبه‏ى ديگر، دانشگاهها هستند؛ اما بايد با هم مرتبط و خوشبين باشند، با هم كار كنند، از هم جدا نشوند و از يكديگر استفاده كنند. علومى را كه امروز حوزه‏هاى علميه مى‏خواهند فرا بگيرند، دانشگاهيها به آنها تعليم بدهند. دين و معرفت دينى را هم كه دانشگاهيها احتياج دارند، علماى حوزه به آنها تعليم بدهند. سرّ حضور نمايندگان روحانى در دانشگاهها، همين است. چه قدر خوب است كه اين ارتباطها، برنامه‏ ريزى و سازماندهى بشود. اين، يكى از بهترين و طبيعيترين وحدتهاست.

صفحات: 1· 2

  توسط زارع  , یکشنبه 20 بهمن 1392, موضوعات: مسائل روز

پيروزي انقلاب اسلامي در ايران تنها يك حادثه داخلي براي تغيير يك رژيم سياسي نبود. بلكه همان‌گونه كه بسياري از دولتمردان آمريكائي، اسرائيلي و اروپائي در خاطرات خود از آن روزها تعبير كرده‌‌اند، انقلاب از ديدگاه آنان زلزله‌اي ويرانگر براي جهان غرب بود.

گذشته از آنكه آمريكا مطلوبترين شرائط جغرافيائي، اقتصادي و نظامي را در يكي از حساسترين مناطق جهان كه مرزهاي طولاني با رقيب (دولت شوروي) داشت، از دست مي‌‌داد امواج اين انفجار بزرگ رژيمهاي وابسته به غرب رادر ممالك اسلامي و بلاد عربي متزلزل و بيمناك كرده بود.

پيام اصلي انقلاب اسلامي ماهيتي فرهنگي داشت ومبتني بر انديشه ديني و ارزشهاي معنوي بود.

پيروزي انقلاب به معناي صدور پيام و ارزشهاي آن و به حركت درآمدن موجي از خيزشهاي رهايي بخش در كشورهاي اسلامي و جهان سوم بود. همزمان با ايران، رژيم وابسته به آمريكا در نيكاراگوئه نيز سرنگون شد. در افغانستان دولت شوروي ناگريز از كودتاي خونين و سپس لشكركشي واشغال اين كشور شد تا حركت اسلامي را مهار كند.1 در عراق، كودتاي صدام با همين هدف شكل گرفت.

2 مردم لبنان و فلسطين پيروزي انقلاب ايران را جشن گرفتند و جهاد خويش را در شكلي نوين و ملهم از انقلاب اسلامي آغاز كردند.

جنبشهاي اسلامي در مصر، تونس، الجزاير، سودان، عربستان و تركيه احيا شدند.

ادامه »

صفحات: 1· 2

  توسط زارع  , جمعه 18 بهمن 1392, موضوعات: مسائل روز

«این تصویر را دیدم حیفم اومد نذارم هیچ وقت من به این موضوع  فکر نکرده بودم فکر کنم تاثیر گذار باشه »

  توسط زارع  , چهارشنبه 4 دی 1392, موضوعات: ارزشها, مسائل روز

 

معني لغوي شادي و تفريح :

شادي حالت مثبتي است كه در انسان به وجود مي‌آيد و در مقابل غم و اندوه قرار دارد و معمولاً منجر به رفتاري مي‌شود كه بر آن حالت شادي‌كنان گفته مي‌شود ، يعني فرد در حال شادي كردن است .[1]

تفريح به معناي شاد كردن ، فرح و خوشي ، تفرج و تماشا و گشت و گذار آمده است . [2]

الفاظ شادي در قرآن :

شادي و نشاط در قرآن كريم اغلب با الفاظي هم‌چون فرح ، فرحوا ، تفريح ، تفرحوا ، تفرحون ، يفرح ، فرحون و فرحين آمده است ؛

معني لغوي فرح :

فرح مخالف حزن و اندوه است .[3] و عبارت است از لذّت قلب و روح از رسيدن به آنچه ميل دارد .[4] و در بياني گفته شده ؛ فرح شرح صدر است به سبب لذت زودگذر كه اكثراً درباره‌ي لذات حسي و دنيوي صدق مي‌كند .[5]

فرح در قرآن در چند معنا به كار رفته است ؟

1- سركشي و بدمستي كه درباره‌ي آن خداوند مي‌فرمايد : « إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْفَرِحِينَ »[6]

2- خوشنودي و رضا كه خداوند مي‌فرمايد : « مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ » [7]

3-شادماني و خوش‌حالي كه در اين باره خداوند مي‌فرمايد: « فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ » [8]

ادامه »

  توسط زارع  , یکشنبه 5 آبان 1392, موضوعات: مسائل روز

چکیده

انسان گاه با پدیده هایی برخورد می کند که در نگاه اول باور به وجود چنین پدیده ای برای

او دشوار است. اما زمانی که با دقت آن را بررسی می کند در کمال ناباوری به این یقین

می رسد که چنین پدیده ای و جریانی وجود دارد. یکی از این پدیده ها که در طول تاریخ به

وجود آمد فرقه ای به نام، شیطان پرستی است.

