• خانه
  • تماس
  • ورود

موضوعات: "گنجینه ها" یا "الهی"

  توسط زارع  , پنجشنبه 25 آبان 1402, موضوعات: گنجینه ها, دانستنیها

تیشرت آستین بلند را می توان در فصل های مختلف بر تن اقایان دید. اما دانستن یک سری از ویژگیهای این تیشرت ها به شما کمک خواهد کرد تا یک تیشرت آستین بلند بسیار خوب متناسب با هیکل و تیپ خود انتخاب کنید. ما در این مقاله یک سری از ویژگیهای انتخاب یک تیشرت متناسب و خوب برای آقایان را ذکر خواهیم کرد.

ویژگی یقیه تیشرت آستین بلند

 

 

باز شدن گردن

یقه‌های بسته کاملاً استاندارد هستند، اما فقط مطمئن شوید که خیلی محکم دور گردن شما قرار نگیرد یا خیلی شل نباشد. اگر یقه کشیده به نظر می رسد یا می توانید مقداری از شانه خود را هنگام پوشیدن ببینید، خیلی شل است..
اگر یقه های وی شکل می پوشید. از پوشیدن یقه های وی عمیق خودداری کنید. برخی برندهای وی های عمیقی دارند. پس مواظب باشید وی ها از بالای بغل شما عبور نکند.
آستین*
آستین ها باید به قسمت میانی دو سر بازو برخورد کنند و به آرامی بازوهای شما را در آغوش بگیرند. آستین ها نباید در جایی که به نظر می رسد عضله دوسر شما خفه شده اند خیلی تنگ باشد. تصویر زیر دارای آستین‌هایی است که کاملاً در جای درست قرار می‌گیرند و بازو را تا حد کمال در آغوش می‌گیرند.

شما همچنین نمی‌خواهید در اطراف عضله دوسر بازو یا فضای خالی وجود داشته باشد. این فقط ارزان و چسبنده به نظر می رسد و بازوهای شما را به بدترین شکل ممکن کوچک می کند. اگر تی شرت در هر جای دیگری به خوبی می آید، از خیاط خود بخواهید آستین ها را باریک کند تا بهتر به بازوهای شما بچسبد. من باید همیشه این کار را با مشتریان انجام دهم.

بدن / تنه

همانطور که در تمام ویدیوها و مقالات پیراهن خود گفتم، تی شرت مناسب زمانی خواهد بود که بتوانید بین 1 تا 2 اینچ پارچه را در دو طرف شکم خود فشار دهید (نه بکشید) مانند تصویر بالا. این برای هر نوع بدن منفرد صدق می کند. بسیاری از مشتریان بزرگتر من در این مورد با من دعوا می کنند … تا زمانی که تعارف شروع می شود.
طول

پیراهن باید جایی بین فاق بالا تا وسط ختم شود. ترجیح می‌دهم به قسمت میانی فاق نزدیک‌تر باشد تا فاق بالا، زیرا این کار از نشان دادن شکم در هنگام بلند کردن چیزها جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد به آرامی در جلوی کمربند/شلوار شما قرار بگیرد تا تناسبات شما را از هم بپاشید – اگر بخواهید.
تی شرت ساده
واضح است که تی شرت آستین کوتاه ضروری است زیرا فوق العاده راحت، جاودانه است و همه آن را می پوشند. حالا اینکه آیا به تی‌شرت یقه‌دار  نیاز دارید به چند عامل بستگی دارد که بعداً در این مقاله به آن‌ها خواهم پرداخت.
اگر شما هم مانند بسیاری از مشتریان من هستید، احتمالاً در بیشتر مواقع تی شرت یا تی شرت یقه دار می پوشید، بنابراین بیایید مطمئن شویم که در آنها شگفت انگیز به نظر می رسید. با این حال، قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، باید با مردان در رابطه با تی‌شرت‌هایشان چند مورد را انتخاب کنم. آنها تخت را به چند روش کاملاً خراب می کنند:
پیراهن هایشان پر از آرم است.
آنها به درستی جا نمی شوند.
پارچه خیلی نازک، براق یا فرسوده است.
ترکیبی وحشتناک از موارد بالا.
انواع تی شرت مردانه
تی شرت به این صورت تعریف می شود:

یک پیراهن سبک وزن بدون دکمه، آستین کوتاه و بدون یقه. اغلب از پنبه ساخته می شود و اغلب دارای یک تصویر یا شعار است.

قبل از اینکه به نکات ظریف تی شرت بپردازیم، ابتدا در مورد دو نوع مختلف صحبت می کنیم. قبل از اینکه در صنعت مد شروع کنم، نمی دانستم که فقط دو نوع تی شرت وجود دارد. پس بیایید سریعاً این را از سر راه برداریم.
یقه گرد

این تی شرت ها یقه های گردی دارند که مانند تصویر بالا به گردن نزدیک می شوند. احتمالاً همین الان اینها را در کمد خود دارید. آنها آیتم های پایه عالی برای لایه بندی هستند یا به تنهایی پوشیده می شوند. آنها روی اکثر انواع بدن کار می کنند. برای جزئیات بیشتر به بخش زیر در مورد تناسب مراجعه کنید.

تیشرت آستین بلند مردانه

پیراهن های آستین بلند از نظر فنی تی شرت نیستند. من این را اینجا گذاشتم، زیرا وقتی برای اولین بار شروع به کار کردم، قسم خوردم که پیراهن های آستین بلند، مانند هنلی، تی شرت هستند. اما، آنها نیستند. همچنین، به نظر حرفه ای من، شما واقعاً نباید پیراهن آستین بلند داشته باشید. هنلی تنها استثنا خواهد بود، اما آنها فقط در برخی از تیپ های بدنی خوب به نظر می رسند. بعداً مقاله ای در مورد پیراهن های هنلی خواهم نوشت. اما من آنها را یک کمد لباس ضروری نمی دانم.


هیچ مردی که به خود احترام می گذارد هرگز نباید تی شرت هایی بپوشد که آرم هایی روی آنها چسبانده شده باشد. ما به اندازه کافی بیلبورد و تبلیغات در زندگی خود داریم، بدن خود را به بدن دیگری تبدیل نکنید. تیم‌های ورزشی و تی‌های کنسرت/باند اگر در رویدادی مناسب پوشیده شوند، مناسب هستند.


تی شرت آستین بلند مردانه چگونه باید مناسب باشد

این بدان معنا نیست که باید پوست سفت باشد، اما به این معنا نیست که باید گشاد باشد. بسیاری از مشتریان من با هیکل بزرگتر فکر می کنند که پیراهن هایشان باید گشاد باشد تا عیوب خود را پنهان کنند، اما در واقع برخلاف آن عمل می کند. اگر بخواهید آنها را زیر پارچه های بزرگتر پنهان کنید، عیوب شما را برجسته می کند. و اگر لاغرتر هستید، پیراهن بزرگ‌تر هیچ حجیمی به فریم شما نمی‌دهد، فقط شما را لاغرتر نشان می‌دهد.


انتخاب پارچه برای تیشرت آستین بلند مردانه

نمی‌توانم به شما بگویم که در هنگام قدم زدن در شهر چند نوک سینه و ناف می‌بینم، زیرا پسرها مانند تی‌شرت‌های معمولی پیراهن‌های زیر یا پیراهن‌های شلخته با پارچه‌های بسیار نازک یا ظریف می‌پوشند. پس در انتخاب پارچه باید دقت کرد
بیش از حد نازک
من پسرهای زیادی را می بینم که لباس زیر سفید که  پارچه آن بسیار نازک است. من صادقانه ماه‌هاست که دنبال پیراهن‌های سفید خوب می‌گشتم که پوست را نمایان نمی‌کنند. توصیه های من را در زیر ببینید. پیراهن های نازک/زیر پیراهن با تی شرت های معمولی یکسان نیستند. پیراهن‌های زیر، مطابق با نام خود، فقط باید زیر پیراهن دیگری پوشیده شوند – معمولاً یک پیراهن آکسفورد دکمه دار یا یک پیراهن یقه نیمه باز. آنها نازک و نرم هستند زیرا به طور هدفمند ساخته شده اند تا زیر چیز دیگری قرار بگیرند.
ظاهر ابریشمی یا براق

سریع ترین راه برای شبیه شدن به یک عموی خزنده پوشیدن یک تی شرت براق یا ابریشمی است. فقط باید تی شرت های نخی و مات (نه براق) بپوشید. هیچ چیز دیگر.
مضطرب یا فرسوده

تی‌شرت‌های شما نباید شبیه لباس‌های آن کلاه‌های وحشتناک بیسبال کهنه شده باشند. یک تی شرت باید تمیز، راحت و نسبتا جدید به نظر برسد. هنگامی که آنها سوراخ شدند یا محو شدند، حتی کمی، باید تعویض شوند. این ماهیت یک آقای خوش پوش بودن است. هیچ چیز بدتر از پیراهن های کهنه، کشیده یا رنگ و رو رفته نیست، مگر اینکه عمداً به دنبال آن ظاهر باشید.

اگر تی شرت های خود را در آب سرد بشویید و آنها را خشک کنید، استفاده بیشتری از آن خواهید داشت. اما هنگامی که آنها دراز شدند یا محو شدند، زمان اهدا و جایگزینی آنها فرا می رسد.
بهترین تی شرت برای مردان

انتخاب بهترین تی شرت به نوع بدن، ترجیحات و رنگ های شما بستگی دارد. من دوباره تکرار می‌کنم، زیرا مشتریان بزرگ‌تر من دوست دارند قبل از دیدن نور این بهانه را به من بدهند: سن در پیراهن‌هایی که باید بخرید – اصلاً تأثیرگذار نیست.
آیا باید یقه وی داشته داشته باشم یا  خدمه؟

بین این دو، من می گویم همه چیز به ترجیح شما بستگی دارد. برخی از مشتریان من در مورد عشق یا نفرت خود نسبت به یکی یا دیگری قاطعانه هستند. اما اگر ترجیحی ندارید، پیشنهاد می کنم از هر کدام یک مجموعه تهیه کنید. به این ترتیب، شما می توانید آن را تغییر دهید.

در مورد اینکه کدام یک را باید دریافت کنید، 3 نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
اگر گردن بلندتری دارید، با گردن خدمه بروید.  یقیه وی شکل گردن شما را بلندتر نشان خواهد داد. و از یقیه وی شکل برای گردن های کوتاه استفاده کنید.. چه رنگ هایی باید داشته باشم؟

هر مردی باید این رنگ‌ها را برای شروع داشته باشد، زیرا با هر چیز دیگری در کمد لباس ضروری شما همخوانی دارد.
سفید
هدر خاکستری
نیروی دریایی
سیاه
در مورد اینکه چند عدد از هر کدام را باید داشته باشید، پیشنهاد می کنم حداقل 2 عدد از هر کدام را تهیه کنید، به این ترتیب می توانید به راحتی یک هفته را بدون نیاز به شستن لباس پشت سر بگذارید.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد تیشرت آستین بلند به سایت جی‌بست مراجعه کنید.

  توسط زارع  , جمعه 22 مرداد 1395, موضوعات: گنجینه ها

دلم بوی حرمت را میخواهد دراین شبها ،

نوازش نسینم حرمت را می خواهد دراین شبها 

نماز عشقی میخواهد در صحن با صفایت ،

عبور از کوچه های زائر بارانت 

صفای شهر مشهد به زیارت توست آقا جان ،

دلم نگاهت را میخواهد در این شبها

زارع

  توسط زارع  , جمعه 27 آذر 1394, موضوعات: الهی

   

می‏گویند آن گاه که یوسف در زندان بود، مردی به او گفت:

تو را دوست دارم.

یوسف گفت: ای جوان‏مرد ! دوستی تو به چه کار من آید؟

از این دوستی مرا به بلا افکنی

و خود نیز بلا بینی!

پدرم یعقوب، مرا دوست داشت و بر سر این دوستی،

او بینایی‏اش را از دست داد.

و من به چاه افتادم.

زلیخا ادعای دوستی من کرد و به سرزنش مصریان دچار شد

و من مدت‏ها زندانی شدم.

اینک! تو تنها خدا را دوست داشته باش،

تا نه بلا بینی و نه دردسر بیافرینی .

  توسط زارع  , دوشنبه 12 مرداد 1394, موضوعات: گنجینه ها, مسائل روز

 

 

از زمانی که ماهـواره وارد خانه های ایرانیان شد، طیف گسترده ای از شبکه های ماهواره ای مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت. در ابتدا به دلیل محدود بودن شبکه های فارسی زبان، شبکه های خارجی مورد توجه بییندگان برنامه های ماهواره ای قرار داشت اما پس از مدتی با گسترش شبکه های فارسی زبان و کاهش سختگیریها نسبت به استفاده از ماهواره، این پدیده به صورت گسترده ای به خانه های ایرانیان راه یافت. هم اینک تخمین زده می شود که تعداد قابل ملاحظه ای گیرنده و دیش ماهواره ای در کشور وجود داشته باشد. تعداد شبکه های ماهواره ای فعال در جهان ۱۷ هزار و ۶۶۶ شبکه است که از این تعداد حدود سه هزار شبکه در داخل ایران با همین دیش ها و آنتن های معمولی قابل دریافت هستند. از این تع با توجه به جوان بودن جمعیت کشور، علاوه بر تاثیر شبکه های ماهواره ای بر نحوه نگرش جوانان به مسایل سیاسی، ما شاهد تغییر در الگوهای فرهنگی جوانان کشور نسبت به بسیاری مسایل از جمله مدل لباس و آرایش نیز هستیم. نکته قابل توجه در زمینه تغییر دیدگاه جوانان نسبت به نوع پوشش و آرایش آنها این است که الگوهای جمعی در جامعه بشدت درحال تضعیف و فردگرایی و توجه به خود، در حال رشد است. آراستگی و زیبایی ظاهرجوان امروز که مورد پسند اوست، بگونه ای متفاوت از الگوهای جمعی است که فرهنگ سنتی جامعه برای او ترسیم می کند. در جامعه به دلیل بهبود اوضاع اقتصادی مردم، ابراز وجود دربین جوانان به مثابه یک ارزش اجتماعی بسرعت درحال رشد است. یکی از دلایل پررنگ شدن این موضوع علاوه بر رفاه اقتصادی، گسترش روز افزون استفاده از ماهواره در خانواده ها می باشد. از این نکته نیز نباید غافل شد که جامعه ما یک جامعه در حال گذار است و در این میان موجی که برطبقه بالا و متوسط تاثیر می گذارد، طبقات پایین جامعه را هم متاثر می کند. مثلا ما در جوانان طبقات پایین جامعه هم میل به تغییر در نوع لباس و آرایش را مشاهده می کنیم، هر چند مسائل مالی، آنها را در ابراز این نوع کنش اجتماعی دچار محدودیت می کند. در جامعه جوانی مثل ایران، انتخاب نوع پوشش و سبک آرایش، بی تاثیر از برنامه های ماهواره نیست. با نگاهی کوتاه به این مساله متوجه می شویم که نفـوذ فرهنـگ غـرب آرام آرام وارد کلیه اندامهای درخت کهنسال فرهنگ ایران می شود و خود را بسرعت ناباورانه ای به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه به جوانان عرضه می کند. در چنین شرایطی، مدیران فرهنگی جامعه باید حرکت خلاقانه و آگاهانه ای را برای کاهش اثرات منفی برنامه های شبکه های ماهواره آغاز کنند.داد شبکه حدود ۷۴ شبکه مخصوص تبلیغات مد لباس و لوازم آرایش است.

منبع:http://razmandehmajazi.persianblog.ir

  توسط زارع  , چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394, موضوعات: گنجینه ها, ارزشها

با دیدن صحنه های دلخراش از شبکه های تلویزیون از مسلمانان یمن دل هرا نسانی پر از درد می شود و با خود میگوید مگر دنیا تا این اندزه ارزش  دارد تا  بزرگ وکوچک را در خون غلطانید ؟ آیا شما انسانید یا به جایی رسیدید که از حیوانات پایین تر آمدید ؟ اگر مسلمانید کجا در سیره ی  پیامبر عظیم الشان اسلام آمده که  کودکی را آزردند ! او که حتی از یهودی که بیمار بود  دلجویی کرد با آن که هر روز در معرض آزارش قرار میگرفت ؟ لعنت بر شما کافران مسلمان نما لعنت ….

به امید نابودی آل سعود  که باشروع این جنگ ان شا ء الله قبر خود را با دست خود کندند!!!

بله با دیدن این صحنه ها روزی هزار بار خدا را شکر میکنم که مسلمانی ایرانیم ورهبری مقتدر چون آقای ایت الله خامنه ای دارم . که همین  باعث آرامش من است و همیشه خود را مدیون شهدایی می دانم که ایرانم را اسلامی وشیعی کردند وآنان که به خاطر ماندن ایران اسلامی شهید شدند واگر انها نبودند کشورم شاید یکی از جیره خواران آمریکا ومثل آل سعود حیوان تر از حیوان می شد.

خدایااز این  که یک ایرانی مسلمانم ممنونم وهزاران از تو سپاس گذارم …

  توسط زارع  , یکشنبه 5 بهمن 1393, موضوعات: گنجینه ها


زن با خودداری و خود نگهداری های ظریفانه خود نه تنها شخصیت خود را حفظ می کند که به مرد هم شخصیت می دهد .
متفکر و اندیشمند فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری در این زمینه می نویسد :
(( مرد ، بسیاری از هنر نمایی ها و شجاعت ها و دلاوری ها و نبوغ ها و شخصیت های خود را مدیون زن و خود داری های ظریفانه زن ، مدیون حیا و عفاف زن می داند . زن همیشه مرد را ساخته و مرد اجتماع را ، آنگاه که حیا و عفاف و خود داری زن از میان برود و زن بخواهد در نقش زن ظاهر شود اول به زن مهر باطله می خورد و بعد مرد مردانگی خود را فراموش می کند و سپس اجتماع منهدم می گردد . ))

  توسط زارع  , جمعه 3 بهمن 1393, موضوعات: گنجینه ها


بسم ربّ محمـّد صلّی الّله علیه و آله و سلّم

سپاس خداوندی را که بشری از جنس ما فرستاد تا طریقش را نشانمان دهد و ما را به سوی نورش رهنمون سازد.

سلام خدا بر تو ای پیام آور حق، ختم مرسلین، مهتر فرستادگان، رسول عشق .

سلام بر تو ای پیامبر خوبی ها ، ای رحمة للعالمین، ای عزیزترین خلق خدا.

ای نگار به مکتب نرفته و خط ننوشته ای که در معراجت تا آسمــــان هفتم عشق پرواز و همه آفرینش را با چشم دل رؤیت نمودی و اسرار هستی را در نهان خانه وجودت محرم شدی.

سلام بر تو و خاندان پاکت که درس عشق را بر پویندگان راهتان آموختیـــد تا به بیراهه نروند و به سر منزل مقصود نایل شوند.

پیامبرا! دلم شکست وقتی شنیدم دوباره مجنونی، تیر دشمنی و بی خردی اش را به سوی این راه نشانه و همه دانش و استعـداد و ظرفیتش را یک جا خرج بی حرمتی و به استهزاء گرفتن اعتقادات و راه شما گرفته تا شاید بتواند با این روش، در مقابل دین الهی و وحدت اسلامی بایـستد؛ اما از وعده ی الهی بی خبر است که فرمود:

»می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید« سوره صف /آیه 8

آنها گمان می کنند اگر بی حرمتی تان کننــد، از بزرگی و تقدس شمـا و عظمت راهتان ذرهّ ای کم خواهد شد.

مگر دیروز خاکروبه های ابوسفیانی توانستند جلوی پیام آخرین فرستاده خدا را بگیرند که امروز شکمبه های مجازی سفیانی می خواهند در مقابل دین خدا بایستند!

حکایت، حکایت آنهایی است که می خواهند بر روی آفتاب خاکستر بریزند تا خاموش شود و چه ساده اندیش و کوته فکرند.

شاید وهم دارند که با این تلاششـان و بی حرمتی ها می توانند دل ارباب خویش ابلیس را شـاد نمایند. این سرمداران کفر، امروز همچون ابوسفیان های دیروز برای نابودی اسلام کمر بسته اند، و به هتاکی و بی حرمتی بر ساحت مقدس پیام آور هدایت و راستی، و اهانت و استهزاء نسبت به ایشان قدم بر می دارند. غافل از اینکه این کار موهنشان را عذابی الهی پیش روست:

»(ای پیامبر) پیش از تو هم امم گذشته پیامبران خود را سخت استهزاء کردند، پس آنان را کیفر این عمل دامنگیر شد.« ترجمه انعام /آیه 10

غافل تر از اینکه هر بار علیه ارزش ها و اعتقادات مسلمین بر خواستند، باعث بیداری بیشتر و عزم و ایمانی استوارتر در ایشان گردیدند؛آری عدو شود سبب خیـر، گر خدا خواهد.

اینک بر ماست که همت گماریم، با زمان شناسی و آگاهی و حرکت های متّحدانه و مثمـر ثمر در همه عرصه های فرهنگی و اعتقادی و دینی گامی استوار تر برداریم. برای همه جهانیان به بازنمایی و انعکاس زیبایی های اسلام و پیامبر عزیزمان تلاشی جدی داشته باشیم و خود را نیز با خُلق و خوی نبوی بیـاراییم. تنها با زبان عمل است که می توانیم مشتی باشیم بر دهان هتاکان و معاندان.

پروردگارا! همه مسلمیـن را در این مسیر با عزمی استوار و ایمانی راسخ یاری فرمــا!

منبع:http://irmeta.com/meta/b1852/t12171/

  توسط زارع  , سه شنبه 9 دی 1393, موضوعات: گنجینه ها

 

حرکت عظیم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ى مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ى قضائیه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى کشور.

(مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه ای - در دیدار مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی - ۱۹-۱۰-۸۸ )

  توسط زارع  , شنبه 22 آذر 1393, موضوعات: گنجینه ها


آنچه بر شهرت جابر افزود و نام او را جهانی و جاودانه ساخت، این بود که در روز اربعین سال 61 هجری ، به عنوان «نخستین‏ زیارت‏کننده مرقد شریف امام حسین(ع)، به کربلا آمد و به زیارت‏ پرداخت.» پیوند مقدس و مخلصانه با امام حسین(علیه السلام)به وی رنگ‏حسینی داد و او در کنار امام حسین(علیه السلام)بر قله رفیع جهان و زمان‏قرار گرفت; زیرا زیارت او زیارتی معمولی نبود، بلکه زیارتی‏سیاسی و انقلابی و پایه‏گذار شکستن زرق و برق طاغوت زمان(یزید) و طاغوتهای دیگر بود. این زیارت چون پتکی بر سر یزیدیان و بردگان زر و زور فرود آمد. گویا خداوند می‏خواست تا جابر در پرتو نور حسینی در همه جا حضور یابد و شیوه‏اش، الگویی‏برای مسلمانان راستین گردد.