شیطان یکی از مخلوقات خداوند است که پس از سالهای طولانی، بندگی خداوند از صراط

مستقیم الهی جدا شد و راه انحرافی را در پیش گرفت تا انسانها را به گمراهی بیندازد و این

هدفی برای امتحان و آزمایش کردن او بود.

ولی گمراهانی پا را فراتر گذاشته و شیطان را مورد پرستش قرار دادند. این فرقه ابتدا به

انگیزه مخالفت با مسیحیت به وجود آمد ولی گروهی به عنوان شیطان پرستی جدید

عقیده دارند که شیطان در طبیعت هر انسان است، این گروه از آداب و مناسک خاصی

استفاده می کنند واز راههای مختلفی شروع به تبلیغ وپرستش شیطان می کنند آنها

در ایران هم فعالیت خود را شروع کرده اند و در حال حاضر از را های مختلف مثل ترویج نماد

های خاص، آداب و مراسمو موسیقی …. به فعالیت های خود ادامه می دهند. ما در این

مقاله به بررسی تاریخچه،ایدئولوژی، نمادها و نحوة ورود شیطان پرستی به ایران

می پردازیم.

کلید واژه: شیطان، شیطان پرستی ، موسیقی ، نمادها

استاد راهنما :سر کار خانم م .حسین آبادی

تهیه وتنظیم:ر. زارع -ف . صادقی-ن . دهقان

  توسط زارع  , شنبه 12 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها, مسائل روز

پرداختن به مسأله حجاب بدون توجه به بحث غیرت، تا کنون ناکارا بوده و صرفا باعث لوث شدن این

حکم الهی دوجنبه ای یعنی حکومتی و اخلاقی گردیده است. آنچه که  در خانواده هایی که

زنان و دخترانشان بی حجابند، به انسان می فهماند، این است که در چنین خانواده هایی، غیرت

به همان اندازه حجاب به نظرمی رسد حقیر  ویا حتی بیشتر از آن مورد مظلومیت واقع شده است.

چگونه می توان فرض کرد که همسر یا دختر بالغه کسی بدون حجاب مناسب و با لباس های

زننده، تنگ، نازک،محرک و نیمه عریان به خیابان و یا میان نا محرمان بیاید و شوهر و یا پدر خانواده

را غیور دانست.

چگونه ممکن است در خانه ای که مردانش غیرتمندند، زنان و دختران بتوانند هرگونه که بخواهند در

جامعه حاضر شوند.

آیا دشمن فقط حیا و حجاب را نشانه گرفته است که بتوان با دفاع در برابر آن مسئله شیوع بی

حجابی را درمان نمود. آیا وقت آن نرسیده است که بفهمیم در تهاجم فرهنگی غیرت اولین هدف

بود تا توانستند بی حجابی را به عنوان هدف دوم نشانه گیری کنند.

در حالی که در فرهنگ غربی و آثار فرهنگی و فیلم های غربی، هیچگونه حقی برای نظارت و

دخالت در وضعیت حضور و معاشرت بانوان برای مردان مجاز نیست، در شرایطی که موضوع ارتباط

جنسی زنان شوهردار با غیر شوهران خود به راحتی و به مرات در شبکه های ماهواره ای نمایش

داده می شود، در شرایطی که در این خانواده ها زنان مجاز به پوشیدن هر لباسی در برابر

سایرینند و مردان غیر مجاز به هرگونه اعتراض، و اینکه استفاده از ماهواره و مشاهده شبکه های

خارجی، از عرف به معروف مبدل می شود، چگونه می توان تاثیرات مشاهده این برنامه ها و

فیلمهای آکنده به روابط حرام و مزین به تکنیک های داستانی و سینمایی، نا دیده انگاشت.

چگونه می توان ماهواره را در خانواده ها به عنوان عضوی فعال نادیده انگاشت در حالی که ساعتها

در برخی خانه ها، خانواده ها تنها مستمع و بینندهای محض در برابر آنند. وقتی که دخالت مرد در

ول انگاری های زن و فرزند قبیح شمرده می شود، نه تنها غیرت زیبا جلوه نمی کند، که قبیح

شمرده خواهد شد و این همان نتیجه ای است که بی غیرت بودن را از شاخصهای ترقی یک

جامعه تلقی می نمایند و غیوران را انسانهای خودخواه و عصبی می شناساند.