چگونگی زیارت جابر

«عطیه عوفی‏» می‏گوید: من با جابر بن عبد الله انصاری به زیارت قبر حسین(علیه السلام)رفتم. وقتی به کربلا رسیدیم ، جابر نزدیک شط فرات رفت، غسل کرد. قطیفه‏ای به کمر بست و قطیفه‏ای دیگر بر دوش افکند. سپس کیسه‏ای‏که همراهش بود، گشود و از آن آرد «سعد» (ریشه خوشبوی کوفی) برون آورد و خود را خوشبو کرد. سپس به طرف مرقد شریف امام‏حسین(علیه السلام)حرکت کرد; در حالی که مشغول ذکر خدا بود، خود را نزدیک قبور رساند و گفت: مرا به قبر حسین(علیه السلام)برسان تا آن را لمس کنم. دستش را گرفتم و به قبر رساندم. هنگامی که دستش به‏ خاک مرقد حسین(علیه السلام)رسید، از شدت اندوه بیهوش شد و به روی قبر افتاد. من بر وی آب پاشیدم. وقتی به هوش آمد، سه بار گفت: یاحسین! یاحسین! یاحسین! سپس گفت: «حبیب لا یجیب حبیبه‏» آیا دوست ‏جواب دوستش را نمی‏دهد؟! بعد گفت: چگونه جواب دهی که خون از رگهای گلویت ‏بر سینه و شانه‏ات فرو ریخته و میان سر و بدنت جدایی‏افتاده است! من گواهی می‏دهم تو فرزند بهترین پیامبران و سرور مؤمنان و اسوه تقوا و پرهیزکاری و زاده هادیان و رهبران، و پنجمین تن از اصحاب کساء ، فرزند بزرگترین نقبا (علی-علیه السلام-) و فرزند سرور زنانی. چرا چنین نباشی که دست ‏سید المرسلین تو را پروراند، در دامن‏ پرهیزکاری بودی از پستان ایمان شیر خوردی، با اسلام از شیر بازگرفته‏شدی و در زندگی و هنگام مرگ پاک بودی. قلب مؤمنان، از فراقت ‏سوخت. آنها شک ندارند که تو زنده‏ای، سلام ‏و خشنودی خدا بر تو باد. گواهی می‏دهم داستان تو مانند جریان‏شهادت حضرت یحیی بن زکریا بود. (که طاغوت زمان سر از پیکرش‏ جدا کرد.) عطیه عوفی می‏گوید: سپس جابر ، به اطراف قبر امام‏حسین(علیه السلام)متوجه شد و سایر شهیدان کربلا را چنین زیارت کرد: «درود و سلام بر شما ارواحی که در محور قبر امام حسین(علیه السلام)جای‏گزیدید. و شتر خود را در آستان او خوابانیدید. گواهی می‏دهم ‏شما نماز را به پا داشتید و زکات را ادا کردید و امر به معروف‏و نهی از منکر انجام دادید و با منحرفان و ملحدان جنگیدید. شما خدا را عبادت کردید تا مرگتان فرا رسید. سوگند به خدایی‏که محمد(صلی الله علیه واله)را به راستی فرستاد، ما با شما در آنچه بدان واردشدید، شریک بودیم. عطیه عوفی می‏گوید: از او پرسیدم: ما چگونه در جهاد و پیکار آنها (شهیدان کربلا) شرکت داریم؟ مادر فراز و نشیب همراه آنها نبودیم و شمشیر نکشیدیم; ولی این‏شهیدان جانبازی کردند ، به گونه‏ای که سرهایشان از بدنشان جداشد و فرزندانشان یتیم و زنانشان بیوه گشتند؟! جابر در پاسخ‏گفت: ای عطیه، از حبیب خود رسول خدا(صلی الله علیه واله)شنیدم که می‏گفت: هر کس ‏قومی را دوست‏بدارد، با آنها محشور می‏شود و هر کس عمل قومی را دوست ‏بدارد، در آن عمل با آنها شریک است. سوگند به خداوندی که ‏محمد(صلی الله علیه واله)را به راستی فرستاد، نیت من و اصحابم همان نیت امام‏حسین(علیه السلام)و اصحاب اوست; نیتی که بر اساس آن به شهادت رسیدند.
اي عطيه : مرا به ‏سوي خانه‏هاي کوفه ببر. چون پاره‏اي راه رفتيم گفت: اي عطيه! گمان ندارم که پس از اين سفر تو را ببينم، آيا مي‏خواهي که تو را وصيّتي کنم؟ دوست بدار دوستدار آل محمد(ص) را تا هنگامي که دوستشان مي‏دارد و دشمن بدار دشمن آل محمد(ص) تا هنگامي که دشمنشان مي‏دارد؛ هر چند روزه‏دار و نمازگزار باشد. با دوست‏دار محمّد و آل محمّد(ص) مهرباني کن، چرا که اگر بر اثر گناه فراوان يک گامش بلغزد ، با محبّت آنان گام ديگرش ثابت مي‏ماند (و جبران مي‏گردد). دوستدار آنان به بهشت و دشمنانشان به دوزخ باز مي‏گردند.
در اين نقل چند نکته جاي تأمل دارد:
1 . عظمت معرفت جابر؛ و اين به خاطر معرفت بالايي بود که نسبت به منزلت اهل بيت محمد(ص) داشت.
2 . داشتن موضع مهم؛ آنجا که جابر، دشمنان امام حسين(ع) را در زمره ملحدان به شمار آورد.
3 . ادب جابر نسبت به ابا عبد الله(ع) ؛ و اين نتيجه کمال معرفت وي بود. از اين رو مي‏بينيم که نخست غسل مي‏کند و سپس بدنش را با مشک خوشبو مي‏سازد، آن گاه در هر گامي خدا را ياد مي‏کند. پس از لمس قبر بي‏هوش مي‏شود و سپس سه بار فرياد يا حسين سر مي‏دهد. نيز فرازهاي زيارتش نشانگر ميزان معرفتي که نسبت به رسول خدا(ص) و جانشين و نوه‏اش دارد.
سید بن طاووس نیز از این زیارت آورده است که : آن گاه روي قبر خم شد و گونه‏ها را به آن ساييد و چهار رکعت نماز گزارد. سپس بر سر قبر علي بن الحسين(ع) آمد و گفت: سلام بر تو اي مولاي من و پسر مولاي من! خداوند قاتل تو را بکشد! خداوند آن را که بر تو ستم کرد بکشد! من با دوستي شما به‏خداوند نزديکي مي‏جويم و از دشمنانتان نزد خداوند بيزاري مي‏جويم. سپس آن را بوسيد و دورکعت نماز به جاي آورد و رو به قبور شهيدان کرد و گفت:
سلام بر ارواح اقامت گزيده در کنار قبر ابا عبد الله(ع). سلام بر شما اي شيعيان خدا و شيعيان رسول او و شيعيان اميرمؤمنان و حسن و حسين! سلام بر شما اي پاکيزگان. سلام بر شما اي هدايتگران. سلام بر شما اي نيکان! سلام بر شما و بر فرشتگاني که پيرامون قبرهايتان مي‏چرخند. اميدوارم خداوند ما و شما را در جايگاه رحمتش در زير عرش جاي دهد.
سپس کنار قبر عباس فرزند اميرمؤمنان(ع) آمد و ايستاد و گفت: سلام بر تو اي ابا القاسم! سلام بر تو اي عباس بن علي! سلام بر تو اي پسر امير مؤمنان، گواهي مي‏دهم که تو نصيحت فراوان‏کردي و امانت را ادا کردي و با دشمن خود و دشمن برادرت جهاد کردي. درود خداوند برروح پاکت و خداوند به تو پاداش بهترين برادر را عنايت فرمايد.
پس دو رکعت نماز گزارد و به درگاه خداوند دعا کرد و رفت.

منبع : راسخون

  توسط زارع  , سه شنبه 27 آبان 1393, موضوعات: گنجینه ها

دوباره روضه ي تلخ اسارت زينب

مرور متن ِ كتاب شرافت زينب


وجود معجري از نور پرده درپرده

دليل محكم حكم قداست زينب


مسير دين خدا را نشان مان داده

چراغ روشن ِ برج هدايت زينب

رموز جمله ي« من را دعا نما خواهر»

نهفته در ثمرات ِ عبادت زينب


نماز سينه زنان رو به كعبه ي گودال

غروب روز دهم با امامت زينب


براي قتل حسينش ديه به او دادند

كلوخ ها شده سهم ِغرامت زينب


سكوت محض جرس هاي لشگر دشمن

نشان ِ معجزه اي از رسالت زينب


به پيش ِ كعبه ني و سنگ؛ راست قامت بود

رقيه درس گرفت از صلابت زينب


لغات خطبه ي زينب،لغات قرآن بود

ملائكه همه مات ِ بلاغت زينب


نهيب حيدري اش كاخ ظلم را لرزاند

يزيد شوكه شده از شهامت زينب


صداي قاري قرآن به روي ني نگذاشت

نگاه ها برود سمت ِ ساحت زينب

شاعر : وحید قاسمی

  توسط زارع  , جمعه 9 آبان 1393, موضوعات: گنجینه ها


ابا عبدالله بمعنى پدر بندگان خداست و علت و جهت اینكه آنحضرت پدر بندگان خدا شد چند

چیزاست كه ذیلا ذكر مینمائیم.

علت اول
این مسلم است كه اول چیزى  را كه خداى تعالى خلق فرمود نور وجود مبارك محمد بن

عبدالله صلىالله علیه و آله بود كه خودش فرمود :اول ما خلق الله نورى ، و آن روایاتى كه

میگوید :اول ما خلقالله العقل در مجردات است نه در بین تمام اشیاء عالم.

پس بطور قطع میتوان گفت اول خلقت عالم امكان نور مبارك آنحضرت بوده است و در روایات

زیادى گواه بر این مطلب است.

از جمله روایتى است كه علامه مجلسى از حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام نقل میكند

كه : خدابود و هیچ خلقى با او نبود. پس اول چیزى كه خلق كرد نور حبیب خود محمد بود
او را آفرید حسین منى قبل از آنكه آب و عرش و كرسى و آسمانها و زمین و لوح و قلم و

بهشت و جهنم وملائكه و آدم و حوا را بیافریند به چهارصد و بیست و چهار هزار سال .

پس چون نور محمدپیغمبر ما صلى الله علیه و آله راخلق فرمود هزار سال نزد پروردگار خود

ایستاده و اورا بپاكى یادمیكرد، و حمد و ثناى او را مینمود و حقتعالى نظر رحمت بسوى او

داشت و به او فرمود: مراد ومقصود من از خلق عالم تویى ا راده كننده خیر و سعادت تویى .

برگزیده خلق من تویى . حال كهمعلوم شداول ما خلق الله نور وجود مبارك پیغمبر بود، با بیانى

از مرحوم شیخ جعفر شوشترى كهدر كتاب وسایل المحبین دارد میگوئیم حسین علیه السلام

نیز اول ما خلق الله بوده است.

او میفرماید كه پیغمبر خدا فرمود: حسین منى و انا من حسین ، و در روایت دیگر است كه : انا

منحسین و حسین منى . پس وقتى حسین از پیغمبر و پیغمبر از حسین شد باید هر زمان

كه پیغمبربوده حسین نیز بوده باشد.

اگر بگویى كه مراد از حسین منى اینست كه پیغمبر میفرماید حسین از نسل من است و از

منبوجود آمده میگویم این گفته باید خصوصیتى نداشته باشد، بلكه درباره امام حسن

علیه السلام نیز گفتهشود یعنى بفرماید: حسن و حسین منى و انا من حسن و حسین ،

حال آنكه این جمله فقط درباره حضرت حسین علیه السلام گفته شده است و نه درباره امام

حسن علیه السلام.

با این بیانى كه شد میگوئیم اگر خداوند همه موجودات عالم رابه واسطه نور پیغمبر خلق

فرموده بایدبه واسطه حسین هم خلق شده باشد زیرا حسین از پیغمبر و پیغمبر از حسین است .

پس حسین پدرهمه موجودات عالم است و باید به او ابا عبدالله گفته شود.

علت دوم :

ادامه »

  توسط زارع  , جمعه 2 آبان 1393, موضوعات: گنجینه ها

آقاى حاج سید احمد زنجانى در كتاب الكلام یجر الكلام از مرحوم آیة الله آقاى حاج شیخ
عبدالكریم حائرى یزدى نقل میكند كه فرمود من و آقاى آقامیرزا على آقا، آقا  زاده میرزاى

شیرازى و آقاسید محمود سنگلجى در سامرا شبى روى پشت بام در خدمت مرحوم آقاى

میرزا محمدتقى شیرازى درس میخواندیم در اثنا درس استاد بزرگ ما مرحوم آقاى سیدمحمد

فشاركى تشریف آوردند در حالی كه آثار گرفتگى و انقباض در بشره اش پیدا بود، معلوم شد

شنیدن خبر بروز وبا در عراق ایشان  رااینگونه منقلب كرده است . فرمود شما مرا مجتهد میدانید؟

عرض كردیم بلى . فرمود عادل میدانید؟عرض كردیم بلى . فرمود من به تمام زن و مرد شیعه

سامراحكم میكنم كه هر یك از ایشان یك فقرهاز زیارت عاشو را  را به نیابت نرجس خاتون

والده ما در امامزمان سلام الله علیه بخوانند و آن مخدره را نزد فرزند بزرگوارش شفیع قرار

دهند كه آنحضرت از خداوندعالم بخواهد كه خدا شیعیان مقیم سامرارا از این بلا نجات دهد.

همینكه این حكم صادر گردید از ترسو بیم همه شیعیان مقیم سامرا حكم رااطاعت كرده

زیارت عاشو رارا به همان دستور خواندند در نتیجهیك نفر در سامرا تلف نشد درصورتیكه هر

روز حدود پانزده نفر از غیر شیعه تلف میشدند.

  توسط زارع  , پنجشنبه 1 آبان 1393, موضوعات: گنجینه ها

کاش سهراب این گونه می گفت :


آب را گل نکنید …


شاید از دور علمدار حسین (ع)


مشک طفلان بر دوش


زخم وخون بر اندام ،


می رسد تا که از این آب روان ،


پر کند مشک تهی ، ببرد جرعه آبی


برساند به حرم،


تا علی اصغر بی شیر رباب


نفسش تازه شود و بخوابد آرام …


آب را گل نکنید…..

  توسط زارع  , یکشنبه 27 مهر 1393, موضوعات: گنجینه ها

دیدیم آدم هایی را که از اوضاع و احوال مادی خود بسیار شاکیند و گاها برای ما نیز اتفاق افتاده که آرزوهایی داریم و همیشه میخواهیم روزیمان یشتر باشد ودر این راستا بسیار ناشکری هم میکنیم که اگر من فلان چیز را داشتم چطور میشد و حتی گاهی پا رافراتر می گذاریم و حکمت خدا را زیر سوال می بریم و غافل از آن که پیامبر عزیزمان حضرت محمد (ص) فرمودنند :

«إِنَّ لِكُلِّ امْرِئٍ رِزْقاً هُوَ يَأْتِيهِ لَا مُحَالَةَ فَمَنْ رَضِيَ بِهِ بُورِكَ لَهُ فِيهِ وَ وَسِعَهُ وَ مَنْ لَمْ يَرْضَ لَمْ يُبَارَكْ لَهُ فِيهِ وَ لَمْ يَسَعْهُ إِنَّ الرِّزْقَ لَيَطْلُبُ الرَّجُلَكَمَا يَطْلُبُهُ أَجَلُه

هر كس روزى اى دارد كه حتما به او خواهد رسيد. پس هر كس به آن راضى شود، برايش پُر بركت خواهد شد و او را بس خواهد بود و هركس به آن راضى نباشد، نه بركت خواهد يافت و نه او را بس خواهد بود. روزى در پى انسان است، آن گونه كه اجلش در پى اوست.»

اعلام الدين ص 342

چه خوب است به جای این که از نداشته هامان شکایت کنیم داشته را به یاد بیاوریم وخدا را به خاطرش سپاس گوییم.

  توسط زارع  , جمعه 25 مهر 1393, موضوعات: گنجینه ها

در حسرت بهار نشستم نیامدی


در خیمه گاه غربت و تنهایی فراق



رنجور و بی قرار نشستم نیامدی



در غم سرای خلوت دل بی تو ای عزیز



با چشم اشکبار نشستم نیامدی



تعجیل در فرج مولا صلوات

  توسط زارع  , یکشنبه 20 مهر 1393, موضوعات: گنجینه ها


پیامبر (ص) درباره ی روز غدیر خم فرمود : روز غدیر خم بهترین اعیاد امت من است ، وآن همان روزی است که خداوند به من دستور داد برادرم علی بن ابیطالب را برای امتم منصوب نمایم …. قسم به خدایی که مرا به پیامبری مبعوث کرد و بر همه خلایق برگزید ، من علی را بر زمین منصوب ننمودم مگر بعد از اینکه خداوند اورا به آسمانیان معری کرد و ولایت اورا بر ملائکه واجب نمود .

عید غدیر و جشن امامت مبارک

  توسط زارع  , یکشنبه 20 مهر 1393, موضوعات: گنجینه ها

 

عده ای نزد پیامبر (ص) آمدند و عرض کردند : یا رسول الله جانشین وصاحب اختیار ما بعد از شما کیست ؟ وحی نازل شد :« إِنَّما وَلِيُّكُمُ‏ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ» یعنی : «صاحب اختیار شما خدا وپیغمبر و آن کسی است که نماز به پا می دارد و صدقه وززکات را در حال رکوع می دهد .» صدقه در حال رکوع برای معرفی شخص امیرالمومنین (ع) بود . که این آیه ولایت او را به حکم خداوند اعلام می کرد.. پیامبر (ص)با حاضران بر خواستند .و به مسجد آمدند ، در این حال فقیری را دیدند که از مسجد خارج می شد .حضرت فرمود : آیا کسی چیزی به تو نداد ؟ گفت : بلی این انگشتر را داد . حضرت پرسید : چه کسی آن را به تو داد؟ گفت :آن مردی که مشغول نماز است ، و به اشاره به علی علیه السلام کرد . فرمود در چه حالی آن را به تو داد ؟ گفت : در حال رکوع!! دراینجا پیامبر (ص) تکبیر گفتند و همه اهل مسجد نیز تکبیر گفتند .سپس فرمودند : علی بن ابیطالب صاحب اختیار شما بعد از من است . حضرت فرمود : سپاس خدایی را که نعمت را برای علی به حد کمال رساند و گوارایش باد فضیلتی که خداوند به او عطا کرد .این آیه قران سند دائمی ولایت و امامت و صاحب اختیاری امیرالمومنین (ع) شد . که شان نزول آن به اتفاق همه ی مفسرین و مورخین ومحدثین داستان خاتم بخشی آن حضرت است . همین آیه را پیامر (ص) در خطبه غدیر مطرح کردند ونزول آن در شان امیرالمومنین (ع) را به صراحت بیان فرمودند.

  توسط زارع  , یکشنبه 20 مهر 1393, موضوعات: گنجینه ها


هم اکنون غدیر به صورت بیابانی است که در آن ابگیری وچشمه آبی است و محل مسجد _که اکنون اثری از آن نیست _بین چشمه وآبگیر بوده است . این مننطقه در حدود 200کیلومتری مکه 300کیلومتری مدینه ، در 26کیلو متری شهر «رابغ»ودر 8کیلومتری روستای جحفه که میقات حجاج است قرار دارد .وهم اکنون به نام غدیر شناخته میشود .مردم منطقه نیز به خوبی از محل دقیق ونام آن آگاهند ومیدانند شیعیان هر از چند گاهی برای یافتن آن منطقه می آیند وپرس وجو میکنند

  توسط زارع  , شنبه 19 مهر 1393, موضوعات: گنجینه ها

قصه ی غدیر قصه سر گذشتی در 1422سال پیش نیست که امروز به کار من وتو نیاید، بلکه نیز همین امزروز است !کاش به دور از جدالهای تفرقه افکن شیعه وسنی ، در اعماق دریای غدیر فرو می رفتیم و گوهر های ناب آن را می یافتیم تا بزرگ ترین قدرت جهانی در دنیای ستیزه جوی امروز ، اتحاد بزرگ ملل مسلمان باشد . چرا که غدیر مایه اتحاد مسلمین است .آری غدیر را چنین قابلیتی است که اگر شده بود آنچه را که خدا تدبیر کرده بود و رسولش در وادی غدیر ابلاغ ، امروز اسلام را اقتداری وصف ناشدنی بود !
اما غدیر را منشی است و روشی ، غدیر را باطنی است وظاهری ….
غدیر در دلت عشق می کارد و معرفت به بار می دهد غدیر چشمانت را تیز بین میکند تا غبار های فتنه سد راهت نشود ، غدیر روحت را به شوق می آورد و زندگیت را به شعور ….غدیر اما انقلاب درونی است درونی برای من وتو تا ابتدا در دلمان بهشتی آسمانی ا ز حرم االهی بنا کنیم و در جامعه خود جاری شویم .
غدیر رویای دولت کریمه مهدی عجل الله تعالی است در زمینی که اکنون آکنده از ظلم وجور است ….
غدیر الگوی دولت عش است که 1172 سال است انتظارش را داریم !!
غدیراما فقط یک جمله است « من کنت مولاه فهذا علی مولاه» نبود ، بلکه خطابه ای بود که بیش از یک ساعت به طول انجامید ،غدیر نشستی بود سه روزه وبیعتی بود بزرگ…
غدیر 120 هزار دست بود که با علی علیه السلام بیعت کرد و بشارتی بود از جانب پروردگار برای اکمال دین ….
پس روحت را بر دار و با ما بیا !آری من وتو غدیر را فریاد خواهیم کرد ، من از هر فرقه ای که باشم ، مسلمانم و پیامبرم محمد صل الله علیه واله وسلم است دستورش را بر دیده ی منت میگذارم وپیامش را به دیگران می رسانم که فرمود: فلیبلغ الحاضر الغائب والوالداالولدالی یوم القیامه، پس بایسته است که سخن مرا <خطبه غدیر >حاضران به غایبان وپدران به فرزندان برسانند تا روز رستا خیز

منبع : پیک مبشر ویژه نامه عید غدیر ص1

  توسط زارع  , جمعه 18 مهر 1393, موضوعات: گنجینه ها



از پیامبر (ص) پرسیدند: مقصود شما از کلامتان چه بود که فرمودید:« من کنت مولاه فهذا علی مولاه»؟ حضزت فرمود : خدا صاحب اختیار من است و به من از خود صاحب اختیار تر است ، ودر برابر دستورات او مرا امری نیست . من نیز صاحب اختیار مومنینم و نسبت به آنان از خودشان صاحب اختیار ترم و در برابر من آنان را امری نیست . هر کس من صاحب اختیار اویم و نسبت به او از خودش صاحب اختیار ترم علی بن ابیطالب صاحب اختیار اوست و نسبت به او از خودش صاحب اختیار تر است ودر برابر او برایش امری نی
ست .

  توسط زارع  , شنبه 15 شهریور 1393, موضوعات: گنجینه ها

مؤمن‌ ، مؤمن‌ واقعى‌ نيست‌ ، مگر آن‌ كه‌ سه‌ خصلت‌ در او باشد :

سنتى‌ از پروردگارش‌ و سنتى‌ از پيامبرش‌ و سنتى‌ از امامش‌ .

اما سنت‌ پروردگارش‌ ، پوشاندن‌ راز خود است‌ ، اما سنت‌ پيغمبرش‌ ،

مدارا و نرم‌ رفتارى‌ با مردم‌ است‌ ، اما سنت‌ امامش‌ صبر كردن‌ در زمان‌ تنگدستى‌ و پريشان‌ حالى‌ است‌

(اصول‌ كافى‌ ، ج‌ 3 ، ص‌ 339)

  توسط زارع  , پنجشنبه 26 تیر 1393, موضوعات: گنجینه ها


آنچه در پیش رو دارید بحثى پیرامون شب قدر بر اساس نظرات مرحوم علامه طباطبایى در تفسیر شریف المیزان است که در دو سوره « قدر» و «دخان‏» مطرح گردیده است.



شب قدر یعنى چه؟
مراد از قدر، تقدیر و اندازه ‏گیرى است و شب قدر شب اندازه ‏گیرى است و خداوند متعال در شب قدر حوادث یک سال را تقدیر می ‏کند و زندگى، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها و امورى ازاین قبیل را دراین شب مقدر می ‏گرداند.

شب قدر کدام شب است؟
در قرآن کریم آیه‏ اى که به صراحت ‏بیان کند شب قدر چه شبى است دیده نمی ‏شود. ولى از جمع‏ بندى چند آیه از قرآن کریم می ‏توان فهمید که شب قدر یکى از شب‏هاى ماه مبارک رمضان است. قرآن کریم از یک سو می ‏فرماید: « انا انزلناه فى لیله مبارکه‏.»( دخان / 3 ) این آیه گویاى این مطلب است که قرآن یکپارچه در یک شب مبارک نازل شده است و از سوى دیگر می ‏فرماید: « شهررمضان الذى انزل فیه القرآن‏.»( بقره / 185) و گویاى این است که تمام قرآن در ماه رمضان نازل شده است.