این گونه است که امری فطری چون غیرت که حتی در ذات حیوانات به عنوان ارزش تلقی می شود،

به نماد حیوانیت تلقی می شود، در حالی که خوردن، خوابیدن و شهوت رانی به عنوان خلقیات

حیوانی تلقی نمی گردند و روز به روز به عنوان نماد پیشرفت و رفاه در یک جامعه تبلیغ می گردند.

در حالی که غیرت جزء خصوصیات لاینفک مردان مؤمن در روایات متواتر و حجاب جزء دستورات مبرم

برای مردان و زنان در قرآن کریم بیان شده اند، یک بستر سازی شوم فرهنگی هر دو را به یکباره

هدف گرفته است تا هم مردان، خود را در خدمت بی حجابی همسران و دختران خود قرار داده و

حتی به آن افتخار کنند و هم بی حجابی را به عنوان شاخصی برای پیشرفت زنان و دختران جا

اندازند. این منکر آنچنان در تمام دنیا جاانداخته شده است که هم اکنون، اکثریت قریب به اتفاق

کشورهای دنیا، مسابقات زنان و یا دختران زیبا و به اصطلاح شایسته را به صورت سالانه برگزار می

نمایند.

همانطور که در مقالات قبلی آنتن ماهواره را پرچم تهاجم فرهنگی دانسته ام، همچنان عامل

اصلی بی حجابی و بی غیرتی را فراگیر شدن ماهواره در کشور می دانم و البته این بدان معنی

نیست که مقصران در بحث تربیت فرزندان، فرهنگ سازی حکومتی، تبلیغ مناسب مبلغان دینی،

قانونگذاری عملیاتی همچنین اجرای اصولی را تبرئه نمایم، بلکه دلیلی قاطع برای جدی گرفتن

دشمن، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

آنچه که در این مقاله بیشتر منظور نظر است، بحث غیرت است که منجر به تشکیل یک دولت

خانگی در خانواده می شود تا:

اولا - مانع ورود آنتن ماهواره، فیلمها و محصولات مستهجن و مبتذل فرهنگی گردد.

ثانیا - موجب تبلیغ دینی و فرهنگ سازی مذهبی از طریق معاشرت با خانواده های مقید و حضور

در مساجد و مناسک مذهبی شود.

ثالثا - موجب نوعی خودداری والدین در برابر هر گونه خلاف اخلاقی گردیده تا بهانه ای برای آلوده

شدن فرزندان فراهم نگردد.

رابعا - موجب احساس مسئولیت والدین نسبت به رفت و آمدها، معاشرت ها و رعایت مسائل

مذهبی از قبیل نماز، حجاب و … خواهد شد.

همانطور که در خانواده ای که همگی نسبت به سیگار تنفر دارند و پدر و مادر پیشتازان مبارزه با

سیگارند، احتمال آلوده شدن فرزندان به سیگار و هر گونه دخانیات به صفر میل می کند، در هر

خانواده ای که مباحث حجاب، غیرت و پایبندی به دین و اخلاق و فرار از آماج تیرهای غیر فرهنگی

از سوی والدین مهم تلقی گردد، احتمال بی حجابی و بی بندوباری فرزندان بسیار تقلیل خواهد

یافت.

از دلایل اولویت بحث غیرت بر حجاب این است که خاستگاه سیاسی بی حجابی در جامعه، از

شعار بی حجابی به وجود نیامد، بلکه از تسامح و تساهل جاری شد، آنجا که رییس جمهور و

مسئولان دولت اصلاحات، تسامح و تساهل را ابزاری برای تقبیح غیرت و خنثی سازی بی حجابی

قرار دادند و به تدریج همزمان با نشستن گرد بی غیرتی در چهره برخی مردان، معروف سازی بی

حجابی و بی بندوباری در روابط اجتماعی در دستور کار قرار گرفت تا بی غیرتی و بی حجابی

چونان شاخصهای اصلی کشور های سکولار، یکی از مهمترین مشخصه های لازم برای آماده

سازی برپایی یک حکومت سکولار و غیر دینی در کشور فراهم گردد.

شاید همان قدری که بحث غیرت از سوی طرفداران سکولار ذبح گردید، از سوی مبلغان نیز مظلوم

واقع شد تا تعریفی دقیق، زیبا و جامع از آن ارائه گردد. آیا منظور از غیرتمند بودن این است که از

فردا مردان با برخورد قهری در برابر بی حجابی ها و یا بی بندوباری های اعضای خانواده بایستند و

یا مراتب و مراحلی برای آن باید تعریف نمود:

1- از اولین نیازهای این بحث، حساس سازی خانواده است. یعنی که در خانواده، بی حجابی و بی

بندوباری تقبیح گردد تا در گام اول از شکسته شدن قبح آن پیشگیری گردد و یا مجددا تقبیح گردند.