و در سوره قدر می ‏فرماید: «انا انزلناه فى لیله القدر.» (قدر/1) از مجموع این آیات استفاده می ‏شود که قرآن کریم در یک شب مبارک در ماه رمضان که همان شب قدر است نازل شده است. پس شب قدر در ماه رمضان است. اما این که کدام یک از شب‏هاى ماه رمضان شب قدر است، در قرآن کریم چیزى برآن دلالت ندارد. و تنها از راه اخبار می ‏توان آن شب(شب قدر) را معین کرد.

در بعضى از روایات منقول از ائمه اطهار علیهم السلام شب قدر مردد بین نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان است و در برخى دیگر از آنها مردد بین شب بیست و یکم و بیست و سوم و در روایات دیگرى متعین در شب بیست و سوم است. (1) وعدم تعین یک شب به جهت تعظیم امر شب قدر بوده تا بندگان خدا با گناهان خود به آن اهانت نکنند.

پس از دیدگاه روایات ائمه اهل بیت علیهم السلام شب قدر از شب‏هاى ماه رمضان و یکى از سه شب نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم است. اما روایات منقول از طرق اهل سنت‏ به طورعجیبى با هم اختلاف داشته و قابل جمع نیستند ولى معروف بین اهل سنت این است که شب بیست و هفتم ماه رمضان شب قدر است (2) و در آن شب قرآن نازل شده است.

ادامه »

  توسط زارع  , شنبه 21 تیر 1393, موضوعات: گنجینه ها

آن شاخ گل که سبز بود در خزان یکی است

افشانده غنچه گل سرخ از دهان یکی است

آن گوهری کز آتش الماس ریزه شد

یاقوت خون زلعل لب او روان یکی است

آن لعل درفشان که زمرد نگار شد

داد از وفا به سوده الماس، جان، یکی است

آن نخل طور کز اثر زهر جانگداز

از فرق تا قدم شده آتش فشان یکی است

آن شاهباز اوج حقیقت که تیر خصم

نگذاشته ز بال و پر او نشان یکی است

آن خضر رهنما که شد از آب آتشین

فرمانروای مملکت جاودان یکی است

آن نقطه بسیط محیط رضا که بود

حکمش مدار دائره کن فکان یکی است

آن جوهر کرم که چه سودا به سوده کرد

هرگز نداشت چشم به سود و زیان یکی است

چشم فلک ندیده بجز مجتبی کسی

شایان این معامله، آری همان یکی است

طوبی مثال گلشن آل‌عبا بود

ریحانه رسول خدا مجتبی بود

شاعر:آیة‌الله غروی اصفهانی

  توسط زارع  , شنبه 21 تیر 1393, موضوعات: گنجینه ها

هر وقت دلت گرفت
دلت هوای نسیم صحن امام مهربانی ها کرد
اگر نشد از نزدیک از رو به روی بارگاهش سلامی بدی
رو کن به سمت آقا سلامی بده از دور « السلام علیک یا علی بن موسی رضا »
شاید دلت آروم بگیره بدون آقا جواب سلامت رو میده آخه جواب سلام واجبه آقا بزرگواره دست رد به سینه ی هیچکی نمیزنه بگو آقا جان دلم بد جور هوات وکرده کاری کن منم بیام حرم ! آقا نگاه به بدیهام نکن به خوبی خودت دل هوایی من رو با زیارتت آروم کن


  توسط زارع  , دوشنبه 12 خرداد 1393, موضوعات: گنجینه ها

آسمانا غرق در گلبوسه کن امشب زمين را
اختران گرديد گوهر رشته حبل المتين را
ماه امشب سجده کن خاک در ام البنين را
تاببيني قرص خورشيد اميرالمؤمنين را


لحظه ها حساس آمد بوي عطر ياس آمد
عيد خير الناس آمد حضرت عباس آمد
عالم از ميلاد او خرم تر از خلد برين شد
**
آمد آن ماهي که شد خورشيد خاوردست بوسش
ني غلط گفتم بود لبهاي حيدر دست بوسش
دختر نيک اختر زهراي اطهر دست بوسش
سيد العشاق فرزند پيمبر دست بوسش
بحردل را گوهرست اين فلک جان را لنگر است اين
تشنگان را ساغر است اين عاشقان را رهبر است اين
عشق هم پابوس آن شيرين لب شور آفرين شد
**
از شب ميلاد دل مي رفت تنها با حسينش
بر زبان نبود الا کلام يا حسينش
گريه کردو خنده زد آمد به دنيا تا حسينش
فاطمه گرداند بر گرد سر مولا حسينش
گفت عباسم فدايت اي دوعالم کربلايت
عاشق آوردم برايت دست او افتد به پايت
سرنوشت اين پسر پيش از ولادت اينچنين شد
**
اي به ثاراللهيان درس وفا تعليم داده
وي در عاشورا ئيان شور قيامت اوفتاده
وي بپاي عشق با لبهاي عطشان سر نهاده
نقش خاک و بر بلندي دو عالم ايستاده
فخر عنوانها تويي تو کعبه جانها تويي يو
بال احسانها تويي تو پير انسانها تويي تو
از تو انسان آشنا با مکتب قرآن و دين شد
**
تيره مي گرديد ز آه تشنگان دنيا به چشمت
شعله مي شد دودمي شد دم به دم دنيا به چشمت
بود از صبح ولادت ظهر عاشورا به چشمت
تيغ آمد،تير آمد،يا به دستت،يا به چشمت
با عدو پيکار کردي با خدا ديدار کردي
جان فداي يار کردي چشم و سر ايثار کردي
تا جدا از تن دو دستت از يسار و از يمين شد

میلاد علمدار حسین مبارک

  توسط زارع  , چهارشنبه 20 فروردین 1393, موضوعات: گنجینه ها

اگر در همان الله اکبر ،

شخص متوجه باشد که دارد چه کار می کند

دیگر لازم نیست که تا آخر نماز خیلی زحمت بکشد !

به آن مقدار از نماز که دست خودتان است توجه کنید ،

بقیه نماز را خدا خودش درست می کند . . .

آیت الله بهجت

  توسط زارع  , چهارشنبه 6 فروردین 1393, موضوعات: گنجینه ها

به گزارش ثامن
سلام آقا جان!

امیدوارم حالتان خوب باشد. آنقدرخوب که دشمنانتان از حسودی بمیرند و از ترس خواب بر چشمانشان حرام باشد. اگر از احوالات این سرباز کوچکتان خواستار باشید،خوبم؛

دوستانم خیلی شلوغش میکنند. یعنی در برابر جانبازی هایی که مدافعان این آب و خاک کرده اند،شاهرگ و حنجره و روده و معده من عددی نیست که بخواهد ناز کند… هر چند که دکترها بگویند جراحی لازم دارد و خطرناک است و ممکن است چیزی از من نماند…

من نگران مسائل خطرناک تر هستم… من میترسم از ایمان چیزی نماند. آخر شنیده ام که پیامبر(ص) فرمودند: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، خداوند دعاها را نمی شنود و بلا نازل میکند. من خواستم جلوی بلا را بگیرم.

اما اینجا بعضی ها میگویند کار بدی کرده ام. بعضی ها برای اینکه زورشان می آمد برای خرج بیمارستان کمک کنند میگفتند به تو چه ربطی داشت؟!!مملکت قانون و نیروی انتظامی دارد!

ولی آن شب اگر من جلو نمی رفتم، ناموس شیعه به تاراج میرفت ونیروی انتظامی خیلی دیر میرسید. شاید هم اصلا نمی رسید…

یک آقای ریشوی تسبیح بدست وقتی فهمید من چکار کرده ام گفت : پسرم تو چرا دخالت کردی؟ قطعا رهبر مملکت هم راضی نبود خودت را به خطر بیندازی!

من از دوستانم خواهش کردم که از او برای خرج بیمارستان کمک نگیرند، ولی این سوال در ذهنم بوجود آمد که آقاجان واقعا شما راضی نیستید؟؟ آخر خودتان فرمودید امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز شب واجب است

.

آقاجان!

بخدا دردهایی که میکشم به اندازه ی این درد که نکند کاری بر خلاف رضایت شما انجام داده باشم مرا اذیت نمیکند. مگر خودتان بارها علت قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر تشریح نفرمودید؟

مگر خودتان بارها نفرمودید که بهترین راه اصلاح جامعه تذکر لسانی است؟

یعنی تمام کسانی که مرا توبیخ کردند و ادعای انقلابی گری دارند حرف شمارا نمی فهمند؟؟؟یعنی شما اینقدر بین ما غریب هستید؟؟؟

رهبرم!

جان من و هزاران چون من فدای غربتت. بخدا که دردهای خودم در برابر درد های شما فراموشم میشود که چگونه مرگ غیرت و جوانمردی را به سوگ مینشینید.

آقا جان!

من و هزاران من در برابر درد های شما ساکت نمی نشینیم و اگر بارها شاهرگمان را بزنند و هیچ ارگانی خرج مداوایمان را ندهد بازهم نمی گذاریم رگ غیرت و ایمان در کوچه های شهرمان بخشکد.

بشکست اگر دل من بفدای چشم مستت

سر خمَ می سلامت شکند اگر سبوی

منبع:http://alamdarekarbala72tan.blogfa.com/post/25

  توسط زارع  , سه شنبه 5 فروردین 1393, موضوعات: الهی

خدایا کیست که شیرینی محبتت را چشیدو جزتو کسی را طلب کرد

وآن کیست که به مقام قرب تو انس یافت و لحظه ای از تو روی گردانید

مناجاه المحبین للامام سجاد علیه السلام

  توسط زارع  , چهارشنبه 28 اسفند 1392, موضوعات: گنجینه ها

زهر ا منشوری ازفضایل وکملات بی شمار انسانی است که قالب الفاظ گنجایش ترسیم آن راندارد. منشوری که هر زاویه اشدلالت بر بخشی از عظمت روحی آن حضرت دارد. شخصیتی که پیامبر اعظم او راستوده ونمونه آرمانی همه جوامع انسانی معرفی کرده است. دراینجا به شمارش فهرست وار بخشی از این فضایل می پردازیم:

فضایل مشترک با پنج تن

1-مصداق آیه ی تطهیر 2-مصداق آیه ی مباهله ومشارکت درمباهله 3-مورد سفارش درآیه ی مودت 4-مصادیق ذوی القربی 5-مصداق آیه ی اطعام(سوره هل اتی)6-عصمت 7-سبب آفرینش عالم هستی 8-عالم به غیب و……

فضایل اختصاصی

1-پاره ی تن پیامبر 2-ام بیها 3-سرور زنان عالم 4 -الگوی امامان 5-معیاررضایت وخشم خدا 6-تنها کفو علی7-باطن شب قدر8-حوریه ای درصورت انسان 9-محبوبترین نزد پیامبر10-مظهر خیر کثیرو…..

برگرفته ازکتاب گفتار رفیع از دکتر ناصررفعی محمدی صفحه ی173

  توسط زارع  , شنبه 3 اسفند 1392, موضوعات: گنجینه ها

شهید مطهری: کسی که زیبایی اندیشه دارد زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد .

 

 

  توسط زارع  , دوشنبه 28 بهمن 1392, موضوعات: الهی

چه بسا خداوند هر گره ای که در کار ما می اندازد همچو گره های

 

قالی باشد که نهایتا قصد دارد با آنها نقشی زیبا را بیافریند …

  توسط زارع  , یکشنبه 27 بهمن 1392, موضوعات: الهی

هر کسی از دل خود با خدا راه دارد . دری از همه دلها به سوی خداست.
حتی شقی ترین افراد در موارد گرفتاری و ابتلا، در وقتی که‏ اسباب و علل بکلی از او منقطع می‏شود، تکانی می‏خورد و به خدا التجا می‏برد .
این یک میل فطری و طبیعی است در وجود انسان. پرده گناه و شقاوت گاهی روی آن را می‏گیرد. در سختیها که پرده زایل می‏شود خود به خود این میل تحریک می‏شود و به هیجان در می‏آید .
شخصی از صادق آل البیت علیهم السلام پرسید : چه دلیلی بر وجود خدا هست‏ ؟
فرمود : آیا تاکنون کشتی سوار شده‏ ای ؟
گفت : بلی .
فرمود : آیا اتفاق‏ افتاده که کشتی طوفانی شود و در شرف غرق شدن باشد و امید تو از همه جا بریده شود ؟
گفت : بلی، یک همچو اتفاقی افتاد .
فرمود : آیا در آن‏ وقت دلت متوجه به جایی بود و ملجأ و پناهی می‏جست و از یک نقطه‏ای‏ خواهش می‏کرد که ترا نجات دهد ؟
گفت : بلی .
فرمود : او همان خداست .
امام صادق علیه‌السلام خداوند را از راه دل خود او به او شناساند ” « و فی‏ انفسکم افلا تبصرون »” . این میل و این توجه که در فطرت بشر هست که در مواقع انقطاع اسباب ، متوجه قدرت قاهره غالبی فوق اسباب و علل ظاهری‏ می‏شود ، دلیل بر وجود چنین قدرتی است . اگر نبود ، چنین میلی وجود پیدا نمی کرد .

صفحات: 1· 2

  توسط زارع  , پنجشنبه 24 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

دانشجویی به استادش گفت : استاد اگر شما خدا را به من نشان بدهید عبادتش می کنم و تا وقتی خدا را نبینم ان را عبادت نمی کنم .

استاد با انتهای کلاس رفت و به آن دانشجو گفت مرا می بینی ؟

دانشجو پاسخ داد :نه استاد ! وقتی پشت من به شما باشد مسلما شما را نمی بینم .

استاد به کنار او رفت و نگاهی به او کرد وگفت :تا وقتی به خدا پشت کرده باشی او را نخواهی دید .

منبع : روزنامه آفتاب یزد


  توسط زارع  , پنجشنبه 24 بهمن 1392, موضوعات: الهی

بدون شرح!!!

  توسط زارع  , چهارشنبه 23 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

حضرت علي(عليه‌السلام) می فرمایند:

« مَن كَثُرَ كَلامُهُ كَثُرَ خَطَؤُهُ وَ مَن كَثُرَ خَطَؤُهُ قَلَّ حَياؤُهُ وَ مَن قَلَّ حَياؤُهُ قَلَّ وَرَعُهُ وَ مَن قَلَّ وَرَعُهُ ماتَ قَلْبُهُ وَ مَن ماتَ قَلْبُهُ دَخَلَ النَّارَ »

« هر كسي كه سخنش افزايش يافت، اشتباهات او نيز فزوني خواهد يافت

و هر كس خطايش افزايش يافت، حيايش كم مي‌گردد

و هركس حيايش كم شد، تقوايش كم مي‌شود

و كسي كه تقوايش كم شود، دلش مي‌ميرد

و هر كس قلبش مرد، به دوزخ وارد خواهد شد.»

نهج البلاغه، حكمت 394

  توسط زارع  , یکشنبه 20 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

آیت الله محمد رضا توسلی نقل میکنند :من در سفارشهای امام به فرزنداشان مرحوم احمد آقا ، وهم در بیانات خود ایشان دیده ام که می فرمود :
« استاد مرحوم شا ه آبادی ، به من سفارش می کردند که سوره ی حشر را زیاد بخوان ، مخصوصا آیات آخر سوره را که می فرماید :یا ایها الذین آمنوا اتقواالله ولتنظر نفس ماقدمت لغد واتقوالله ان الله خبیر بما تعملون »

منبع :توصیه علما مجموعه دوم  آیت الله شاه آبادی

  توسط زارع  , شنبه 19 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

بعضی از آقای بهجت پرسیدند که امام زمان (عج) در کجا زندگی می کنند ؟

آیت الله بهجت فرمودند: گیریم که حضرت در جزیره ی خضراء زندگی می کند اینها که

مهم نیست که ما بدانیم .به شما میگویم این جزیره ی خضراء ، قلب مومن است .

مهم این است مامن امام قلب ما است که این دل وقلوب را باید از گناه پاک کنیم.

بخشی از سخنرانیآقای فاطمی بصیر  به مناسبت جشواره ی حضرت مهدی (عج) در مدرسه حضرت زینب علیه السلام

  توسط زارع  , شنبه 19 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

همیشه وقتی گناه میکنیم لذت آنی اون گناه مانع میشه تا به عاقبت گناه فکر کنیم وخیلی هم اتفاق افتاده گناه کردیم بعد پشیمون شدیم ودیدیم که لذت کوتاه مدت ارزش گناه کردن را نداشت

و چه خوب آقا امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه حکمت121 فرمودند :

«چقدر بین این دو کار تفاوت است :کاری که لذت خوشی آن برود و کیفرش بر جای ماند ،و کاری که رنجش برود ولذتش بر جای ماند .»

  توسط زارع  , جمعه 18 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

گفتم که:الف ،. گفت : دگر ؟گفتم : هیچ

در خانه اگر کس است یک حرف بس است

بار ها گفته ام وبار دگر می گویم :«کسی که بداند هر که خدا را یاد کند،خدا همنشین اوست ، احتیاج به هیچ وعظی ندارد ، می داند چه باید بکند و چه باید نکند ؛ می داند آنه را که می داند باید انجام دهد ، ودر آ نچه نمی داند باید احتیاط کند »

آیت الله بهجت (ره)

منبع :توصیه هایی از علما وعارفان مجموعه اول

  توسط زارع  , سه شنبه 15 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

در روایات، برای انتظار فرج، ثواب‌های زیادی، بیان شده است.
«المنتظر لامرنا كالمتشحّط بدمه فی سبیل الله»[1] و «افضل اعمال شیعتنا انتظار الفرج»[2] به گونه‌ای از این فضیلت‌ها اشاره دارد.
با دقت در این روایت و روایات مشابه روشن می‌شود كه در فرهنگ اهل‌بیت ـ علیهم السّلام ـ ، انتظار نه صرفاً یك حالت روانی، بلكه از مقوله‌ی عمل شمرده شده است، پس اگر انتظار، یك عمل است، منتظر هم باید عامل باشد.
اگر منتظران با وظایف خود آشنا نباشند و به آن عمل نكنند، تاریخ تكرار خواهد شد و همان گونه كه در زمان امام حسین ـ علیه السّلام ـ ، شیعیان فراوانی وجود داشتند، لیكن از میان آنها، تنها 72 نفر به وظیفه‌ی خود عمل كردند و لذا امام حسین ـ علیه السّلام ـ تنها ماند و آن چه نمی‌بایست اتفاق بیفتد، اتفاق افتاد، در زمان غیبت هم، چنانچه شیعیان به وظایف خود عمل نكنند، امام زمانشان تنها خواهد ماند و ظهورش به تأخیر خواهد افتاد.
در اینجا پاره‌ای از وظایف شیعه در دوران غیبت را بر شمرده و به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم:

صفحات: 1· 2

  توسط زارع  , دوشنبه 14 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

وقایع ۱۲بهمن از ایام‌الله دهه فجر

۱۲بهمن روز ورود روح‌الله خمینی به ایران-در این روز بزرگترین استقبال تاریخ در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از آیت‌الله خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۵۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم گورستان بهشت زهرا شد…

امام خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه ۱۷ که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.

وقایع ۱۴ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز شنبه ۱۴ بهمن از ایام‌الله دهه فجر در محل مدرسه شماره ۲ علوی یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور قریب به سیصد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه‌ای از نظریات آیت‌الله خمینی خوانده شد؛ سپس سوالات خبرنگاران آغاز گردید که خلاصه‌ای از پاسخ خمینی به این شرح بود:

«کاری نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد می‌توانیم اسلحه تهیه کنیم. دولت را بزودی معرفی خواهیم کرد. اعضای شورای انقلاب تعیین شده‌اند. از ارتش می‌خواهم هرچه زودتر به ما متصل شود. ارتشیان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داریم باید به دامان ملت بیایند. قانون اساسی که تدوین شده به آراء عمومی گذاشته می‌شود تمام اتباع خارجی بطور آزاد در ایران زندگی خواهند کرد. »


وقایع روز ۱۶ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز ۱۶ بهمن و تعیین دولت موقت-امام خمینی در روز ۱۶ بهمن طی فرمانی مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر موقت تعیین و معرفی کرد. عصر همان روز در سالن سخنرانی مدرسه علوی یک مصاحبه مطبوعاتی بین‌المللی ترتیب داده شد، در این جلسه بازرگان برنامه و وظایف دولت موقت را تشریح کرد و افزود برگزاری همه پرسی درباره تغییر رژیم، برگزاری انتخابات مجلس موسسان و انجام انتخابات مجلس از وظایف این دولت است.

وقایع روز ۱۹ بهمن از ایام‌الله دهه فجر


روز نوزدهم بهمن ماه بزرگ‌ترین راه پیمایی انقلاب صورت گرفت. در قطعنامه پایانی راه پیمایی نخست وزیری مهدی بازرگان توسط تظاهرکنندگان تایید شد.


وقایع ۲۰ بهمن از ایام‌الله دهه فجر


در روز ۲۰ بهمن ماه که مصادف با روز جمعه بود، مردم در دانشگاه تهران اجتماع کرده بودند تا سخنرانی رییس دولت موقت را استماع نمایند. در همین هنگام در غرب تهران درگیری شدیدی صورت گرفت؛ عده زیادی از افراد گارد شاهنشاهی به پادگان همافران نیروی هوایی حمله بردند و به محض آغاز درگیری آنان عده زیادی از جوانان وابسته به جناح‌های مختلف به نفع همافران وارد صحنه درگیری شدند. این درگیری خونین ده‌ها نفر کشته و مجروح بر جای گذاشت ولی در نهایت همافران توانستند حلقه محاصره نیروهای گارد را بشکنند.

وقایع ۲۱ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

روز بیست و یکم بهمن ماه روز نبرد مسلحانه همه جانبه مردم و نیروهای دولتی بود. درگیری خونین مردم و لشگر گارد در این روز به اوج خود رسید؛ و جنگ تانک‌ها با مردم مسلح باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر شد. آیت‌الله خمینی تهدید کرد در صورت عدم جلوگیری از کشتار لشگر گارد حکم جهاد خواهد داد.در اینروز چندین کلانتری توسط گروههای مسلح مردمی تسخیر شدند که در نتیجه آن مقادیر زیادی اسلحه به دست مردم افتاد. در همین روز فرمانداری نظامی تهران اعلامیه شماره ۴۰ را انتشار داد؛ بموجب این اعلامیه رفت و آمد مردم از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۵ بامداد ممنوع اعلام شد. در پی اعلامیه مزبور اعلامیه دیگری صادر و منع عبور و مرور تا ساعت ۱۲ بامداد تمدید شد. مردم عملاً مقررات حکومت نظامی را باطل ساختند و تا صبح در خیابان‌ها با ایجاد حریق و راه بندان‌های متعدد مانع حرکت قوای نظامی می‌شدند.

وقایع ۲۲ بهمن از ایام‌الله دهه فجر

۲۲ بهمن از ایام‌الله دهه فجر ،در این روز به ترتیب زندان اوین، ساواک، سلطنت آباد، مجلسین سنا و شورای ملی، شهربانی، ژاندارمری و ساختمان زندان کمیته مشترک به تصرف مردم در آمد.در تسخیر شهربانی سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران به دست انقلابیون مسلح افتاد. پادگان باغشاه و دانشکده افسری، دبیرستان نظام، زندان جمشیدیه، پادگان عشرت آباد و پادگان عباس آباد یکی پس از دیگری تسلیم شدند و آخرین مرکزی که به تصرف درآمد رادیو و تلویزیون بود.

منبع :بیتوته

 

  توسط زارع  , دوشنبه 7 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

قویترین حربه ی شیطان که با آن می تواند آدمی را به چاه تاریک گمراهی کشانده و نور ایمان را در وجودش خاموش نماید، عصبانیّت نابجا است.
تاكنون برای افرادی كه مدام در زندگی گرفتار خشم و عصبانیت می شوند راه حل های متعددی از سوی پزشكان بیان شده است اما آیا در آیات الهی و روایت نیز راهی برای فرو نشاندن آتش خشم بیان شده است؟
در آیات الهی و روایات اسلامی پیرامون روش های غلبه بر خشم موارد متعددی بیان شده است كه به صورت اختصار به برخی از آنها اشاره می شود :
1)سعی كنیم اشتباهات دیگران را نادیده بگیریم

قرآن مجید پیرامون این مسئله می فرماید : (وَ الَّذینَ یَجْتَنِبُونَ كَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُون: و كسانى كه از گناهان بزرگ و زشتكاریها خود را به دور مى‏دارند و چون به خشم درمى‏آیند درمى‏گذرند.( الشورى : 37)

2)تقوا و پرهیزكاری

خداوند متعال افراد متقی و پرهیزكار را اینگونه معرفی می كند كه این افراد قدرت غلبه بر خشم خود را دارند و یكی از مهمترین عوامل دارا بودن این قدرت همین روحیه تقوا و پرهیزكاری آنهاست :

(وَ سارِعُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقین.الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمینَ الْغَیْظَ وَ الْعافینَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ :و براى نیل به آمرزشى از پروردگار خود، و بهشتى كه پهنایش [به قدر] آسمانها و زمین است [و] براى پرهیزگاران آماده شده است، بشتابیدهمانان كه در فراخى و تنگى انفاق مى‏كنند؛ و خشم خود را فرو مى‏برند؛ و از مردم در مى‏گذرند؛ و خداوند نكوكاران را دوست دارد.)( آل‏عمران : 133-134)

وقتی انسان در زندگی با حوادث ناخوشایند روبرو می شود و آنها را مطابق میل خود نمی بیند همواره در مقابل آنها عکس العمل نشان می دهد شاید شایع ترین نوع عکس العمل در این لحظات ناخوشایند، خشم و عصبانیّتی باشد که آدمی از خود بروز می دهد.

درمان های دیگری برای عصبانیت:

ادامه »

صفحات: 1· 2

  توسط زارع  , دوشنبه 7 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

شاید برای افراد زیادی این سوال وجود داشته باشد که در دایره خلقت اول روز بود یا شب؟ یا به عبارتی روز بر شب سبقت داشته یا شب بر آن مقدم بوده است؟
در خلال اخبار و روایات اسلامی پاسخ این مسئله ذکر شده که ما آن را در این جا نقل می کنیم:
حضرت امام رضا(علیه السلام) روزی در مجلس “مأمون” که “ذوالریاستین” [1] نیز بود، حضور یافت و درباره شب و روز و این که کدام یک از آن دو پیش تر از دیگری آفریده شده اند گفت و گو به میان آمد. ذوالریاستین از امام رضا(علیه السلام) در این زمینه سوال نمود. امام(علیه السلام) فرمودند: «دوست داری که از قرآن جواب تو را بدهم یا از محاسبات خودت؟» عرض کرد:«البته می خواهم از حساب جوابم را بدهید!»
امام(علیه السلام) فرمودند: «آیا شما نمی گویید: طالع دنیا “سرطان"[2] است و حال آن که کواکب و ستارگان در بُرج “شرف” [3] خود بودند؟»
عرض کرد: بلی!
امام(علیه السلام) فرمود: «پس زُحل در “میزان"[4] و مشتری در “سرطان” و مریخ در “جُدی” [5] و زهره در “حوت” [6] و ماه در “ثور” [7] و خورشید در میان آسمان در “حَمَل” [8] است و این [طبق حساب شما] نباشد جز در روز!»
عرض کرد: پس از کتاب خدا؟
امام(علیه السلام) فرمودند: “لَا الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ” [9]؛ نه خورشید را سزاوار است که به ماه رسد و نه شب بر روز پیشی جوید (یعنی روز پیش از شب بوده است.)[10]

پی نوشت ها:

[1] فضل بن سهل سرخسی وزیر مأمون بود. چون هم ریاست دیوان و هم ریاست سپاه داشته به ذوالریاستین (صاحب دو ریاست) معروف شده است.
[2] برج چهارم از صور دوازدهگانه منطقه البروج میان جوزا و اسد
[3] در اصطلاح نجوم برای سیارات سبعه شرفی است: شرف زحل در میزان، شرف مشتری در سرطان، شرف مریخ در حدی و… .
[4] برج هفتم میان سنبله و عقرب
[5] برج دهم
[6) برج دوازدهم
[7] برجی میان حمل و جوزا
[8] برج اول بعد از حوت و قبل از ثور
[9] یس/ آیه 40
[10] ابن شعیه حرّانی، حسن بن علی (قرن چهارم)، تحف العقول عن ال الرسول، ص447

منبع :مجله راه قرآن- ش 33

tebyan.ne

  توسط زارع  , دوشنبه 7 بهمن 1392, موضوعات: گنجینه ها

روزی یهودی بر حضرت رسول (ص) گذشت ، حضرت فرمود : امروز ماری سیاه قفای این یهودی را نیش بزند و او را بِکُشد ، پس یهودی برفت و پشته هیزم به دوش گرفته مراجعت کرد ، حضرت فرمود هیزم را بر زمین گذاشت مارِ سیاهی بر چوبی چسبیده بود ، پرسید ای یهودی امروز چه کردی گفت دو نان داشتم یکی را خوردم و یکی را تصدق کردم { صدقه دادم } ، حضرت فرمود به برکت این تصدق شَرِ این مار از تو دفع شده است.

شرافت الاسخیاء و رذالت البخلا { مولف : علامه حاج شیخ ذبیح الله محلاتی } صفحه12

در کتاب من لا یحضر الفقیه از امام باقر (ع) نقل شده است که فرمودند : نیکوئی و صدقه برطرف می کند فقر را و می افزاند در عمر و دفع می کند از صاحب خود هفتاد قِسم مُردن بد را.

شرافت الاسخیاء و رذالت البخلا { مولف : علامه حاج شیخ ذبیح الله محلاتی } صفحه13

در کتاب جامع التمثیل نقل شده که روزی حضرت عزرائیل (ع) پیش حضرت داوود (ع) نشسته بود و جوانی با کمال و صاحب جمال حضور داشت حضرت داوود فرمود به عزرائیل یا اخی این جوان را چگونه می بینی ، عرض کرد جمال او را چه سود که بعد از هفت روز جان او را قبض خواهم کرد ، حضرت داوود این سخن را شنید خاطر شریفش ملول گشته و فرمود الحکم لله ، چون هفت روز گذشت حضرت داوود آن جوان را به سلامت دید ، ملک الموت آمد ، آن حضرت احوال پرسید عزرائیل گفت آن ساعت که از نزد شما رفت برای رضای خدا صدقه به فقیری داد ، فقیر در حق او دعا کرد ! و گفت : ای جوان خداوند متعال برکت به عمر تو بدهد و حق تعالی دعای فقیر را در حق این جوان مستجاب گردانید و هر روز آن جوان به سالی مبدل گردید و در بهشت با شما همنشین است.

گر تو می خواهی که بر گردد بلا

با خلایق بیش از این احسان نما

حربه ای از بهر دفع ابتلا

نیست بهتر از تصدق یافتی

سرافرازی طالبی در دو جهان

چون پدر میباش بهر مردمان

جوان مرد کسی است که لب از گفتار زشت ببندد و دست خود را برای انفاق و تصدق و احسان بازداشته باشد.

شرافت الاسخیاء و رذالت البخلا { مولف : علامه حاج شیخ ذبیح الله محلاتی } صفحه14

  توسط زارع  , شنبه 28 دی 1392, موضوعات: گنجینه ها

مژده دهيد چون كه هفته وحدت آمده

ميلاد امام صادق و پيمبر رحمت آمده

كاش در اين جمعه از آسمان ندا دهند

اي منتظران ظهور،منجي بشريت آمده

ولادت پيامبر اكرم(ص) و امام صادق(ع)تبريك و تهنيت باد.

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , شنبه 28 دی 1392, موضوعات: گنجینه ها


امام صادق علیه السلام معجزاتی را که هنگام ولادت پیامبر اکرم آشکار شد، چنین بر می‌شمارد:

1- ابلیس از ورود به آسمان های هفتگانه محروم شد.
2- شیاطین دور شدند.
3- تمامی بت ها در بتکده به صورت بر زمین افتادند.
4- ایوان کسری شکست و چهارده کنگره‌ی آن سقوط کرد.
5- آب دریاچه ساوه خشک شد.
6- سرزمین خشک سماوه، آب پیدا کرد.
7- آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد.
8- نوری از سرزمین حجاز بر آمد تا به مشرق رسید.
9- کاهنان عرب علوم خود را فراموش کردند.
10- سحر ساحران باطل شد.

استحیائیل ــ یکی از فرشتگان بزرگ خدا ــ در شب تولد حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بر کوه ابوقبیس ایستاد و با صدایی بلند گفت:« ای مردم مکه! به خدا و فرستاده او و نوری که با او فرو فرستاده‌ایم ایمان بیاورید.»

منابع:
بحارالانوار، ج15، ص257 — امالی صدوق

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , چهارشنبه 11 دی 1392, موضوعات: گنجینه ها

مانند مادرت شده ای، قد خمیده ای!

آقا چرا عبا به سرخود کشیده ای !؟

با درد کهنه ای به نظرراه می روی !؟

مانند مادرت چقدر راه می روی !

خون ِجگربه سینه به اجبار می دهی

راهی نرفته! تکیه به دیوار می دهی

داغ غریبی تو، نمک بر جگرزند

خواهرنداشتی که برایت به سرزند

اینجا مدینه نیست، چرا دلخوری شما !؟

درکوچه های طوس زمین می خوری چرا ؟

با «یاعلی» به زانوی خسته توان بده

خاک لباس های خودت را تکان بده

مقداری ازعبای شما پاره شد،ولی…

نیزه نزد کسی به تو ازکینه ی علی

اینجا کسی به پیرهن تو نظر نداشت

فکروخیال گندم ری را به سر نداشت

اینجا کسی به غارت انگشترت نرفت

چشمی به سمت مقنعه ی خواهرت نرفت

  توسط زارع  , سه شنبه 10 دی 1392, موضوعات: گنجینه ها

تو مپندار که آتش زده ای برجگرم

تو مپندار که زهر تو شده کارگرم

دل من پیش تر از پیش برافروخته بود

جگرم از اثر واقعه ای سوخته بود

توندانی که چه ها من به دوچشمم دیدم

توندانی من مظلوم چه ها بشنیدم

همره مادرم از کوچه گذر میکردم

وقت رفتن که به اطراف نظر میکردم

کوچه آن روز ندانم که چرا خلوت بود

به دلم دلهره و واهمه و محنت بود

ناگهان دیدم از آن دور کسی می آید

باورم بود که فریاد رسی می آید

روز شد تیره تر از شام ‌‌‌‌‌٬گل وپروانه

موقع رفتنِ‌ از کوچه به سوی خانه

همه شهر مدینه سیه ونیلی شد

صورت مادرم از کین هدف سیلی شد

مادرم گفت حسن بر دلم آذر نزنی

حرفی از قصه ی امروز به حیدر نزنی

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , سه شنبه 10 دی 1392, موضوعات: گنجینه ها

مدینه، چه کردی رسول خدا را

گرفتی ز ما خاتم‌الانبیا را

چه بیدادگر بود، این چرخ گردون

که خاک یتیمی، به سر ریخت ما را

دریغا! که روح دعا، رفت در خاک

گرفتند از ما روان دعا را

به سوگ محمّد، بگریید، یاران

که زهرا ببیند، سرشک شما را

ادامه »

  توسط زارع  , سه شنبه 10 دی 1392, موضوعات: گنجینه ها


مأمون مي خواست با ولايتعهدي امام رضا عليه السلام به اهداف خويش دست يابد ولي نه فقط به اين اهداف نرسيد بلکه با خطر سرنگوني از عباسيان نيز روبرو شد. … او مي خواست امام رضا عليه السلام را شيفته دنيا و فريبايي هاي آن معرفي کند و از قدر و منزلت او بکاهد… اما منزلت او روز به روز والاتر مي شد و محبوبيتش بيشتر… بنا بر اين او را با علماء و متکلمان اديان روبرو ساخت تا بلکه در مواجهه با آنها شرمنده شود و از منزلتش کاسته شود… امام عليه السلام همگان را وادار به تسليم کرد و شأن امام افزون شد… مأمون براي کوچک کردن امام اقدامات متعددي به عمل آورد اما در نظرگاه مردم امام (ع) به امر خلافت سزاوارتر از مأمون بود… وقتي او از ديدگاه مردم آگاهي يافت حسادتش دو چندان شد… از سويي امام عليه السلام در برابر هيچ يک از مواضع خود سکوت پيشه نکرد و پاسخ هايي به او مي داد که خوشايند او نبود و از اين رو کينه اش افزونتر مي شد…او خود را از حرمت شکني امام رضا (ع) ناتوان ديدو به همين دليل او را به وسيله زهر به شهادت رساند.
امام (ع) قبل از پذيرش اجباري ولايتعهدي همواره از پذيرش اين امر خودداري مي کرد زيرا مي دانست که اين امر به خشمگين شدن بني عباس و توطئه آنان براي قتل وي خواهد انجاميد. «ابراهيم صولي» مي گويد که به خدا قسم که امر ولايتعهدي باعث شد که امام به دست مأمون به شهادت رسيد.
وزيران و اميران مأمون از ولايتعهدي امام (ع) ناراضي بودند و عليه او به سخن چيني مي پرداختند تا در نهايت تلاش شوم آنها کارگر افتاد و مأمون امام عليه السلام را مسموم کرد و به شهادت رساند.
پس از آن که مآمون انار يا به روايتي انگور زهر آلوده را به حضرت رضا عليه السلام خوراند، آثار مرگ در چهره امام (ع) عيان شد. بعد از رفتن مأمون آخرين سخني که امام رضا(ع) بر زبان آورد اين آيه قرآن بود: « قُل لَّوْ كُنتُمْ فِي بُيُوتِكُمْ لَبَرَزَ الَّذِينَ كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقَتْلُ إِلَى مَضَاجِعِهِمْ» بگو: اگر شما در خانه هاي خود هم بوديد، کساني که کشته شدن بر آنان نوشته شده، قطعا با پاي خود به قتلگاه مي رفتند. ونيز خواندند: «وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَرًا مَّقْدُورًا» و فرمان خدا همواره به اندازه مقرر ]و متناسب با توانايي[ است.
بنا بر روايات صحيح، امام جواد عليه السلام بر بالين امام رضا (ع) حاضر شد. امام (ع) فرزندش را به سينه خود چسپاند و آنگاه براي مدتي با هم به گفتگو پرداختند و امام رضا عليه السلام ودائع امامت و امانت پيامبران سلف را به فرزندش سپرد و آنگاه جان به جان آفرين تسليم نمود. امام جواد عليه السلام او را غسل داد و کفن داد و آنگاه در قبري که در سمت قبله قبر هارون ساخته شده بود به خاک سپرده شد.
دعبل بن علي خزاعي در رثاي امام رضا (ع) چنين سرود:
أري امية معذورون ان قتلوا
و لا اري لبني العباس من عذر
اربع بطوس علي قبر الزکي به
ان کنت تربع من دين علي و خطر
قبران في طوس خيرالناس کلهم
و قبر شرهم هذا من العبر
ماينفع الرجس من قرب الزکي وما
علي الزکي بقرب الرجس من ضرر

«بني اميه را (که خاندان رسالت را) کشند، معذور مي دانم (چرا که ميان ايشان و خاندان رسالت، کينه اي برآمده از خونهاي ريخته شده حاکم شده) اما براي (جنايت) بني عباس توجيه و بهانه اي از آنان پذيرفته نيست.
اگر براي برآمدن نيازي بخواهي اينجا بنشيني؛ (و طلب نياز کني به جا است که) در طوس و بر قبر آن پاکيزه درنگ کني.
دو قبر در طوس قرار دارد که يکي آرامگاه بهترين خلق خدا است و ديگري قبر بدترين آفريدگان؛ و اين از عبرتهاي روزگار است.
(هرچند پاکيزه انساني در کنار موجودي ناپاک و پليد به خاک سپرده شده است، اما) آن ناپاک از نزديکب ودنش با آن پاکيزه سودي نمي برد؛ و آن پاکيزه پاک سرشت، از نزيکي با ناپاک زياني نمي بيند.
بنا بر قول راويان امام رضا عليه السلام در آخرين روز صفرالمظفر سال 203 هجري قمري به شهادت رسيد.

منبع اصلي: کتاب پيشوايان هدايت (ترجمه اعلام الهداية) ص234 تا 240.

  توسط زارع  , یکشنبه 1 دی 1392, موضوعات: گنجینه ها

صبح چهارشنبه بود چند روزی بود درخدمت آقای زهرایی این استاد اخلاص وادب بودیم

اما از همان صبح باشنیدن این جمله از ایشان امروز روز آخری است که اینجا حضوردارم

انگار یکی از عزیزانم را داشتند ازمن می گرفتند تا به حال نسبت به هیچ کسی چنین

حسی را نداشتم حال وهوایم مثل زمانی بود که از حرم امام رضا وداع میکنم حس

عجیبی داشتم هنوزم وقتی بهش فکر میکنم این حس سرتا سر وجودم ومی گیرد آینقدر

این بزرگوار نفسشان حق است که ما را مرید خود کرد وامیدوارم که ما حداقل خوب شاگردیه

ایشان ومادر بزرگوارشان بی ی فاطمه را بکنیم درهمینجا دعا میکنم ای یگانه معبودم وای

هستی بخشم مرا ببخشای وعامل سخنان این بزرگوار بگردان ما را از برکات نفسهای حق

چنین بزرگانی محروم نگذار. که توبخشنده ومهربانی

  توسط زارع  , جمعه 22 آذر 1392, موضوعات: گنجینه ها

 

بار الها ذکر توبر زبان ما یکی از نعمت های بزرگ توست

پس ذکرت رادر خلوت ودر بین مردم ودر شب وروز و در ظاهر وباطن

در آسایش وسختی به ما الهام فرما

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , پنجشنبه 21 آذر 1392, موضوعات: گنجینه ها

یکی از اثار باستانی ومعنوی شهر ما مسجد جامع یزد است .شاید هر کدام از ما چند ین بار به این مسجد زیبا رفتیم وعظمت آن را دیده ایم بدون اینکه از قدمت تاریخی این بنا اطلاعی داشته باشیم .
مسجد جامع مانند نگینی در دل کویر یزد میدرخشد وبنایی تاریخی با بیش از نهصد سال قدمت از زیباترین مساجد جامع کشور می باشد ویکی از شاهکار های معماری ایران به شمار می آید این مسجد در حدود صد سال پیش در سه دوره ی تاریخی بنا شده است . معماری این مسجد به قدری منحصر به فرد است که هر سال گرد شگران بسیار زیادی از نقاط مختلف جهان برای بازدید این شاهکار هنری به یزد سفر می کنند .
پایه های اصلی این مسجد را ساسانیان و بنای فعلی متعلق به دوره ی سوم آذری دانسته اند وبنای گنبد به دوره ی ایلخانی و سر در رفیع آن متعلق به زمان شاهرخ تیموری دانسته شده است .
اصلی ترین بخش های هنری ومعماری بی نظیر ایران در گچکاری ،شبستان صحن وگنبد ،کاشی کاری ومناره های برافراشته جلوه کر است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند .
این تزئینات با آجر های ضربی و نقوش معلقی و کتیبه های کاشی معرق وکوفی بنایی،مجموعه ای بدیع آفریده که تحسین هر بیننده ای را برمی انگیزد .محراب اصلی مسجد با محراب واقع در گنبد خانه، مزین به انواع کاشی معرق و کتیبه وآجر ضربی است .بر دو کاشی ستاره ای شکل ،نام استاد کار و تاریخ ساخت محراب نقش بسته است .
گنبد زیبای مسجد از نوع پوسته ی پیوسته بوده وبرآن ، نقش گل صاونکی معلقی با ظرافت اجرا شده است وبر ساقه های آن عبارت «الملک الله» به خط کوفی تکرار شده است.در زیر گنبد سرد خانه ای که به آن تابستانه میگویند با پنجره های مشبک قرار دارد ودر داخل تابستانه محرابی با کاشیکاری زیبا وجود دارد .
دومناره ی مسجد که ارتفاع آن از کف تا نوک به بیشاز 52 متر میرسد ، دارای قطری حدود هشت متر است که در دوره صفوی به این بنا افزوده شده است .اما در سال 1313 هجری شمسی فرو ریخت ودوباره تجدید بنا شد . وحتی این کاشیکاری منحصر به فرد در اوج مناره ها نیز به چشم می خورد.وانچه باعث تعجب همگان شده این است که این مناره ها هرچه به سمت بالارفته باریکتر شده وتنها در یکی از آنها پلکان است از این رو ظرافت کاشیکاری در این ارتفاع واقعا قابل تحسین است.
مسجد جامع یزد در سال1313 توسط وزارت فرهنگ وهنر با شماره 206 در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسید .
مسجد جامع با این ویژگی هنری وتاریخی که ذکر کردیم و جلوه ی معنویی که دارد در ایام اربعین حسینی میزبان عزاداران سیدالشهدا می باشد .هیئت های عزاداری در شهر یزد طبق سنت هر ساله در این مسجد  گرد آمده وبه نوحه خوانی وعزاداری می پردازند .


  توسط زارع  , یکشنبه 10 آذر 1392, موضوعات: گنجینه ها


1- قرآن کریم : اگر تقوی پیشه کنید خداوند به شما قوه تشخیص خوب از بد می بخشد و از

جایی که گمان نمی برید روزی می دهد.

2- رسول اکرم (ص) فرموده اند : از علماء سئوال کنید با حکما هم سخن شوید با فقرا

همنشینی کنید

3- امام علی ع فرمود : ریاست میدان آزمایش افراد است . امام علی ع فرمود : لجاجت

به تدریج اندیشه را نابود می کند .

4- امام علی ع فرمود : شادی مومن در چهره اش و اندوه او در قلبش است.

5- امام علی ع فرمود : اختلاف فکر را ریشه کن می سازد.

6- امام علی ع فرمود : در دروغگو بودن کافی است که شخص هر چه میشنود نقل نماید.

7- امام علی ع فرمود : بد گویی پشت سر دیگران آخرین کوشش ناتوان است.

8- امام علی ع فرمود : وقتی کارهای استحبابی سبب ترک واجبات گردد مستحبات را ترک

کن.

9- امام علی ع فرمود : از هر چیزی تازه اش را انتخاب کن ولی از دوستان کهنه اش را .

10- امام علی ع فرمود : چون دیدی خداوند پیاپی بر تو نعمت ارزانی میدارد از او بیشتر

بترس.

1- امام علی ع فرمود : دشمنان تو سه کس هستند: دشمن تو ، دشمن دوست تو و

دوست دشمن تو

12- امام علی ع فرمود : آن کس که از درون جان واعظی دارد خدا را بر او حافظی است

- امام علی ع فرمود : چنان برای آینده برنامه ریزی کن که گویی هرگز نمیمیری و چنان

آماده مرگ باش که گویی لحظه های آخر عمر را سپری می کنی

- امام علی ع فرمود : روزیتان ضمانت شده و مامور به کردارید؛پس مبادا آنچه ضمانت

شده،مهمتر ازچیزی باشد که به آن مامورید.

15- امام علی ع فرمود : چنان برای آینده برنامه ریزی کن که گویی هرگز نمیمیری و چنان

آماده مرگ باش که گویی لحظه های آخر عمر را سپری می کنی

16- امام علی ع فرمود : هیچ چیز در دنیا ارزش آن ندارد که به خاطرش به ماتم بنشینی

و هیچ چیز در دنیا لیاقت آن ندارد که به خاطرش مستانه فریاد شادی سر کنی.

17- امام علی ع فرمود : به خشم درآوردن و شرمنده ساختن دوست، مقدمه جدایی از

اوست

18- امام علی ع فرمود : اگر بر دشمنت دست یافتی ، بخشیدن او را شکرانه پیروزی

قرار ده

19- امام علی ع فرمود : ناتوان ترین مردم کسی است که در دوست یابی ناتوان است و

از او ناتوان تر آن که دوستان خود را از دست بدهد

20- امام علی ع فرمود : چون نشانه های نعمت پروردگار آشکار شد ، با ناسپاسی نعمت ها

را از خود دور نسازید

21- امام علی ع فرمود : کسی را که نزدیکانش واگذارند ، بیگانه اورا پذیرا میگردد

22- امام علی ع فرمود : کسی که به تو گمان نیکی برد، گمانش را (عملاً) تصدیق کن.