2- ابزارها، رسانه ها و معاشرت هایی که غیرت و حیای خانواده را هدف گیری می نمایند باید از

حریم خانواده ها پاک گردند. پدر و مادری که نتوانند خود را از دام این تله های فرهنگی نجات دهند،

هرگز نباید توقع تربیت فرزندان باحیا، باحجاب، چشم پاک و با غیرت را داشته باشند.

3- این حس که والدین و حتی فرزندان باید نسبت به مسائل اخلاقی و مذهبی یک دیگر حساس

باشند باید در خانواده نهادینه گردد، آنطور که همگی یکدیگر را به کارهای خیر و نیکو تشویق نمایند

و امر به معروف و نهی از منکر و روشهای آن از سوی پدر و مادر اجرا و حتی مورد پذیرش قرار گیرد.

همانطور که همه خانواده نسبت به نزدیکی اعضا به مواد مخدر حساسند، باید نسبت به ترک نماز،

بی حجابی، بی حیایی، کسب غیر حلال و … نیز واکنش نشان دهند و این واکنش ها در صورت

فرهنگ سازی صحیح والدین، نه تنها به عنوان دخالت تلقی نمی شوند، بلکه به نوعی ابراز محبت

و علاقه تعبیر خواهند شد.

4- معاشرت با اهل دین، اهل حیا، اهل غیرت، رفت و آمد به مسجد، قرار گرفتن در برابر وزش

نسیم نصیحت و پند و منبر علمای عامل به دین، از ابزارهای لازم و اصلی حفظ دین در خانواده

هستند. بی پرده بگویم که همانطور که فرزندان به نصایح والدین محتاجند، پدر و مادر نیز به این

نصایح محتاجند و چه خوب است که از همان طفولیت، فرزندان را در برابر پند و منبر آماده پذیرش

نماییم و به جای اینکه فرزندانمان را از نصیحت فراری نماییم، علاقمند سازیم تا خود فرزندان به

دنبال هدایت، نصیحت و پند باشند.

5- معرفی پدر و مادر به عنوان افرادی که جلب رضایت آنان با دیدگاه قرآنی بعد از اطاعت از پرودگار

مهمترین خواسته خداوند است. این حالت زمانی در خانواده ها به عینیت خواهد رسید که والدین

همواره نمایش های خوبی از احترام به پدر بزرگها و مادر بزرگها به نمایش بگذارند تا فرزندان نیز این

حکم الهی را پذیرا باشند. تنها در این صورت است که می توان نظارت و دخالت از سوی والدین و

اطاعت از سوی فرزندان را در یک خانواده نهادینه نمود. کمرنگ شدن اطاعت فرزندان از پدر و مادرها

یک ریشه مهم دارد و آنهم عدم احترام شایسته و بایسته به پدربزرگها و مادر بزرگها است، چرا که

فرزندان بیشترین تاثیر را نه از نصیحت و پند والدین، بلکه از عمل و رفتار آنها می گیرند.

6- غیرت در هنگامی جایگاه اصلی خود را پیدا می کند که مسئله ولایت پذیری در هر مسئله ای

اعم از محیط کاری، خانواده، اجتماع و حکومت اهمیت داشته باشد، چرا که تا تمام آحاد جامعه

ولایت ولی خود را نپذیرند، با مسئله پذیرش غیرت شوهر و یا پدر نیز نمی توانند کنار بیایند. از

ریشه ای ترین دلایل مشکلات بخشهای مختلف در کشورمان، همین عدم ولایت پذیری نسبت به

ولی در هر بخشی است.

7- تقویت غیرت در خانواده آنقدر مهم و کارگشاست که می تواند تقصیرهای ناظران، حاکمان، قانون

گذاران و مبلغان را بپوشاند که امید است چون گذشته مغفول نیافتد، که در صورت غفلت در این

خصوص نه تنها بحث حجاب به هیچ جای خوبی نخواهد رسید، بلکه به یک بن بست حساسیت زا

مبدل خواهد شد.

نوشته از سیاوش آقاجانی

salmane ali.parsi blog.com

 

 

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

آمار

  • امروز: 77
  • دیروز: 112
  • 7 روز قبل: 414
  • 1 ماه قبل: 914
  • کل بازدیدها: 38312
ذکر روزهای هفته
آیه قرآن
تاریخ روز
مهدویت امام زمان (عج)
اوقات شرعی