23- امام علی ع فرمود : هرفریب خورده ای را نمی شود سرزنش کرد

24- امام علی ع فرمود : به هر چیز دنیا که بیشتر انس داری بیشتر از ان به ترس

25- امام علی ع فرمود : قربانگاه عقلها غالبا در پرتو طمعها است.

26- امام علی ع فرمود : ترس با ناامیدی وشرم با محرومیت همراه است و فرصتها چون ابرها

می گذرند پس فرصتهای نیک را غنیمت شمارید.

27- امام علی ع فرمود : آن کس که در پی آرزوی خویش تازد ، مرگ او را از پای در آورد.

28- امام حسین ع فرمود : نقش مرگ بر بنی آدم چون اثر گردنبند بر گردن دوشیزگان است

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , سه شنبه 5 آذر 1392, موضوعات: گنجینه ها

كرامتى از زيارت عاشورا آقاى حاج سيد احمد زنجانى در كتاب ((الكلام يجر الكلام )) از

مرحوم آية الله آقاى حاج شيخ عبدالكريم حائرى يزدى نقل ميكند كه فرمود من و آقاى

آقاميرزا على آقا، آقازاده ميرزاى شيرازى و آقا سيد محمود سنگلجى در سامرا شبى روى

پشت بام در خدمت مرحوم آقاى ميرزا محمدتقى شيرازى درس ميخوانديم در اثنا درس

استاد بزرگ ما مرحوم آقاى سيدمحمد فشاركى تشريف آوردند در حاليكه آثار گرفتگى و

انقباض دربشره اش پيدا بود، معلوم شد شنيدن خبر بروز وبا در عراق ايشان را اينگونه

منقلب كرده است .

فرمود شما مرا مجتهد ميدانيد؟ عرض كرديم بلى . فرمود عادل ميدانيد؟ عرض كرديم بلى .

فرمود من به تمام زن و مرد شيعه سامرا حكم ميكنم كه هر يك از ايشان يك فقره از زيارت

عاشورا را به نيابت نرجس خاتون والده ما جد امام زمان سلام الله عليه بخوانند و آن مخدره

را نزد فرزند بزرگوارش شفيع قرار دهند كه آنحضرت از خداوند عالم بخواهد كه خدا شيعيان

مقيم سامرا را از اين بلا نجات دهد. همينكه اين حكم صادر گرديد از ترس و بيم همه

شيعيان مقيم سامرا حكم را اطاعت كرده زيارت عاشورا را به همان دستور خواندند در

نتيجه يكنفر درسامرا تلف نشد در صورتيكه هر روز حدود پانزده نفر از غير شيعه تلف

ميشدند.

  توسط زارع  , شنبه 2 آذر 1392, موضوعات: گنجینه ها

محدث نورى در كتاب ((دارالسلام )) از ثقة الدين حاج محمدعلى يزدى كه مرد فاضل صالحى

در يزد بود حكايتى نقل ميكند.

حاج محمدعلى دائما مشغول كارهاى آخرتى خود بود و شبها در مقبره اى كه جماعتى از

صلحا در آن مدفونند به سر ميبرد اين مقبره خارج شهر يزد بود كه به مزار معروف است .

همسايه اى داشت كه از كودكى با هم بودند و نزديك معلم ميرفتند تا آنكه بزرگ شدند و او

شغل عشارى پيش گرفت پس از آنكه مرد او را نزديك همان جايى كه دوست صالح وى شبها

در آن بيتوته مى كرد دفن كردند.

يك ماهى از فوت او نگذشته بود كه حاج محمدعلى او را در خواب ديد كه در هيئت نيكويى

است نزد او رفت و گفت من مبداء و منتهاى كار تو را ميدانم . تو از كسانى نيستى كه

احتمال نيكى درباره او رود. شغل تو هم مقتضى عذاب سختى بود پس به كدام عملت

به اين مقام رسيدى ؟

گفت همين طور است كه ميگويى . من گرفتار عذاب سختى بودم تاديروز كه زوجه استاد

اشرف آهنگر در اينمكان دفن كردند - اشاره به موضعى كرد كه نزديك به صد متر از او دور بود.

در شب وفات او حضرت امام حسين (ع ) سه مرتبه بزيارت وى آمدند و در مرتبه سوم امر

فرمودند كه عذاب ازين مقبره رفع شود و حالت ما نيكو شد و در وسعت و نعمت افتاديم .

از خواب بيدار شدم در حاليكه متحير بودم آن شخص آهنگر را نمى شناختم در بازار آهنگران

به جستجو پرداختم و او را پيدا كردم . پرسيدم آيا زوجه اى داشتى ؟ گفت آرى داشتم ،

ديروز فوت كرد و او را در فلان مكان همان موضع را نام برد دفن كردم . پرسيدم آيا بزيارت

حضرت ابا عبدالله عليه السلام رفته بود؟ گفت : نه . گفتم ذكر مصائب او ميكرد گفت نه .

گفتم مجلس عزادارى داشت گفت نه . آنگاه پرسيد چه ميخواهى ؟ خواب خود را نقل كردم

و گفت او فقط مواظبت بر زيارت عاشورا داشت .

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , یکشنبه 19 آبان 1392, موضوعات: گنجینه ها

در روضه كافى از حكیم بن عتیبه روایت میكند كه گفت خدمت امام باقر (ع ) بودم خانه پر از

جمعیت بود، در این هنگام پیرمردى كه تكیه بر عصاى آهنین خود داشت وارد شد بر در خانه

ایستاده گفت : السلام علیك یابن رسول الله و رحمة الله و بركاته سكوت كرد حضرت باقر (ع)

فرمود:

علیك السلام و رحمة الله و بركاته پیرمرد رو بطرف حضار مجلس نموده بر همه سلام كرد و

آنهاجواب سلامش ا ر دادند آنگاه متوجه حضرت شده عرض كرد یابن رسول الله م ا ر نزد

خود جاى ده بخداقسم كه من شما ا ر دوست میدارم و دوستان شما ا ر هم دوست میدارم

این علاقه و محبت من نسبت به شما و دوستانتان نه ب ا رى طمع دنیاست بخدا قسم

دشمنان شمارا دشمن میدارم و از آنها بیزارم ایندشمنى و بیزارى كه نسبت بآنها ابراز

میكنم خداى راشاهد میگیرم نه بواسطه كینه وخصومتى است كه بین من و آنها باشد آنچه

شما حلال بدانیدحلال میدانم و آنچه شما حرا م بدانید من هم حرام میدانم و انتظار فرج

خانواده شما را میكشم یابن رسول الله (ص ) فدایت شوم با این خصوصیت آیاامیدنجاتى

برایم هست ؟

حضرت باقر (ع ) فرمود: بیا جلو، بیا جلو او راپیش خواند تا در پهلوى خود نشانید آنگاه

فرمود اىپیرمرد شخصى خدمت پدرم على بن الحسین (ع ) رسید همین سؤ الى كه تو

كردى از ایشان نمودپدرم در جوابش فرمود اگر از دنیا بروى وارد بر پیغمبر (ص)و على و امام

حسن و امام حسین وعلى بن الحسین علیهم السلام میشوى قلبت خنك خواهد شد و

دلت از التهاب میافتد و شادخواهى شد.

آنگاه كه جانت باینجا برسد در این هنگام با دست اشاره به گلوى خود نمود در زندگى نیز

چیزهایى خواهى دید كه باعث روشنى چشمت هست و با ما در مقامى بلند و ارجمند

خواهى بود.

پیرمرد از شنیدن این مقامات چنان غرق در شادى شد كه خواست ب ا رى مرتبه دوم عین

جملات را از زبان امام (ع ) شنیده باشد از اینرو عرض كرد یابن رسول الله چه فرمودید؟

حضرت باقر (ع )سخنان خود ا ر تك ا رر كرد پیرمرد عرض كرد اگر من بمیرم بر پیغمبر (ص ) و

على و حسن و حسین و على بن الحسین (ع ) وارد میشوم چشمم روشن و دلم شاد و

قلبم خنك میشود و كرام الكاتبین را باشادى و خوشى ملاقات میكنم وقتى جانم بگلویم

برسد اگر زنده بمانم خدا چشمم ا ر روشن مینماید و با شما در درجه اى بلند خواهم بود.

در این هنگام پیرمرد را چنان گریه اى گرفت كه مانند ژاله اشك میریخت و با صداى بلند هاى

هاى گریه میكرد آنقدر گریه كرد كه بر زمین افتاد قط ا رت پیاپى اشك و ناله هاى جانگداز كه

حاكى از قلب پر از محبت و ولاى پیرمرد بود چنان اطرافیان را تحت تاءثیر قرار داد كه همه

با صداى بلند شروع به گریه كردند.

حضرت باقر (ع ) رو بطرف پیرمرد نموده با دست مبارك قطرات اشك را از مژگانش میگرفت و

میپاشید.

پیرمرد سر بلند كرده عرض كرده یابن رسول الله (ص ) دست مباركت را بمن بده حضرت

دست خودش را بطرف او د راز كرد پیرمرد گرفته شروع به بوسیدن كرد و بر چشمهاى

خود گذاشت وسینه و شكم خودرا گشود دست آنحضرت را بر سینه و شكم خود گذاشت

آنگاه از جاىحركت كرد سلام داد و رفت.

حضرت باقر (ع ) موقعى كه پیرمرد در حال رفتن دیده میشد او رابا توجه مخصوصى تماشا

میكردپس از آن روى به جمعیت نموده فرمود، هر كس مایل است مردى از اهل بهشت را

ببیند به این شخص نگاه كند حكم بن عتیبه راوی حدیث میگوید هیچ مجلس عزایىراندیده

که از نظر سوز وگداز شبیه این مجلس  باشد.

منبع: شرح زیارت عاشورا از آیت الله سید احمد میر خانی (ره) ،ص371

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , سه شنبه 14 آبان 1392, موضوعات: گنجینه ها, شعر

یا حسین علیه السلام

ای حضور آسمان در جان خاک یا حسین بن علی روحی فداک

موج ها هرچه تلاطم می کنند پیش پایت خویش را گم می کنند

ای نماز عشق را تکبیر سرخ آیت تطهیر را تفسیر سرخ

ای شکوه آفرینش، ای یقین آبروی مکتب، ای سالار دین

ای امام لاله های نینوا آفتابِ غرقِ خون در کربلا

ای جلال هر چه غیرت، هرچه مرد قوّت بازوی قرآن در نبرد

قوس محرابم، خم ابروی توست خط «انعمت علیهم» کوی توست

آب ها وقتی که توفان می کنند یاد آن لب های عطشان می کنند

حسین اسرافیلی

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , دوشنبه 6 آبان 1392, موضوعات: گنجینه ها

فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُل تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَآءَنَا وَ أَبْنَآءَكُمْ وَ نِسَآءَنَا وَ نِسَآءَكُمْ

وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَاللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ‏ (آل‏عمران، 61)پس هر كه با تو،

بعداز علم و دانشى كه به تو رسيده است، درباره او (عيسى) به ستيز و محاجّه برخيزد

(واز قبولحقّ شانه خالى كند) بگو:

بيائيد پسرانمان وپسرانتان وزنانمان وزنانتان , خودمان را(كسى كه به منزله خودمان

است) وخودتان را بخوانيم، سپس (به درگاه خدا) مباهله و زارى كنيم ولعنت خدا را بر

دروغگويان قرار دهيم.

ادامه »

  توسط زارع  , چهارشنبه 1 آبان 1392, موضوعات: گنجینه ها, نانوشته ها

هیجده روز از ذی حجة میگذرد.

قافله ای می آید: راهش حق, بارش ایمان و مقصدش الله.

موجی از انسانها در دریای غدیر در تلاطم است.قافله سالاری چون محمد(ص)

پیشاپیش,افق اسلام هنوز چشم انتظار طلوع خورشیدیست که با دمیدن آن بر

طومار دین, مهر"اکمال"خواهد خورد.
محمد(ص) پس از زیارت خانه توحید ,با کاروانیان از حج برگشته ,با چهره ای مطمئن

,با دستانی پربار از فیض دیدار ,با ره توشه ای از طاعت و توفیق زیارت بیت الله الحرام ,

پیشوای این قافله نورانیست.

می آید…تا در تداوم ” رسالت",امت را به “امامت"دعوت کند و آنان را در کنار برکه ای به

نام"غدیر خم", که در معنی ,ژرف تر از دریا و گسترده تر از سینه اقیانوس است با “امام

“, پیوند ” ولایت"بزندتا مبلغ بلوغ مکتب و “اکمال دین ” گردد و مسلمانان را پس از خویش

,به رهبری فرزند ابیطالب ازسرگردانی و حیرت,نجات دهد. چرا که: امت بی امام , رمه

بی چوپان است و گله بی شبان و راه بی علامت و شب بی چراغ و کشتی بی ناخدا

و دشت بی چشمه و قنات خشکیده و بی آب. رفتن بی راهنما, سالک را به بیراهه میکشد

و حرکت بی بصیرت, دوری روزافزون از مقصد را به دنبال دارد و عمل بی رأی امام , گام باور را

در باتلاق شک فرومیبرد.

ادامه »

  توسط زارع  , چهارشنبه 1 آبان 1392, موضوعات: گنجینه ها

آن روز فرشته در سماء گل می ریخت     پیوسته ز عرش کبریا گل می ریخت
با خطبه خورشیدي خود ختم رسل      در پاي علی مرتضی گل می ریخت
ستاد مبشر غدیر

آغاز بهار خرم ایمان بود        هنگام شکفتن گل قرآن بود
پیوسته نبی سه روز در خم            کارش از خلق خدا گرفتن پیمان بود
ستاد مبشر غدیر

گلسوره نور و هل اتی هر دو یکی است      یاسین حکیم و انبیاء هر دو یکی است
از قول احد احمد مرسل فرمود                  قرآن و علی مرتضی هر دو یکی است
نقل از خطبه غدیر-ستاد مبشر غدیر

سرسلسله اهل یقینی تو علی        در ملک وجود روح دینی، تو علی
این گفته لاریب کلام الله است       هادي طریق متقینی، تو علی
نقل از خطبه غدیر-ستاد مبشر غدیر

اي خلق خدا،صنع خدارا نگرید      آیینه مصطفی نما را نگرید
بعد از من اگر طالب وصلم گشتید      رخسار علی مرتضی را نگرید
نقل از خطبه غدیر-ستاد مبشر غدیر

تنها نه علی برادرم می باشد       با جذبه حسن،دلبرم می باشد
در امر خلافت و ولایت بر خلق      منصوب به امر داورم می باشد
نقل از خطبه غدیر-ستاد مبشر غدیر

فخر حرم کعبه، ز میلاد علی است        دین کامل از اندیشه آزاد علی است
پیوسته اوامر زمان تا مهدي               از نسل من و اولاد علی است
نقل از خطبه غدیر-ستاد مبشر غدیر

حیدر که ظهور رحمت رحمان است        قطب شرف و حقیقت انسان است
سلطان ولایت است و از حق به سرش تاج                   گل هل اتی علی الانسان است
نقل از خطبه غدیر-ستاد مبشر غدیر

خورشید منیر منجلی یعنی من        پیغمبر ذات ازلی یعنی من
یک روح الهی و دو پیکر یعنی روح          علی ام من وعلی یعنی من
نقل از خطبه غدیر-ستاد مبشر غدیر

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , چهارشنبه 1 آبان 1392, موضوعات: گنجینه ها

امام صادق(ع) فرمود: روز غدیر خم عید بزرگ خداست

امام رضا(ع) فرمود: روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.

امام صادق(ع) فرمود: … روز غدیر خم در میان روزهاى عید فطر و قربان و جمعه همانند

ماه در میان ستارگان است.

رسول خدا(ص) فرمود: اى مسلمانان! حاضران به غایبان برسانند: کسى را که به من

ایمان آورده و مرا تصدیق کرده  است، به ولایت على سفارش مىکنم،

امام صادق(ع) فرمود:عید غدیر، روزى استکه رسول خدا(ص) على(ع) را بعنوان پرچمدار

براى مردم برافراشت و فضیلتاو را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفى کرد

امام صادق(ع) فرمود:عید غدیر، روز عبادت و نماز و سپاس و ستایش خداست و روز سرور

و شادى است به خاطرولایت ما خاندان که خدابر شما منت گذارد

امام صادق(ع) فرمود: من دوست دارم که شما آن روز را(عید غدیر )روزه بگیرید.

امام صادق(ع) فرمود:یکدرهم به برادران با ایمان و معرفت، دادن در روز عید غدیر برابر هزار

درهم است

امام صادق(ع) فرمود:در روز عید غدیر به برادرانتانفاق کن و هر مرد و زن مؤمن را شاد گردان.

امام صادق(ع) فرمود:عید غدیر، روز عید و خوشى و شادى است و روز روزهدارى به عنوان

سپاس نعمت الهى است.

امام صادق(ع) فرمود:

ارزش عمل در آن روز (عید غدیر) برابر با هشتاد ماه است، و شایسته است آن روز ذکر خدا و

درود بر پیامبر(ص) زیاد شود،و مرد، بر خانواده خود توسعه دهد.

امام رضا(ع) فرمود:

کسى که در روز (غدیر) مؤمنى را دیدار کند، هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زیارت مىکنند

و او را به بهشت بشارت مىدهند.

امام صادق(ع) فرمود:روزه روز غدیر خم با روزه تمام عمر جهان برابر است.

منبع :نرم افزار طلوع غدیر

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , سه شنبه 30 مهر 1392, موضوعات: گنجینه ها


آیامیدانیدکه شیعه وسنی آیه 67 سوره مائده رادرموردروزغدیروولایت امیرالمومنین میدانند؟
شیعه:کافی ج 1ص 290
سنی:شواهدالتنزیل ج 1ح 249

؟Do you know
Both Shias and Sunnis believe the Ayah 67 of Surah Al-Ma’ida is revealed for the day
al-Ghadeer and mastership of Imam Ali (Peace be upon him).
Shia: Usul-al-Kafi, Volume1, Page 290
Sunni: Shavahed-al-Tanzil, Volume1, Hadith number249

آیامیدانیدکه شیعه وسنی آیه 55 سوره مائده رادربخشیدن انگشتردرنمازوامامت امام علی (ع) میدانند؟
شیعه:نورالثقلین ذیل آیه
سنی: تفسیرابن کثیرذیل آیه

؟Do you know
Both Shias and Sunnis believe the Ayah55 of Surah Al-Ma’ida is revealed for the Imam
Ali (Peace be upon him) donation of ring in his Salah(Praying) and leadership of him.
Shia: Al-Tafsir Noor-al-thaghalain, below the Ayah
Sunni: Al-Tafsir Ibn-Kathir, below the Ayah

آیامیدانیددرآیه 59 سوره نساخداوندهمه رابه اطاعت ازحضرت علی (ع) وائمه دستورمیدهد؟
شیعه:کمال الدین ج 1ص 222
سنی:شواهدالتنزیل ج 1ح 202

؟Do you know
In the Ayah 9 of Surah An-Nisa Allah(swt) directs everyone to obey Imam Ali and other
Imams (Peace be upon them).
Shia: Kamal-al-Din , Volume 1, Page 222

Sunni: Shavahed-al-Tanzil, Volume1, Hadith number202

برای تعجیل در فزج صلوات


  توسط زارع  , دوشنبه 29 مهر 1392, موضوعات: گنجینه ها

از وواقعه ی غدیر دویادگاری باقی مانده است : یادگار مکانی ومسجد غدیر

ویادگار زمانی عید غدیر، از آنجا که دشمنان ولایت تسلط کمتری نسبت به

زمان دارند جشن های غدیر در طول زمانها در شهر های مختلف بر پا شده

است ؛اما سرزمین غدیر در چنگال دشمنان گرفتار آمده و از دیر زمان مظلومیت

را تجربه کرده است .

جشن های غدیر تا زمان حال وحتی در زمان ائمه نیز بر گزار میشد و حتی امام

رضا در خراسان عده ای از خواص اصحاب را برای افطار عید غدیر دعوت نموده وبه

منازل آنها هدایا وعیدی فرستاد ودر باره فضایل این روز برای اصحاب سخن

مفصلی فرمود .

در روایات نیز آمده که آسمانیان نیز به مناسبت این روز جشن می گیرند و

ملائکه در بیت المعمور جمع می شوند وپیامبر را ثنا می گویند و برای شیعیان

ومحبان ایشان طلب استغفار می کننند.

چه خوب است که ما هم با توجه به فرموده امام رضا علیه السلام چنین روزی به

یکدیگر تبریک و تهنیت بگوییم و هرگاه همدیگر را ملاقات می کنیم گوییم :

الحمد الله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیر المومنین (ع)

اما یاد گار دوم ، از روزی که مراسم غدیر برگزار شد وپیامبر (ص) امیر المومنین

(ع) را به امامت برگزید روحی دگر در کالبد غدیر دمیده شد ورای 14 قرن مسجدی

با نام غدیر در آنجا زیارتگاه زائران بیت الله الحرام بود این مسجد که مانند پرچمی

بربلندای تاریخ بود و تیری بر چشم دشمنان اسلام و ولایت زیرا که سند ی زنده از

غدیر در دل صحرا بود و هین کافی بود تا بارها توسط دشمنان ولایت تخریب شود از

جمله بعد ازاینکه امام علی علیه السلام این مکان را احیائ وبازسازی کرد معاویه

ساربانی با دویست نفر فرستاد تا با خاک آن را یکسان کنند .

در زمانهای بعد دوباره غدیر باز سازی شد و از آنجا که در کنار جاده حجاج قرار داشت

محل معروفی بود و حتی تاریخ نویسان ومخالفان نیز از آن نام  برده ومحلش را تعییین

کردند . البته تا صد سال پیش غدیر برپا بود و با آنکه در منطه مخالفان نیز بوده محل

عبادت وبه عنوان مسجد غدیر معروف بوده است ، تا آنکه آخرین ضزبه را وهابیان زده اند،

وآنها دو اقدا کینه توزانه برای از بین بردن مسجد غدیر کردند : از یک سو مسجد را خراب

کرده و آثار آن را ازبین برده اند، از سوی دیگر مسیر جاده را طوری قرار داده اند که از منطقه

غدیر فاصله ی زیادی دارد .

هم اکنون غدیر به صورت بیابانی است در نزدیکی شهر «رابغ» در کنار روستای جحفه که

میقات حجاج است قرار دارد که هم اکنون به نام غدیر شناخته می شود .

منبع : بر گرفته از کتاب گفتارهای ایام  ولایت ص 6 تاص16

برای تعجیل درفرج صلوات

  توسط زارع  , جمعه 26 مهر 1392, موضوعات: گنجینه ها


دین اسلام كه به همه‌ی ابعاد حیاتی انسان توجه کرده و متناسب با نیازهای

واقعی وی برنامه‌هایی ارائه كرده است . درمورد شادی و نشاط و عوامل نشاط‌

انگیز را كه لازمه‌ی یك زندگی موفق است مواردی رابه انسان معرفی و توصیه

می‌كند
امام علی(ع) می‌فرماید : شادی باعث انبساط روح و ایجاد وجد و نشاط می‌شود
حدیث زیبایی كه از رسول اكرم (ص) نقل است كه فرمود : در بهشت جایی است

كه به آن خانه‌ی شادی گفته می‌شود ، هیچ‌كس به آن خانه وارد نمی‌شود مگر

آن‌كه موجب شادی كودكان شده باشد
سرگرمی‌های لذت بخش و هدف دار در كلام امام رضا (ع) این گونه وصف شده‌است :

از لذائذ دنیوی نصیبی برای كامیابی خویش قرار دهید و خواهش های دل را از راه‌های

مشروع برآورید، مراقبت كنید كه در این كار به مردانگی و شرافت شما آسیب نرسد و

دچار اسراف و تند روی نشوید ، تفریح و سر‌گرمی ‌های لذت‌‌بخش ، شما را در اداره ی

زندگی یاری می‌كند و با كمك آن بهتر در امور دنیوی خویش موفق خواهید شد
در تقسیم‌بندی اوقات و نظم روزانه‌ای كه پیشوایان معصوم (ع) توصیه كرده‌اند ، مسرّت

و شادی جایگاه ویژه‌ای دارد ، چنانكه امام رضا (ع) می ‌فرماید : كوشش كنید اوقات روز

شما چهار قسمت باشد؛ ساعتی برای عبادت و خلوت با خدا ، ساعتی برای تأمین

معاش ، ساعتی برای معاشرت با برادران مورد اعتماد وكسانی كه شما را به عیب‌هایتان

واقف می ‌سازند و در باطن به شما خلوص و صفا دارند و ساعتی را هم به تفریحات و

لذائذ خود اختصاص دهید و از مسرّت و شادی ساعات تفریح ، نیروی انجام وظائف را

تأمین كنید

  توسط زارع  , سه شنبه 23 مهر 1392, موضوعات: گنجینه ها

خدایا قسمت می دهم هر لحظه کمکم کنی تا نفسم را

به قربانگاه درگاهت عرضه کنم و تو قربانی شدن و نلرزیدن و نلغزیدن را عنایت فرما

عید سعید قربان مبارک

  توسط زارع  , دوشنبه 15 مهر 1392, موضوعات: گنجینه ها, الگو ها

.

دیدم که به عرش شور و شوقی بر پاست

برپا گر این بزم شعف ذات خداست

گفتم به خرد چه اتفاق افتاده

گفتا که عروسی علی و زهرا است

سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه مبارک باد

  توسط زارع  , جمعه 5 مهر 1392, موضوعات: گنجینه ها, ارزشها

خیلی وقتها سرگرمی پوچ وبی اساس زندگی ما را به خود مشغول

میکنه بدون ا ینکه ما خود متوجه ی آن باشیم امروز وقتی از یکی

از خیابانهای شهر عبور میکردم دیدم سگی سزش را پنجره ی

ماشین بیرون آورده وقتی دقت کردم دیدم سرنشین های ماشین

دو خانم جوان هستن البته با چه آرایشی و سگشان از خودشان

آرا سته تر مثل عروسک ،واین مدل دیگری از تهاجم فرهنگی

است که چند سالی مد شده است حال اینکه در دین ما استفاده

مجسمه سگ در منزل نیز نکوهش شده و مولای متقیان امیر

المومنین علی علیه السلام فرودند :از نزدیک شدن به سگ بپرهیزید

که اینها خود نشان دهنده ی آلوده بودن این حیوان به میکرو ب

ونجس بودن این حیوان از لحاظ فقهی است . ولی با این حال

می بینیم که عده ای بی توجه به مسائل ازسگ برای زینت

خود وشاید بتوان گفت برای خود نمایی از این  زبان بسته مثل

یک جنس زینتی استفاده مکنند که البته به نظر من این کار بیشتر

به خاطر روان پریشان این افراد وریشه عمیقی در روانشناسی دارد .

  توسط زارع  , پنجشنبه 4 مهر 1392, موضوعات: گنجینه ها

معتقد بود خوش اخلاقی انسان را بهشتی می کند . حتی اگر یهودی

بوده باشی !همین هم شد. حکم اعدام یهودی را صادر کرد ، فرشته

نازل شد : به خاطر اخلاق خوبش ، از او گذشتیم .
یهودی در دم مسلمان شد . پیام بر گفت:اخلاق خوب عاقبت به خیرش

کرد.
منبع : پیام بر من
برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , دوشنبه 25 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها


کاش من یک بچه آهو می شدم

می دویدم روز و شب در دشتها

توی کوه و دشت و صحرا روز و شب

می دویدم تا که می دیدم تو را

بهترین شادباش ها تقدیم به شما،

بمناسبت میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع)

  توسط زارع  , دوشنبه 25 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها

 

آیا میدانید اولین حوزه علمیه ای که دراطراف حرم مطهرامام

رضا (ع)به وجودداشت چه بود ؟

در بافت مجموعه ی اما کن متبرک اطراف حرم مطهر تعداد ده

مدرسه ی علمیه وجود داشت که درحال حاضر ، فقط چهار

درسه باقی مانده است .اولین مدرسه تاریخی که اکنون اثری

از آن نیست،در حاشیه ی غربی بازار زنجیر ،درناحیه ی بالای

سر حرم مطهر بود که از شمال به صحن انقلاب واز جنوب به

مدرسه پریزاد محدود میشد .این مدرسه رادر زمینی به مساحت

250متر مربع ، در دو طبقه احداث کرده بودند و از آنجایی که در

بخش شرقی رواق دارالولایه ی کنونی ، در بالای سر حرم مطهر

امام علیه السلام بود، به مدرسه یالای سر معروف شده بود ..

برخی معتقدند واقف ان را شاهرخ میرزای تیموری بوده است.

برای تعجیل درفرج صلوت

  توسط زارع  , یکشنبه 24 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها

آیا می دانید بین صحن هایی که حرم امام رضاعلیه السلا م دارد اولین و

قدیمی ترین صحن کدام است ؟

صحن انقلاب اولین وقدیمی ترین صحن است که در قسمت شمال

حرم بنا شده است، که به سبب قدمت ،بهصحن عتیق وصحن کهنه

نیز معرو می باشد. ضلع جنوبی صحن واساس ایوان طلا از بنا های

امیر علیشیر نوایی ،وزیر سلطان حسن بایقرا در سال 875 ق میباشد

که بنای اضلاع شالی وشرقی وغری آن،مروط ه عهد صفویه وظاهرا

بامعماری شیخ بهایی است.

منبع:اولین وقدیمی ترین ها در حرم امام رضا (ع) «از مجموعه کتابچه

های رهنما »،حسین مهدوی پارسا

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , شنبه 23 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها

وقتی درصحن مطهر حضرت قدم میزنی انگار آقا امام رضا داره به تونگاه

میکنه ، ونسیم خنکی که از طرف حرم می وزه روح وجسم عشاق را

نوازش میدهد انگار آقا با این نسیم دل انگیز به تو مهمان درگاهش خوش

آمد می گوید.

وقتی که پنجره فولاد امام رو پر از زائر ایی میبینی که از همه دنیا بردیدن

وبهترین دکتر مولی امام رضا (ع)رو آوردن چه حالی به آدم دست میده

دیگه یادش خودش می ره که ی می خواست راضی که تمام اون حاجت

دارا حاجتشون برآورده بشه در عوض خودش حاجتی نگیره .اقا جان

تولدتون نزدیکه دلم هواتونو کرده همیشه می دونم هر وقت آرزوی پا

بوسیتون رو داشتم خودت منو دعوت کردی آقا امسال هم دلم هوای

نسیمیکرده که از طرف حرمت روحم رونوازش کرده دلم هوای نقاره

وپنجره پولاد وگلدسته های حرمت رو کرده ، هوای چشم های

که از شوق اشک آلود، درحال جستجوی یار است ومن منتظر

دعوت شما آقا جان لحظه ها را می شمارم .

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , پنجشنبه 14 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها


يوسف مي دانست که تمام درها بسته اند ؛

اما بخاطر خدا و تنها به اميد او ،

به سوي درهاي بسته دويد و تمام درهاي بسته برايش باز شد


اگر تمام درهاي دنيا هم به رويت بسته شدند ؛

تو هم بخاطر خدا و با اعتماد به او ، به سوي درهاي بسته بدو ،

چون :

خــداي تــو و يوســف يکـيــسـت

منبع/dar-jostejooye-khoda.blogfa

  توسط زارع  , یکشنبه 10 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها

 

زین ماتمى که چشم ملائک ز خون ترست

گویا عزاى صادق آل پیغمبرست

یا رب چه روى داده کزین سوگ جانگداز

خلقى پریش خاطر و دلها پر آذرست

برای تعجیل درفرج صلوات

  توسط زارع  , سه شنبه 5 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 :LatentStyles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />


خداوند در قرآن ميفرمايد: و اوست کسی که دو دریا را موج زنان

به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ

است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد(سوره مبارکه فرقان

آیه 53) دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند..

اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند

(19و20 الرحمن)

حال ببينيم با علم و تكنولوزي امروزه بشر آيا امكان دارد كه دو دريا

يكي شور و وديگري شيرين كنار هم باشند اما با هم قاطي نشن .

بله اقیانوس شناسان به تازگی کشف کرده اند که وقتی دو دریا به

هم می رسند با یک دیگر ترکیب نمی شوند آب دو دریای همسایه

به دلیل وجود نیروی کشش سطحی ترکیب نمی شوند. آب دریا

های مختلف غلظت های متفاوتی با هم دارند.و کشش سطحی

ایجاد می کنند گویی که دیواره نازکی بین آن دو برپا شده است.

در اقیانوس اطلس جریان آب شیرینی وجود دارد که  آن را گلف

استريم مي نامند این جریان عظیم از سواحل آمریکای مرکزی حرکت

می کند و سراسر اروپا را طی می کند و به سواحل اروپای شمالی

می رسد.ع.و حرارت آن با آبهای اطرافش 10 تا 15 درجه تفاوت دارد

و در آنجا هزاران کیلومتر آب وجود دارد که با آبهای اطراف خود مخلوط

نمی شوند.و در آنها موجودات زنده هم زندگی می کنند.

ااین پدیده در دریاری مدیترانه و اقیانوس اطلس که در تنگه جبل الطارق

به هم می رسد دیده می شود اما به دلایلی مانند دما میزان شوری

و شیرینی از هم جدا می شوند.

چطور پيامبري که امي و درس نخوانده بوده در 1400 سال پيش در

بيابان هاي سوزان عربستان که عرب جاهل بدنبال زنده بگور کردن

دخترانشان  و جنگ وغارت وخونريزي  و.. بودند  توانسته انچنين

مطالبي  رو بيان کند . که امروزه بشريت با پيشرفت ها و  دستگاه

ها و تکنولوژي امروز به اين اطلاعات رسيده است (حتي نابغه ترين

نوع انسان هم نميتواند بدون دستگاه هاي امروزي از اين اطالاعات

پيچيده در رابطه باكشش سطحي در آب دريا ها  خبر دهد ) .

احتمال آنکه انساني يا هر گونه منبع مادي توانسته باشد اين

چنين مطالبي را در 1400سال پيش بگويد صفر است .جز آنکه به

منبع غيب متصل باشد. پس چيزي را جز حقانيت  دين مبين اسلام

اثبات نمي کند..کمي فکر کن.

منبع:حقانیت خدا واسلام

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , یکشنبه 3 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها

  توسط زارع  , یکشنبه 3 شهریور 1392, موضوعات: گنجینه ها

چشمهايت را ببند ،
در دلت با خدا سخن بگو ،
به همان زبان ساده ي خودت سخن بگو ؛

هرچه ميخواهي بگو ، او ميشنود . . .

شايد بخواهي تورا ببخشد ،
يا آرزويي داري ،
شايد دعايي براي يک عزيز و يا شکرش ،

بــگو ميشنود . . .

اين لحظه ي زيبا را براي خودت تکرار کن ؛
پــرواز دلـت را حـس خواهـي کـرد …….


  توسط زارع  , یکشنبه 27 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

امیر المومنان علی (ع) در نامه ای خطاب به فرزندش امام حسن (ع) فرمودند: همانا قلب جوانان همانند سرزمین خالی است ،آنچه در آن بکارند ی پذیرند ومن پیش از انکه دلت سخت گردد به ادب تو مبادرت ورزیدم .

و امام صادق (ع) فرمود :جوانان را پیش از آآنکه گروهای منحرف برشما در این کار سبقت بگیرند با حدیث آشنا کنید .
نکته:

1-قلب جوانان همانند زمین خالی از کشت و آماده هر گونه بذر افشانی است .

2-همان گونه که زمین مرده را هر کس آباد کرد مالک می شود ، زین خالی وآماده را هر کس با فکر ومکتب خود آباد کند مالک خواهد شد.

3-مسئولان هدایت دینی باید پیش از دیگران دل های جوانان جامعه را با فرهنگ الهی احیا کنند .

منبع : مفاتیح الحیاه ، آیت الله جوادی آملی،صفحه 392

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , جمعه 25 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

این کلمه بیشتر در مورد غم و اندوهی که قلب آدمی را بخود مشغول می سازد و او را در ناراحتی های روحی قرار می دهد بکار گرفته می شود و درمیان مردم ، هم همین معنا از آن استفاده…

به گزارش جام، این کلمه بیشتر در مورد غم و اندوهی که قلب آدمی را بخود مشغول می سازد و او را در ناراحتی های روحی قرار می دهد بکار گرفته می شود و درمیان مردم ، هم همین معنا از آن استفاده می گردد وقتی که گفته می شود که فلانی افسردگی پیدا کرده است یعنی غم و اندوه به او روی آورده است یا اینکه فلانی افسرده خاطر است در مقابل اطمینان خاطر گفته می شود.

و اما در لسان آیات و احادیث ، مسئله افسردگی با کلماتی مانند [اَلهُمَّ ، غَمَّ، اَلحُزن ، کرَب ، غُصة…..] بیان می شود و این کلمه ها، از نظر لغت ، معنای واحدی را روشن می سازند و آن افسرده خاطر و دلتنگ بودن انسان است با اینکه عده ای را عقیده ، بر خلاف این است که هر کدام از این کلمه ها را در معنای خاصی بکار می برد یا در شدت و ضعفِ ناراحتی های روحی یا در میان مصائب تفاوت قائل می شود.

در هر صورت عمده ترین دلیل ما، در اینکه این الفاظ معنا و تعریف واحدی دارند آیات قرآن و احادیث است چون در قرآن و احادیث کلمه [حزن و یا غم و یا کرب ] در معانی مترادف آمده است .
بنابراین افسردگی به عنوان یک بیماری باشد و یا از آثار ناراحتی های روحی باشد در آیات و احادیث با این کلمات از آن تعبیر شده است مثلاً در مورد داستان حضرت یوسف (علیه السلام ) قرآن می فرماید: «وَاَبیضَّت عَیناهُ مِنَ الحُزنز» .. ۱ ؛ چشمان یعقوب در اثر افسردگی و اندوه زیاد از فقدان فرزندش یوسف (علیه السلام) سفید گشت.

یا در مورد اولیاء خدا می فرماید بر آنان ترس و حزنی وجود ندارد،ممکن است گفته شود که افسردگی در صورتی بوجود می آید که انسان از فرصت های بدست آمده ، استفاده های صحیح نکرده و حالا که هیچ قدرتی برای جبران خسارت ها ندارد افسردگی پیدا می کند و در وصیت حضرت علی (صلوات الله علیه) آمده : بادِر الفُرصَةَ قَبلَ اَن تَکونَ غُصَّةً۲ فرصت های پیش آمده را قدر بدانید قبل از آنکه به افسردگی تبدیل شود، کلمه [غُصِّة ] هم مانند سایر الفاظ، ناراحتی های روحی را، بیان می کند و نمی توان این الفاظ را در میان بیماری های روحی تقسیم کرد. مثلاً بگوئیم : حزن یعنی افسردگی ، کرب یعنی اضطراب ، همّ یعنی هیجانات و …. .

در هر شرائط نیاز ما در این بحث ، بیشتر به تعریف و تفسیر، کارشناسان الهی معطوف است و آنان هم، مطابق با آیات قرآن ، این کلمات را در ناراحتی های روحی ، بکار گرفته اند که ما از آن به افسردگی یاد می کنیم و هدف عمده ما از طرح این بحث پیدا کردن ریشه و عوامل ، این ناراحتی است و سپس داروهای مفیدی که از طریق پیشوایان معصوم (علیهم السلام) بما رسیده ، آنها را مطابق با روانشناسی مذهبی در اختیار همگان قرار دهیم.

در روانشناسی دینی آنچه حائز اهمیت است توجه نمودن به ریشه های اصلی بیماری هاست چون اگر کسی در مورد درمان ناراحتی ها به علت های واقعی نیاندیشد و یا راه نفوذ نداشته باشد و همیشه عوامل ظاهری را مورد توجه و راه معالجه خویش قرار دهد بطور یقین نتیجه مفید و سودمندی که بتواند نجات مریض را بدنبال داشته باشد نصیب وی نخواهد شد اما روانشناسی دینی در مقام معالجه و درمان علت واقعی را تشخیص می دهد و متناسب با آن داروهای بی خطر و بدون عوارض را در اختیار مریض قرار می دهد چون در مسئله [روان درمانی ] مهم آن است که روانشناسی بطرز صحیح انجام به گیرد تا اینکه درمانش مؤ ثر و مفید واقع شود.

تنها کارشناسان جهان هستی یعنی وجود مقدس محمد و آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) که آئینه تمام نمای حقیقت پروردگار هستند می توانند روان انسان را تعریف نموده نارسائی و یا کسالت هایش را با علت های واقعی روشن سازند.

وقتی که در پیش روانشناسان آئین توحید، موضوع افسردگی انسان عنوان می شود ریشه های واقعی این کسالت را بطرز زیبا و روشن ، راه معالجه را بیان می کنند.

روانشناسی دینی در مقام معالجه و درمان علت واقعی را تشخیص می دهد و متناسب با آن داروهای بی خطر و بدون عوارض را در اختیار مریض قرار می دهد.

حضرت علی صلوات الله علیه در ادامه وصیتش می فرماید: ……اِطرَح عَنک وارِداتِ الهُمُومِ بِعَزائِمِ الصَّبرِ وَ حُسنِ الیقینِ …. .۳افسرده گی و غم ها را با نیروی صبر و یقین زیبا [بپروردگار متعال] از خودت دور ساز.

در مورد علت افسردگی انسان ، وقتی که مطالعه می کنیم می بینیم قرآن مجید از یک واقعیتی سخن به میان می آورد که حیات بشر به آن وابستگی کامل دارد یعنی اگر این حقیقت در عمق وجود وی رشد نیابد و یا بطور کلی بفراموشی سپرده شود افسرده گی تمام بدن او را فرا می گیرد بنابراین در روانشناسی اسلامی علت اصلی این بیماری خطرناک روحی ، ابتداء، پیدا می شود و سپس همگان را برای درمان کامل یا عدم ابتلاء، باجراء کردن برنامه های مهم موظف می سازند.

علت واقعی افسردگی ها نداشتن ایمان بخدای متعال است وقتی که کشور پهناور وجود انسان بدون وابستگی به خالق خویش ، زندگی را شروع می کند وقتی که در مقابل حوادث روزگار قرار می گیرد و چون قدرت پاسخگوئی صحیح را به تنهائی ندارد و نمی تواند در برابر سیل مشکلات مقاومت نشان دهد بتدریج زمینه ترس و نگرانی ها در وی پدید می آید و بعد از مدت کوتاهی افسردگی و غم و اندوه سراسر وجودش را فرا می گیرد تا جائی که خود را در محاصره کامل حوادث دلخراش زندگی می یابد.

وقتی که در آفرینش انسان جایگاه ایمان بخدای سبحان برای ادامه حیات او، و تنظیم نمودن برنامه های زندگیش ، معین شده و برای تحقق این هدف مهم و حیات بخش ، نیروی عقل را در وجودش آفرید و کارشناسان معصوم خود را یکی بعد از دیگری مبعوث کرد تا اینکه انسان بیدار شود و با پذیرفتن واقعیات ، زندگی خود را بسوی رشد و کمال و آسایش های لازم رهنمون سازد،انسانی که به حقیقت ایمان بخدای متعال منکر شده است و هیچ توجه و اعتنائی به ضرورت آن در تأمین آسایش و آرامش روحی خویش ندارد چگونه می تواند وجود خود را که به یک کشور بزرگ بی شباهت نیست بدون ترس و نگرانی اداره کند؟

آیا حرکت های ضد دینی و شکستن حریم معنویت ، و آمیختن با مظاهر شرک و بت پرستی در چهار چوب اطاعت از هواهای نفسانی و ارضاء غرائز شهوانی ، می تواند بشر را از میان امواج خروشان افسردگی های زندگی به ساحل سعادت و آرامش برساند؟

جهان امروز چه امکاناتی برای نجات نسل بشر فراهم ساخته تا او را از افسردگی های نابود کننده به آسایش و آرامش های روحی نائل سازد؟

آیا پیشرفت علم و تکنولوژی و خصوصا در زمینه پزشکی توانسته این موجود گرفتار شده در میان ناراحتی و افسردگی ها را به سوی آرامش و آسایش هدایت نماید؟

در مقابل تمامی سئوالات ، او باید، پاسخ دهد و اعتراف کند که عامل اصلی افسردگی هایش چیست؟ بخاطر اینکه جهان هستی نظام دقیق و حساسی دارد کوچک ترین ، بی اعتنائی و زیر پاگذاشتن نظم موجود، پاسخ مناسبی را در بر دارد، اگر اعضای خانواده ، زمینه های لازم را برای اجرای عدالت ، فراهم نسازند بی عدالتی ، چهره زندگی را، افسرده و غم آلود خواهد کرد هم چنان که در عصر حاضر، بطور روشن ، مشاهده می کنیم ، انسانی که با تمام امکاناتش ، در جهت شکستن حریم ایمان ، تلاش می کند و از طرق گوناگون محیط کار و زندگی و خانواده را، به دستورات الهی بیگانه کرده است ، او چگونه و در چه شرائطی می تواند از افسردگی نجات پیدا کند؟

نکته مهم ارزشمند شدن انسان در صورتی است که بتواند دستورات و قوانین حیات بخش الهی را، از عمق وجودش عبور دهد چون هر کجا رد پای دین و تقوا، پیدا شود با زیبائی های واقعی ، خودش را نشان می دهد، در غیر این صورت مزیتی برای انسان متصور نمی باشد.

آئین فطرت مانند کاسه بلوری و آئینه شفاف است که بوسیله رعایت اوامر و نواهی پروردگار متعال ، نور الهی را از خودش عبور می دهد و به اندازه دریافت خویش ، اطراف و مسیر زندگی خود را، روشن می سازد، و در اثر همین روشنائی ، با آرامش خاطر، برنامه هایش را در طول زندگی پیاده می کند و با هیچ نگرانی و یا افسردگی مواجهه نمی شود.

اما اگر این چراغ در دلش روشن نشود، او خود را در یک محیط تاریک و ظلمانی می بیند در نتیجه هر قدمی را در زندگانی خویش ، با افسردگی خاطر و اضطراب و نگرانی و… بر می دارد در دنیای امروز، چه قدر سرمایه برای روشن ساختن قلب های افسرده و نگران صرف شده است ؟ آیا علت و عوامل افسردگی را، روشن ساخته اند، تا کسی بداند، چه عواملی و با کدام شرائط موجب این بیماری می شود؟ در هر صورت اگر انسان را در جهت ایمان و یقین به خدای متعال و دریافت غذاهای سالم بر خوردارش نسازیم هیچ پیشرفتی برایش مفید و آرام بخش نخواهد بود بلکه مانند دانه ای که مغز تلخی دارد هر اندازه که بزرگ گردد و به یک درخت پر میوه ای تبدیل شود این تلخی از آن جدا نخواهد شد.

آئین فطرت مانند کاسه بلوری و آئینه شفاف است که بوسیله رعایت اوامر و نواهی پروردگار متعال ، نور الهی را از خودش عبور می دهد و به اندازه دریافت خویش ، اطراف و مسیر زندگی خود را، روشن می سازد، و در اثر همین روشنائی ، با آرامش خاطر، برنامه هایش را در طول زندگی پیاده می کند.

نسخه خداوند برای معالجه افسردگی

شکی نیست که خالق بشر، بطور کامل او را می شناسد و علت افسردگی های ، وی برایش آشکار است و نیازهای ضروری وجود او را مورد عنایت قرار می دهد تا اینکه به بندگانش تفهیم کند حزن و افسردگی شما بخاطر کمبود ایمان و یقین بپروردگارتان است چه اگر این جای خالی را مطابق با راهنمائی های پیشوایان معصوم (علیهم السلام) پُر نماید هیچ وقت ناراحتی و افسردگی به سوی آنها نخواهد آمد در قرآن مجید کلمه [لایحزنون ] ۱۳ بار و همیشه با جمله [لاخَوفٌ عَلیهم ] آمده است یعنی بر مؤ منان هیچ نوع غم و افسردگی و یا ترس و نگرانی وجود ندارد و در آیه دیگر می فرماید بر اولیاء خدا ترس و نگرانی و افسردگی وجود ندارد.

این کلمه که عمده ترین موضوع بحث ما را تشکیل می دهد بعد از نقل چند آیه از قرآن ، مورد بحث و بررسی واقع می شود.

۱) «یا بَنی آدَمَ اِما یَاءتِینَّکم رُسُلٌ مِنکم یَقُصُّونَ عَلَیکم آیاتی فَمَن اَتَّقی و اَصَلخَ فَلاخَوفٌ عَلَیهِم وَلاهُم یَحزَنُونَ»۴ ؛ای فرزندان آدم آیا انبیائی از جنس شما نیامدند که آیات ما را به شما نقل کنند؟ پس هر کس تقوا و پرهیزکاری را پیشه خود سازد و نفس خویش را اصلاح کند هیچ ترس و افسردگی بر او نخواهد بود.

۲) وَ ما نُرسِلُ المُرسَلینَ اِلا مُبَشِّرینَ وَ مُتدِرینَ فَمن آمَنَ وَاَصلَحَ فَلاخَوفٌ عَلیهِم وَلاهُم یَحزَنُون .۵

ما پیامبران را جز بشارت به [اهل ایمان ] و ترساندن [گناهکاران ] نفرستادیم بنابراین هرکسی ایمان آورد و خود را اصلاح نماید [و به اعمال ضد دینی آلوده نشود] هرگز بر آنان ترس و نگرانی ، و افسردگی و اندوه نخواهد بود.

از مجموع آیاتی که در این زمینه وارد شده است دو نکته مهم و اساسی استفاده می شود.

۱) ایمان

2) اصلاح نفس

اگر انسان از امکاناتی که پروردگار متعال برای تحقق این دو اصل مهم، در اختیار آنها قرار داده استفاده مطلوب و صحیحی را بدست آورد بطور یقین از شر بیماری افسردگی نجات می یابد چون زمینه ای برای ابتلاء در وجود وی نخواهد بود آنچه بعنوان علت اصلی این ناراحتی ازنظر قرآن ، محسوب می شود نداشتن ایمان بپروردگار متعال است به جهت اینکه روح و روان انسان ابتداء باید نیاز و کمبودهای خویش را تأمین نماید تا اینکه از اضطراب و یا ترس و نگرانی خلاص شود احتیاجات ضروری او، ایمان و یقین کامل بخدای متعال است چون مسیر ایمان و یقین ، حقیقتی را به روی انسان باز می کند که تأمین کننده غذاهای سالم روح و روان اوست مثلاً تلفن به یک شهر دور دست هنگامی ایجاد ارتباط خواهد نمود که شماره با کد آن شهر هماهنگ شود.

کد مخصوص روح و روان ، ایمان به خالق متعال است اگر انسان بدون ایمان وارد زندگی بشود هیچ زمینه ای برای جبران خواسته های وی صورت نمی گیرد و روانشناسی مذهبی علت اصلی افسردگی انسان را، بی اعتنائی وی به نیازهای عمده روح و روان خویش ، می داند چون اگر این کمبودها، مطابق دستورات کارشناسان ، الهی جبران شود و او به وسیله ایمان و یقین به پروردگار متعال ، گرسنگی و عطش شدید روحی خود را، رفع کند هیچ زمینه ای برای ورود، میکرب های افسردگی و یا غم و اندوه باقی نمی ماند و به همین جهت پیشوایان معصوم (صلوات الله علیهم اجمعین) با تزکیه و بهداشت روانی ، برنامه های تربیتی خودشان را، آغاز کرده و بذر ایمان و یقین را با آموزش و پرورش های سالم ، آبیاری می کنند در این صورت هر مشکل و یا حادثه ناگوار بر ایشان قابل تحمل ، و نردبان ترقی خواهد بود وقتی که قرآن مجید می فرماید: «فَمَن آمَنَ واَصلَحَ فَلا خَوفٌ عَلیهِم ولاهُم یَحزَنُون» ؛ پس اگر کسی به مرحله کامل ایمان صعود کند و روح و قلب خود را، اصلاح نماید در این حال ، هیچ ترس و نگرانی ، بر آنان نخواهد بود و هیچ وقت حزن و یا افسردگی پیدا نخواهند کرد.

شکی نیست که خالق بشر، بطور کامل او را می شناسد و علت افسردگی های ، وی برایش آشکار است و نیازهای ضروری وجود او را مورد عنایت قرار می دهد تا اینکه به بندگانش تفهیم کند حزن و افسردگی شما بخاطر کمبود ایمان و یقین بپروردگارتان است.

در روانشناسی های غیر مذهبی ، تنها به راهنمائی های روانشناسان ، در معالجه بیماران تکیه می شود ولی روانشناسی دینی ، بعد از ارشاد و راهنمائی های لازم ، انسان ها را به قدرت بزرگ الهی متوجه می سازد تا اینکه آنان در معالجه ناراحتی و رفع نگرانی و ریشه کن کردن افسردگی هایشان ، از خدای متعال استمداد کنند چون هر راهنمائی و پند و اندرز یا دارو، و درمان با اراده و مشیت الهی مؤ ثر واقع می شود بنابراین بر همگان لازم است در هر شرائط افکار عمومی را بسوی خالق هستی هدایت نمایند.

▪ ایمان بخدای متعال چگونه مانع ترس و نگرانی و یا افسردگی می شود؟

مسئله ایمان بپروردگار متعال باید مانند سایر کلمات کلیدی ، و مطابق با معیارهای صحیح تعریف شود چون اگر تفسیر و تعریف درستی از کلمه ایمان در اختیار نباشد هیچکس نمی تواند از آن استفاده کامل ببرد، در آیات قرآن این کلمه خیلی مطرح شده و غالباازآثار مفید و نجات بخش آن خبر می دهند و در بعضی از آیات ایمان را با صفت فاعلی یعنی [مؤ من ] تعریف نموده و می فرماید: ا«ِنَّما المُؤ مِنُونَ الَّذینَ اِذا ذُکرَ اللهُ وَجِلَت قُلُوبُهُم وَ اذا تُلِیَت عَلَیهِم آیاتُهُ زادَتهُم اِیمانا وَ عَلی رَبِّهِم یَتوَکلُونَ»۶ ایمان آورندگان کسانی هستند هر زمان نام خدا مطرح شود دل هایشان [از عظمت و جلال پروردگار] ترسان و لرزان می گردد و هنگامی که آیات الهی بر آنان خوانده شود به رتبه ایمانشان اضافه می گردد و در هر حال به پروردگارشان اعتماد و توکل می کنند.
منبع : رجا نیوز
برای تعجیل در فرج صلوات
  توسط زارع  , پنجشنبه 24 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 :LatentStyles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />


همه می توانند خلاق باشند واز خود خلاقیت نشان دهند زیرا به شکل فطری در هر انسانی وجود

دارد،اما ظهور آن نیاز به پرورش خواهد داشت . شاید یکی از زیباترین وشگفت  ترین انگیزه های

انسان وبالاترین  توانمندی ومحصول نهایی ذهن واندیشه ی انسان خلاق می باشد. .

انسان خلاق فردی است که در حل مسائلی که راه حل ندارد ؛ توانایی بیشتری از خود نشان میدهد .

بنابراین بیاید برای هر مشکلی دتبال یک راه حل باشیم و نذاریم مسائل پیچیده ما را از پا در بیاره ،

وهمیشه با توکل به خدا برای حل مشکلات قدم برداریم و به مشکلات بزرگ بگوییم : که ما خدایی

داریم که درتمام  لحظات زندگی ما را تنها نمی گذارد وبرای هرمسئله راه حل خلاقنه ای بیابیم.

 

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , چهارشنبه 23 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

 

   چگونه توکل بر خدا کنیم؟

توی هر کاری که می خواهد انجام دهد، به خدا توکل می کند … آنچنان که گویی هیچ کس دیگری در عالم ندارد … نه دوستی و نه آشنایی … نه خانواده ای و اقوامی که کمکش کنند، دستش را به یاری بگیرند، اگر جایی درمانده شد، به کمکش بشتابند … وقتی همین ها را از او می پرسم، لبخندی بر لبانش نقش می بندد و می گوید: جوان مگر نمی دانی همین دوست و آشناها، خانواده و اقوام و … هم بخواهند کمکی به من بکنند باید خدا کمکشان کند؟ … کمی فکر کن … می بینم راست می گوید … درست که دوست و آشنا و خانواده و اقوام هستند، اما نه اینکه همه شان بنده های خدا هستند؛ مگر نه اینکه خودشان محتاج کمک خدایند؛ مگر نه اینکه خدا نخواهد نمی توانند قدم از قدمی بردارند … پس … الهی به امید خودت و نه بنده هایت …

توکل تضمین الهی برای کسی است که همیشه‏ حامی و پشتیبان حق است. قرآن کریم می‏ گوید از پیمودن راه حق نترسید و به خدا توکل کنید، از نیروی باطل نترسید و به خدا توکل کنید. قرآن همه پیغمبرانی که بعد از نوح آمده‏ اند، را مثال می آورد که آنها به مردمی که با آنها مخالفت می ‏کردند و سد راه آنها می ‏شدند، می‏گفتند: «وَ ما لَنا أَلاّ نَتَوَکَّلَ عَلَی اللّهِ وَ قَدْ هَدانا سُبُلَنا وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلی ما آذَیْتُمُونا وَ عَلَی اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ»( ابراهیم: 12) ؛ «و چرا بر خدا توکل نکنیم و حال آن که ما را به راه هایمان رهبری کرده است؟ و ما بر آزاری که به ما رساندید البته صبر خواهیم کرد و اهل توکل باید تنها بر خدا توکل کنند.» این آیه در کمال صراحت، توکل را به صورت یک امر مثبت ذکر می ‏کند.

خداوند در آیه دیگری می ‏فرماید: «فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ»( آل عمران: 159 )؛ «(ای پیغمبر!) همین که عزم کردی و تصمیم‏ گرفتی، به خدا اعتماد کن و کار خود را دنبال کن.» قرآن نشستن و دست روی دست گذاشتن را نهی می کند و می‏ فرماید کار خود را بکن و به خدا توکل کن. همان اندازه که به هنگام مشورت باید، نرمش و انعطاف به خرج داد، در زمان اتخاذ تصمیم نهایى باید قاطع بود. بنابر این پس از برگزارى مشاوره و روشن شدن نتیجه مشورت، باید هر گونه تردید و دو دلى و آرای پراکنده را کنار زد و با قاطعیت تصمیم گرفت. این، آن چیزى است که در آیه فوق از آن تعبیر به عزم شده است که به آن تصمیم قاطع نیز می گویند. جمله فوق بیانگر آن است که به هنگام تصمیم نهایى باید بر خدا توکل داشت؛ یعنى در عین فراهم نمودن اسباب و وسایل عادى، استمداد از قدرت بى پایان پروردگار را فراموش نکرد.

قرآن نشستن و دست روی دست گذاشتن را نهی می کند و می‏ فرماید کار خود را بکن و به خدا توکل کن. همان اندازه که به هنگام مشورت باید، نرمش و انعطاف به خرج داد، در زمان اتخاذ تصمیم نهایى باید قاطع بود. بنابر این پس از برگزارى مشاوره و روشن شدن نتیجه مشورت، باید هر گونه تردید و دو دلى و آرای پراکنده را کنار زد و با قاطعیت تصمیم گرفت

خداوند در آیه دیگری نیز درباره توکل می فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ وَ اتَّقُوا اللّهَ وَ عَلَی اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ»(مائده: 11)؛

«ای کسانی که ایمان آورده اید، نعمتی را که خداوند به شما بخشید، به یاد آورید؛ آن زمان که جمعی از دشمنان قصد داشتند به سوی شما دست دراز کنند - و شما را از میان بردارند - اما خدا دست آنان را از شما بازداشت از خدا بپرهیزید و مؤمنان باید تنها بر خدا توکل کنند.» توکل بر خداوند برنامه همیشگی زندگی یک انسان باایمان است. توکل بر خدا یعنی تلاش پی گیر و مناسب و دقت و برنامه ریزی برای انجام درست هر تکلیف و وظیفه خواه در زندگی فردی یا اجتماعی در زمینه مسائلی دنیوی یا اخروی و … از سوی انسان باایمان و واگذار کردن نتیجه آن به خداوندی که خود دستور داده است که انسان ها دست از تلاش و کوشش برندارند و پیش از هر تلاش و در کنار آن و پس از آن، خداوند متعال را ناظر و حاضر و اثربخش ببیند.

قرآن کریم، در آیات دیگری می فرماید: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرًا»(طلاق: 2 و 3)؛ «هر کس پرهیزکاری کند، خداوند راه خروجی برای رهایی وی از مشکلات‏ قرار می ‏دهد و از طریقی که گمان ندارد، روزیش را می ‏رساند و هر کس بر خدا اعتماد کند و کار خود به وی واگذارد، خدا برای او کفایت است. همانا خدا فرمان خویش را به نتیجه می‏رساند و آنچه را که بخواهد تخلف ندارد. راستی که خدا برای هر چیزی قدر و اندازه ‏ای معین کرده است.» در این آیه، گویی قانونی که فوق همه قوانین و حاکم بر همه آنهاست‏، بیان گردیده و آن، قانون تقوا و توکل است.

این جمله که به خدا توکل کن، اگر بخواهند ترا بفریبند تو خدا را داری، نترس و … همه برای این است‏ که می‏ خواهد به پیامبر بگوید اگر دشمن‏ دست صلح و سلام به سوی تو دراز کرد تو تحت تأثیر این افکار و اندیشه‏ها که نکند دروغ باشد، نکند خدعه و مکر باشد، امتناع نکن، تو نیز دست صلح‏ و سلام به سوی او دراز کن. در این نگرانی ها که برای هر کسی پیدا می‏ شود که هیچ کس نمی ‏تواند صد در صد مطمئن بشود که دشمن‏ راست می ‏گوید، تو به خدا توجه کن، به خدا اعتماد کن. «فَإِنَّ حَسْبَکَ اللّهُ»(انفال: 62)؛ «پس خدا تو را بس است.» در آیاتی دیگر چنین می فرماید: «إِذْ یَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذینَ فی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هؤُلاءِ دینُهُمْ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَإِنَّ اللّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ»(همان: 46)؛ «آنگاه که منافقان و کسانی که در دل هایشان بیماری است، می گفتند: این (مسلمان)ها را دینشان مغرور کرده است و هر کس بر خدا توکل کند، به یقین خداوند شکست ناپذیر حکیم است.»

منافقان و دورویان و بیماردلان که فقط ظاهر را می ‏بینند و عوامل معنوی را نمی ‏بینند، می ‏گفتند این بیچاره ‏ها را ببین.‏ دینشان اینها را مغرور کرده است. در جنگ بدر پیش بینی ‏ها همه این بود که مسلمین مغلوب و منکوب شده و شکست خواهند خورد. یک عده که خودشان را عاقل حساب می ‏کردند و منافق و دورو بودند، پوزخند می ‏زدند و می‏ گفتند این بیچاره ‏ها را ببینید! وعده‏ های قرآن و دینشان این ها را مغرور کرده، دیوانه ‏اند که دارند خودکشی می ‏کنند. کجا دارند می ‏روند؟! با چه عده ‏ای! با چه قدرتی! در مقابل دشمن یک لقمه ‏اند. فریب خورده‏ اند، دینشان‏ این ها را فریب داده است.

قرآن می ‏گوید این ها نمی ‏دانند که اگر کسی با خدا باشد، تکیه‏اش به خدا باشد، چگونه عوامل الهی به نصرت او می ‏آیند و او را در هدفش تأیید می ‏کنند و قوت می ‏دهند. این ها غافل بودند که‏ «مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»؛ «هر که اتکایش به خدا باشد، خدا برای‏ او کافی است.»

در همه کارهایت واقعا به خدا توکل کن … وظیفه خودت را با اعتماد به خدا انجام بده، آن وقت ‏ببین چطور دست خدا به همراهت می ‏آید … «فَإِنَّ اللّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ» … خدا غالب و قاهر است، اگر بخواهد، هیچ قدرتی در مقابل او نیست و حکیم است و کارهایش‏ حکیمانه و بر اساس مصلحت است، بی جهت کسی را تأیید نمی ‏کند.

منبع:تبیان

  توسط زارع  , شنبه 12 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها, مسائل روز

پرداختن به مسأله حجاب بدون توجه به بحث غیرت، تا کنون ناکارا بوده و صرفا باعث لوث شدن این

حکم الهی دوجنبه ای یعنی حکومتی و اخلاقی گردیده است. آنچه که  در خانواده هایی که

زنان و دخترانشان بی حجابند، به انسان می فهماند، این است که در چنین خانواده هایی، غیرت

به همان اندازه حجاب به نظرمی رسد حقیر  ویا حتی بیشتر از آن مورد مظلومیت واقع شده است.

چگونه می توان فرض کرد که همسر یا دختر بالغه کسی بدون حجاب مناسب و با لباس های

زننده، تنگ، نازک،محرک و نیمه عریان به خیابان و یا میان نا محرمان بیاید و شوهر و یا پدر خانواده

را غیور دانست.

چگونه ممکن است در خانه ای که مردانش غیرتمندند، زنان و دختران بتوانند هرگونه که بخواهند در

جامعه حاضر شوند.

آیا دشمن فقط حیا و حجاب را نشانه گرفته است که بتوان با دفاع در برابر آن مسئله شیوع بی

حجابی را درمان نمود. آیا وقت آن نرسیده است که بفهمیم در تهاجم فرهنگی غیرت اولین هدف

بود تا توانستند بی حجابی را به عنوان هدف دوم نشانه گیری کنند.

در حالی که در فرهنگ غربی و آثار فرهنگی و فیلم های غربی، هیچگونه حقی برای نظارت و

دخالت در وضعیت حضور و معاشرت بانوان برای مردان مجاز نیست، در شرایطی که موضوع ارتباط

جنسی زنان شوهردار با غیر شوهران خود به راحتی و به مرات در شبکه های ماهواره ای نمایش

داده می شود، در شرایطی که در این خانواده ها زنان مجاز به پوشیدن هر لباسی در برابر

سایرینند و مردان غیر مجاز به هرگونه اعتراض، و اینکه استفاده از ماهواره و مشاهده شبکه های

خارجی، از عرف به معروف مبدل می شود، چگونه می توان تاثیرات مشاهده این برنامه ها و

فیلمهای آکنده به روابط حرام و مزین به تکنیک های داستانی و سینمایی، نا دیده انگاشت.

چگونه می توان ماهواره را در خانواده ها به عنوان عضوی فعال نادیده انگاشت در حالی که ساعتها

در برخی خانه ها، خانواده ها تنها مستمع و بینندهای محض در برابر آنند. وقتی که دخالت مرد در

ول انگاری های زن و فرزند قبیح شمرده می شود، نه تنها غیرت زیبا جلوه نمی کند، که قبیح

شمرده خواهد شد و این همان نتیجه ای است که بی غیرت بودن را از شاخصهای ترقی یک

جامعه تلقی می نمایند و غیوران را انسانهای خودخواه و عصبی می شناساند.

این گونه است که امری فطری چون غیرت که حتی در ذات حیوانات به عنوان ارزش تلقی می شود،

به نماد حیوانیت تلقی می شود، در حالی که خوردن، خوابیدن و شهوت رانی به عنوان خلقیات

حیوانی تلقی نمی گردند و روز به روز به عنوان نماد پیشرفت و رفاه در یک جامعه تبلیغ می گردند.

در حالی که غیرت جزء خصوصیات لاینفک مردان مؤمن در روایات متواتر و حجاب جزء دستورات مبرم

برای مردان و زنان در قرآن کریم بیان شده اند، یک بستر سازی شوم فرهنگی هر دو را به یکباره

هدف گرفته است تا هم مردان، خود را در خدمت بی حجابی همسران و دختران خود قرار داده و

حتی به آن افتخار کنند و هم بی حجابی را به عنوان شاخصی برای پیشرفت زنان و دختران جا

اندازند. این منکر آنچنان در تمام دنیا جاانداخته شده است که هم اکنون، اکثریت قریب به اتفاق

کشورهای دنیا، مسابقات زنان و یا دختران زیبا و به اصطلاح شایسته را به صورت سالانه برگزار می

نمایند.

همانطور که در مقالات قبلی آنتن ماهواره را پرچم تهاجم فرهنگی دانسته ام، همچنان عامل

اصلی بی حجابی و بی غیرتی را فراگیر شدن ماهواره در کشور می دانم و البته این بدان معنی

نیست که مقصران در بحث تربیت فرزندان، فرهنگ سازی حکومتی، تبلیغ مناسب مبلغان دینی،

قانونگذاری عملیاتی همچنین اجرای اصولی را تبرئه نمایم، بلکه دلیلی قاطع برای جدی گرفتن

دشمن، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

آنچه که در این مقاله بیشتر منظور نظر است، بحث غیرت است که منجر به تشکیل یک دولت

خانگی در خانواده می شود تا:

اولا - مانع ورود آنتن ماهواره، فیلمها و محصولات مستهجن و مبتذل فرهنگی گردد.

ثانیا - موجب تبلیغ دینی و فرهنگ سازی مذهبی از طریق معاشرت با خانواده های مقید و حضور

در مساجد و مناسک مذهبی شود.

ثالثا - موجب نوعی خودداری والدین در برابر هر گونه خلاف اخلاقی گردیده تا بهانه ای برای آلوده

شدن فرزندان فراهم نگردد.

رابعا - موجب احساس مسئولیت والدین نسبت به رفت و آمدها، معاشرت ها و رعایت مسائل

مذهبی از قبیل نماز، حجاب و … خواهد شد.

همانطور که در خانواده ای که همگی نسبت به سیگار تنفر دارند و پدر و مادر پیشتازان مبارزه با

سیگارند، احتمال آلوده شدن فرزندان به سیگار و هر گونه دخانیات به صفر میل می کند، در هر

خانواده ای که مباحث حجاب، غیرت و پایبندی به دین و اخلاق و فرار از آماج تیرهای غیر فرهنگی

از سوی والدین مهم تلقی گردد، احتمال بی حجابی و بی بندوباری فرزندان بسیار تقلیل خواهد

یافت.

از دلایل اولویت بحث غیرت بر حجاب این است که خاستگاه سیاسی بی حجابی در جامعه، از

شعار بی حجابی به وجود نیامد، بلکه از تسامح و تساهل جاری شد، آنجا که رییس جمهور و

مسئولان دولت اصلاحات، تسامح و تساهل را ابزاری برای تقبیح غیرت و خنثی سازی بی حجابی

قرار دادند و به تدریج همزمان با نشستن گرد بی غیرتی در چهره برخی مردان، معروف سازی بی

حجابی و بی بندوباری در روابط اجتماعی در دستور کار قرار گرفت تا بی غیرتی و بی حجابی

چونان شاخصهای اصلی کشور های سکولار، یکی از مهمترین مشخصه های لازم برای آماده

سازی برپایی یک حکومت سکولار و غیر دینی در کشور فراهم گردد.

شاید همان قدری که بحث غیرت از سوی طرفداران سکولار ذبح گردید، از سوی مبلغان نیز مظلوم

واقع شد تا تعریفی دقیق، زیبا و جامع از آن ارائه گردد. آیا منظور از غیرتمند بودن این است که از

فردا مردان با برخورد قهری در برابر بی حجابی ها و یا بی بندوباری های اعضای خانواده بایستند و

یا مراتب و مراحلی برای آن باید تعریف نمود:

1- از اولین نیازهای این بحث، حساس سازی خانواده است. یعنی که در خانواده، بی حجابی و بی

بندوباری تقبیح گردد تا در گام اول از شکسته شدن قبح آن پیشگیری گردد و یا مجددا تقبیح گردند.

2- ابزارها، رسانه ها و معاشرت هایی که غیرت و حیای خانواده را هدف گیری می نمایند باید از

حریم خانواده ها پاک گردند. پدر و مادری که نتوانند خود را از دام این تله های فرهنگی نجات دهند،

هرگز نباید توقع تربیت فرزندان باحیا، باحجاب، چشم پاک و با غیرت را داشته باشند.

3- این حس که والدین و حتی فرزندان باید نسبت به مسائل اخلاقی و مذهبی یک دیگر حساس

باشند باید در خانواده نهادینه گردد، آنطور که همگی یکدیگر را به کارهای خیر و نیکو تشویق نمایند

و امر به معروف و نهی از منکر و روشهای آن از سوی پدر و مادر اجرا و حتی مورد پذیرش قرار گیرد.

همانطور که همه خانواده نسبت به نزدیکی اعضا به مواد مخدر حساسند، باید نسبت به ترک نماز،

بی حجابی، بی حیایی، کسب غیر حلال و … نیز واکنش نشان دهند و این واکنش ها در صورت

فرهنگ سازی صحیح والدین، نه تنها به عنوان دخالت تلقی نمی شوند، بلکه به نوعی ابراز محبت

و علاقه تعبیر خواهند شد.

4- معاشرت با اهل دین، اهل حیا، اهل غیرت، رفت و آمد به مسجد، قرار گرفتن در برابر وزش

نسیم نصیحت و پند و منبر علمای عامل به دین، از ابزارهای لازم و اصلی حفظ دین در خانواده

هستند. بی پرده بگویم که همانطور که فرزندان به نصایح والدین محتاجند، پدر و مادر نیز به این

نصایح محتاجند و چه خوب است که از همان طفولیت، فرزندان را در برابر پند و منبر آماده پذیرش

نماییم و به جای اینکه فرزندانمان را از نصیحت فراری نماییم، علاقمند سازیم تا خود فرزندان به

دنبال هدایت، نصیحت و پند باشند.

5- معرفی پدر و مادر به عنوان افرادی که جلب رضایت آنان با دیدگاه قرآنی بعد از اطاعت از پرودگار

مهمترین خواسته خداوند است. این حالت زمانی در خانواده ها به عینیت خواهد رسید که والدین

همواره نمایش های خوبی از احترام به پدر بزرگها و مادر بزرگها به نمایش بگذارند تا فرزندان نیز این

حکم الهی را پذیرا باشند. تنها در این صورت است که می توان نظارت و دخالت از سوی والدین و

اطاعت از سوی فرزندان را در یک خانواده نهادینه نمود. کمرنگ شدن اطاعت فرزندان از پدر و مادرها

یک ریشه مهم دارد و آنهم عدم احترام شایسته و بایسته به پدربزرگها و مادر بزرگها است، چرا که

فرزندان بیشترین تاثیر را نه از نصیحت و پند والدین، بلکه از عمل و رفتار آنها می گیرند.

6- غیرت در هنگامی جایگاه اصلی خود را پیدا می کند که مسئله ولایت پذیری در هر مسئله ای

اعم از محیط کاری، خانواده، اجتماع و حکومت اهمیت داشته باشد، چرا که تا تمام آحاد جامعه

ولایت ولی خود را نپذیرند، با مسئله پذیرش غیرت شوهر و یا پدر نیز نمی توانند کنار بیایند. از

ریشه ای ترین دلایل مشکلات بخشهای مختلف در کشورمان، همین عدم ولایت پذیری نسبت به

ولی در هر بخشی است.

7- تقویت غیرت در خانواده آنقدر مهم و کارگشاست که می تواند تقصیرهای ناظران، حاکمان، قانون

گذاران و مبلغان را بپوشاند که امید است چون گذشته مغفول نیافتد، که در صورت غفلت در این

خصوص نه تنها بحث حجاب به هیچ جای خوبی نخواهد رسید، بلکه به یک بن بست حساسیت زا

مبدل خواهد شد.

نوشته از سیاوش آقاجانی

salmane ali.parsi blog.com

 

 

  توسط زارع  , شنبه 12 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

امشب  وقتی داشتم نگاهی به کتابهایم می انداختم  ،کتابی را به عنوان پیوند های نماز از آقای

قرائتی دیدم که چند وقت پیش گرفته وهنوز مطالعه نکرده بودم.

در مقدمه ی کتاب آقای قرائتی نوشته بودند :

روزی تعدادی از پیوند های نماز را در مجلسی گفتم و تعدادی را دوستان گفتند .بعد متوجه شدیم

که گویا نماز یک نقشه  جامعاسلامی است که با همه چیز پیوند خورده است .و…

با خواندن مقدمه نگاهی گذرا به بقیه ی کتاب انداختم  بله دیدم واقعاَ هم  همین طور است  من

سعی میکنم چند مورد از پیوند ها رانام ببرم و وشما برای اطلاع بیشتر از آن می توانید به این کتاب

زیبا ومفید رجوع کنید.

پیوند های نماز

-پیوند نماز با تاریخ ، پیوند نماز با جغرافیا  ، پیوند نماز با خورشید ، پیوند نماز با ماه ، پیوند نماز با

ستا رگان ،پیوند نماز باآب ، پیوند نماز با سلامتی ، پیوند نماز با نشاط ،پیوند نماز با ادب،پیوند نماز با

پایداری،پیوند نماز با تنوع ،پیوند نماز با رنگها،پیوند نماز با حقوق همسر، …..

پیوند نماز با نشاط :

«اسلام سفارش مکند با آب سرد وضو بگیرید و پاداش کسی که با آب وضو را خشک نکند ، 30برابر

است این مطلب شاید به خاطر این باشد که هرچه آب سرد روی پوست بماند ، نشاط انسان

بیشترمی شود.

در حدیثی از امام رضا می خوانیم که امام رضا علیه لسلام فرمودند :یکی از فواید وضو ،ایجد نشاط

وآمادگی روحی است…..»

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , سه شنبه 1 مرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

 

پیشوای دوم جهان تشیع که نخستین میوه ی پیوند فرخنده ی علی علیه السلام وودختر گرامی

پیامبر اسلام بود ، در نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود .

امام حسن مجتبی  نه تنها از نظر علم ، تقوی،زهد وعبادت ،مقامی برگزیده وممتاز داشت،بلکه از

لحاظ بذل وبخشش ودستگیری از  بیچارگان ودرماندگان نیز در عصر خود زبانزد عام وخاص بود.وجود

گرامی آن حضرت آرام بخش دلهای دردمند ، پناهگاه مستمندان وتهیدستان ، ونقطه ی امید

دردمندگان بود. هیچ فقیری از در خانه آن حضرت دست خالی برنمی گشت . هیچ آزرده دلی شرح

پریشانی خود رانزد آن حضرت بازگونمی کرد، جز آن که مرهمی بر دل آزرده ی اونهاده می شد.

گاه پیش از آنکه مستمندی اظهار احتیاج کند کند وعرق شرم بریزد احتیاج اورا برطرف می ساخت

و اجازه نمی داد رنج مذلت سوال را برخود هموار سازد.

این امام بزرگوار گاهی مبالغ  قابل توجهی را ، یکجا به مستمندان  می بخشید ، به طوری که مایه

ی شگفت واقع می شد .نکته ی یک جنین بخشش چشمگیر این است که حضرت مجتبی علیه

السلام با این کار  شخص فقیر را بی نیاز می ساخت واو می توانست این مبلغ ، احتیاجات خود را

برطرف سا زد و زندگی آبرومندانه ای تشکیل بدهد واحیاناَ سرمایه ای برای خود تهیه نماید .

حسن بن علی (ع) تمام توان خویش را در راه  خدا می بخشید . مورخان در شرح زندگانی پر

افتخار آن  حضرت، بخشش بی سابقه وانفاق بسیار بزرگ وبی نظیر ی ثبت کرده اند که در تاریخچه

ی زندگانی هیچ کدام از بزرگان به چشم نمی خورد ونشانه ی دیگری از عظمت نفس وبی اعتنایی

آن حضرت به مظاهر فریبنده ی دنیا است.

نوشته اند :

«حضرت مجتبی (ع) در طول عمر خود دو بار تمام  اموال ودارایی خود را در راه خدا  خرج کرد وسه

بار  ثروت خود را به دو نیم تقسیم کرده وونصف آن را برای خود  نگه داشت ونصف دیگر را در ره خدا

بخشید.»

( اقتباس شده ازسیره ی پیشوایان ،نویسنده : مهدی پیشوایی)

آری اینچنین است که به اولقب کریم اهل بیت را دادند .

میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت را به محضر آقا امام زمان وتمام

شعیان جهان تبریک عرض می کنم

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , پنجشنبه 20 تیر 1392, موضوعات: گنجینه ها

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 :LatentStyles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />


رمضان آمد ووموقع مهمانی رفتن به در گاه حق آغاز شد .آری ماه خوب خدا آمد ماهی که

احادیث بسیار درموردفضیلتش از بزرگان دین به ما رسیده است از جمله:

رسول خدا (ص) فرمودند :

« رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت است و میان آن مغفرت ، وپایانش آزادی از

آتش است .» (بحار الانوار ج 93)

وهمچنین فرمودند :

« در های آسمان د راولین شب ماه رمضان گشوده وتا آخرین شب آن بسته نمی شود.»

(بحار الانوار ، 92)

امام علی (ع) فرمودند:

« رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا ورجب ماه من است .» (وسایل الشیعه ،ج 7)

امام رضا (ع) فرمود:

« هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل این است که در ماههای

دیگر تمام قران را بخواند .» (بحار الانوار ،93)

این قطره ای از اقیانوس فضایل این ماه عزیز است .ان شاءلله ما نیز از برکت این ماه

استفاده کافی راببریم ودر پایانش دچار خسران وضرر نشویم وهمانطور که در حدیث

پیامبر آمده ،ما نیز از رحمت ومغفرت خداوند بهرمند ودر پایانش از آتش او رهایی یابیم.

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , یکشنبه 19 خرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

 هرکدام از ماههای بزرگ خدا دارای فضایل واعمالی دارد که مختص به همان ماه است .  

بعضی از اعمال مشترک روز های ماه شعبان نیز از این قرار است:

     پیامبر اکرم (ص) در مورد فضیلت ماه شعبان می فرمایند :شعبان ماه من است هر که یک روز   

      ماه مرا روزه بدارد بهشت او را واجب می شود  

     هر روز هفتاد مرتبه بگوید اَستغفر الله الذی لا اِله الّا هُوَالرحمن ُالرّحیمُ الحَیُّ القَیوم 

      واَتوبُ الیه

       در تمام این ماه هزار مرتبه بگوید لا اله الا الله ، ولا نَعبُدُالّا ایاهُ ،مُخلصینَ لَهُ الدینَ وَ لو   

     کَرِهَ المشر کین ،که ثواب بسیار دارد از جمله نکه ثواب هزار ساله در نامه اعمالش            می نویسند .

     در هر پنجشنبه این ماه دو رکعت نماز بگذارد وبعد ز نماز صد مرتبه صلوات بفرستد تا  

     خداوند هر حاجتی از امر دین ودنیایش دارد برآورده سازد و روزه ی این روز نیز فضیلت دارد.

    در این ماه صلوات بسیار بفرستد .

ودعا وزیارتهایی هم در این ماه وارد شده است وبرای هرروز آن اعمالی است که می توانید

برای انجام آن به مفاتیح الجنان  رجوع کنید.

منبع:کلیات مفاتیح الجنان

برای تعجیل در فرج صلوات


  توسط زارع  , چهارشنبه 15 خرداد 1392, موضوعات: گنجینه ها

                                                                                                  

قالَ الا مام موسى بن جعفر الكاظم صلوات اللّه عليه :

وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى اءرْبَعٍ: اءَوَّلُها اءنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ اءنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّالِثَةُ اءنْ

تَعْرِفَ ما اءرادَ مِنْكَ، وَالرّبِعَةُ اءنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ عَنْ دينِكَ.

فرمود: تمام علوم جامعه را در چهار مورد شناسائى كرده ام :

اوّلين آن ها اين كه پروردگار و آفريدگار خود را بشناسى و نسبت به او شناخت پيدا كنى .

دوّم ، اين كه بفهمى كه از براى وجود تو و نيز براى بقاء حيات تو چه كارها و تلاش هائى صورت

گرفته است .

سوّم ، بدانى كه براى چه آفريده شده اى و منظور چه بوده است .

چهارم ، معرفت پيدا كنى به آن چيزهائى كه سبب مى شود از دين و اعتقادات خود منحرف

شوى يعنى راه خوشبختى و بدبختى خود را بشناسى و در جامعه چشم و گوش بسته

حركت نكنى

منبع: کافی- ج 1

شهادت امام موسبن جعفر علیه السلام را محضر امام زمان عج الله وهمچنین به شیعیان آن

حضرت تسلیت عرض می کنم

برای تعجیل در فرج صلوات

 

  توسط زارع  , دوشنبه 30 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها

 


از زنده دلان فیض عظیم آمده است

آن گل که به دلهاست مقیم آمده است

 با دست گدایی به رهش بنشینیم

نومید نباشید که کریم آمده است

محتاج به لطف وکرم جود جوادیم

از بهر گدایی به درش روی نهادیم

امام جواد (ع) می فرمایند :مومن در هر حال نیازمند سه خصلت است

توفیق از طرف خداوند

واعظی از طرف خود

قبول وپذیرش کسی که ورا نصیحت نماید

“بحار الانوار ،ج72،ص10″

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , دوشنبه 30 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها, سخنان گرانبها

 

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مطرح کردند؛

 


تبیین اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در انتخابات و معیارهای فرد اصلح/ حضور پرشور مردم موجب مصونیت کشور و کاهش طمع بیگانگان می‌شود/ به هیچ دلیلی نباید از قانون تخطی کرد (۱۳۹۲/۰۲/۲۵ - ۱۲:۰۰)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، با توصیه به آحاد ملت بخصوص جوانان برای بهره گیری از ظرفیت عمیق و انسان ساز ماه معطر رجب، انتخابات 24 خرداد را آزمون افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانستند و با تبیین «اهداف متضاد ملت و دشمنان ملت در این انتخابات» تأکید کردند: مردم برای تحقق اهداف خود و ناکام ماندن دشمن، با حضور پرشور و گرم در انتخابات، از میان نامزدهایی که شورای نگهبان براساس معیارهای قانون معرفی می کند، انسانی شایسته، وارسته، مؤمن، انقلابی، «اهل استقامت و عزم و ایستادگی» و برخوردار از همت جهادی را انتخاب کنند که بتواند بهتر از دیگر نامزدها، بار سنگین عزت و پیشرفت کشور را به دوش بکشد و به جلو ببرد.
رهبر انقلاب، انتخابات ماه آینده را مهمترین مسئله کنونی کشور خواندند و با اشاره به تأثیرات کوتاه مدت، و بلندمدت این رویداد خاطرنشان کردند: در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت 4 سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می شود اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می تواند حتی در 40 سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.
ایشان در تبیین اهمیت مضاعف انتخابات 24 خرداد افزودند: با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده، و اتاقهای فکر جهانی و دشمنان ایران، حتی مقدمات آن را با دقت رصد می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دشمنان در قبال این انتخابات اهدافی کاملاً مغایر با اهداف ملت ایران را دنبال می کنند افزودند: مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو «شور و شوق و امید مردم» ارتقا بخشد.
ایشان افزودند: اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاستهای بیگانگان بکشاند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته بیگانگان در درجه اول به دنبال انجام نشدن انتخابات بودند اما حالا که دستشان از این هدف کوتاه است دنبال دلسرد کردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثیرگذاری در انتخاب مردم هستند.
ایشان ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات را از تاکتیکهای اصلی دشمن دانستند و افزودند: آنها می خواهند به افکار عمومی القا کنند که رأی دادن و شرکت در انتخابات فایده ای ندارد پس چرا شرکت کنیم؟
حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به عملکرد هفته های اخیر «شبکه بزرگ رسانه ها و خبرگزاریهای صهیونیستی» افزودند: بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور، بزرگنمایی مشکلات، القای یأس و ناامیدی درباره حل مشکلات و تاریک جلوه دادن آینده ملت از جمله روشهایی است که شبکه بزرگ دروغ پردازی و تحریف، برای بی رونق کردن انتخابات ایران در دستور کار خود قرار داده است.
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته مشکلاتی مانند گرانی و اشتغال در کشور وجود دارد اما کدام کشور است که بدون مشکلات باشد؟ و آیا فریاد کشیدن هر روزه مردم اروپا در خیابانها، نشانه این نیست که کشورهای اروپایی تا خرخره در مشکلات فرو رفته اند؟
حضرت آیت الله خامنه ای در مقایسه ی اوضاع ایران و کشورهای دیگر افزودند: کدام کشور از استقلال ملی و انسجام و وحدت ملت ایران برخوردار است؟ کدام کشور این همه جوان با نشاط دارد که میدانهای عظیم علمی را فتح می کنند؟ کدام ملت توانسته است از «اهمیت و عظمت و تأثیرگذاری ملت ایران» در حوادث منطقه ای و جهانی برخوردار شود؟ و کدام ملت توانسته است همچون مردم ایران عزیز، همه خباثتهای دشمنان را ناکام بگذارد و سرافراز و امیدوار به راه خود ادامه دهد؟
ایشان پس از تشریح صحنه «رویارویی سیاسی ملت و جبهه ضد ملت در انتخابات» تأکید کردند: مردم بدانند که حضور پرشور و پررونق در انتخابات، موجب مصونیت کشور و کاهش طمع بیگانگان برای دست اندازی و خباثت می شود.
رهبر انقلاب در توصیه ای مؤکد به مسئولان، فعالان سیاسی و کسانی که تریبون در اختیار دارند افزودند: به مردم امید بدهید چرا که واقعیات کشور و عزم و اراده ملت، هر انسان منصفی را به آینده امیدوار می کند.
ایشان در نوعی جمع‌بندی درباره نتیجه رویارویی ملت و دشمنان در عرصه انتخابات افزودند: آنطور که ما مردم ایران را شناخته ایم و لطف و فضل الهی را تجربه کرده ایم، ملت در این نوبت نیز، افتخار دیگری بر افتخارات خود می افزاید و مشت محکمی به دهان دشمن خواهد زد.
رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود در نگاهی اجمالی به معیارهای انتخاب نامزد اصلح گفتند تا قبل از انتخابات در این زمینه نکات لازم را بیان خواهم کرد اما نکته مهم این است که برای انتخاب خوب و درست، باید معیارها را شناخت و با مشورت و تفکر، و دست یافتن به حجت شرعی، نامزد اصلح را انتخاب کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت انتخاب کسانی که همتشان بر حفظ عزت و پیشرفت کشور متمرکز است افزودند: هرچه در این سه دهه بدست آورده ایم به برکت حرکت در جهت اهداف انقلاب بوده است بنابراین کسانی را انتخاب کنیم که در همه شرایط، تحقق این اهداف را سرلوحه خود قرار می دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم دقت در شعارهای نامزدها خاطرنشان کردند: گاه برخی برای جلب آرا، شعارهایی خارج از حدود اختیارات رئیس جمهور و امکانات کشور مطرح می کنند اما مردم با هوشمندی دنبال کسانی هستند که شعارهای مبتنی بر واقعیات می دهند و برای حل مشکلات و فوریتها، روشهایی متناسب با ساز و کار کشور را پی می گیرند.
رهبر انقلاب با اشاره به آمدن افراد متعدد به صحنه نامزدی انتخابات افزودند: شورای محترم نگهبان که از انسانهای پرهیزکار، متقی و آگاه تشکیل شده براساس وظایف قانونی خود، کسانی را که برای ریاست جمهوری صالح هستند به مردم معرفی می کنند و مردم از میان نامزدهای معرفی شده، کسی را که صالح تر است و بیشتر به درد ملت می خورد انتخاب خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر بر پایبندی و تبعیت کامل از قانون تأکید کردند و افزودند: عمل به قانون معیاری بسیار خوب و وسیله ای برای آرامش و آسایش ملت و حفظ وحدت ملی است و به هیچ دلیلی نباید کسی از آن تخطی کند.
ایشان حوادث خسارت بار سال 88 را نتیجه تخطی و تخلف عده ای از قانون برشمردند و افزودند: آنها برای اغراض نفسانی یا اهداف سیاسی یا هر هدف دیگر راهی خلاف قانون رفتند و ضمن «صدمه زدن به خودشان و به ملت و کشور»، نگذاشتند مردم طعم شیرین آرای 40 میلیونی را بخوبی بچشند و احساس کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای تسلیم در مقابل قانون را تنها راه صحیح خواندند و افزودند: گاه قانون صددرصد صحیح نیست اما از بی قانونی بهتر است.
ایشان افزودند: ممکن است از مجری قانون در یک بخش، خطایی هم سر بزند اما اگر نتوانیم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنیم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است.
ایشان داشتن حجت شرعی برای انتخاب یک فرد را مایه آرامش دنیوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر تصمیمی که با حجت شرعی گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تکلیف عمل کرده سرافراز است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان ماه رجب را آمادگاهی برای افزایش ظرفیت معنوی خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در رجب و شعبان، توفیق حضور قلب حاصل شد و انسان خود را در همه احوال در محضر علم بیکران الهی یافت، حضور پاکیزه در ضیافت بی دریغ الهی در ماه مبارک رمضان، امکان پذیر خواهد شد.
ایشان شرکت قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان در سنت حسنه اعتکاف در ماه رجب را، منظره ای زیبا دانستند و افزودند: همه برکات و دستاوردهای انقلاب، به پشتوانه همین ذخایر معنوی و روحی حاصل شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ایستادگی، شورانگیزی، حرکت آفرینی و قدرت تحسین برانگیز امام راحل عظیم الشأن در مقابل ستمگران جهانی، متکی به اشکها، عبادات و مناجات خالصانه ای بود که آن عزیز، در نیمه های شب با پروردگار خویش زمزمه می کرد.
رهبر انقلاب رهبانیت در اسلام را به معنای حضور در همه عرصه های زندگی خواندند و با تجلیل از ایمان، احساسات انقلابی و نقش آفرینی جوانان کشور در عرصه های ملی افزودند: حفظ و تعمیق این روحیه، ادامه تفضلات و کمکهای پروردگار را تضمین خواهد کرد.

style="font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif;">

“گرفته شده ازپایگه اطلاع رسانی دفتر  مقام معظم رهبری”

برای تعجیل در فرج صلوات

 

  توسط زارع  , سه شنبه 24 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها

عکس گل | تصویر گل | عکس های گل | عکس گل ها | تصویر گل ها | عکس های زیبای گل ها | تصویر های زیبای گل ها | گل های زیبا و دیدنی برای بک گراند | بک گراند گل | تصویر زمینه گل | دسکتاپ گل | تصویر زمینه گل های زیبا | عکس زمینه های گل های زیبا | عکس های زیبای گل ها | تصویر زمینه گل | گل قرمز | گل صورتی | گل زرد | گل آبی | انواع گل های زینتی | گل های آپارتمانی | گل های زیبا و رنگی | گل های خوشگل گلدانی | گل داخل گلدان | گل های رنگارنگ | گل های زیبا | تصاویر گلی |

امیر مومنان علی  علیه السلام  می فرمایند : نگاه کردن به سبزه  مایه شادابی، نشاط وحیات است.

“مفاتیح الحیا ت ص717″

“برای تعجیل در فرج صلوات”

  توسط زارع  , دوشنبه 23 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها, امید سبز

 

پیامبر صلالله علیه وآله فرمودند :"بهترین اعمال امت من انتظار فرج است".

منبع:نگین آفرینش

برای تعجیل در فرج صلوات

  توسط زارع  , شنبه 21 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها

امام باقر (ع) می فرمایند:«أُوصیکَ بِخَمْس: إِنْ ظُلِمْتَ فَلا تَظْلِمْ وَ إِنْ خانُوکَ فَلا تَخُنْ، وَ إِنْ کُذِّبْتَ فَلا تَغْضَبْ، وَ إِنْ مُدِحْتَ فَلا تَفْرَحْ وَ إِنْ ذُمِمْتَ فَلا تَجْزَعْ.»:

تو را به پنج چیز سفارش مى کنم:

1ـ اگر مورد ستم واقع شدى ستم مکن

2ـ اگر به تو خیانت کردند، خیانت مکن

3ـ اگر تکذیبت کردند، خشمگین مشو

4ـ اگر مدحت کنند، شاد مشو

5ـ و اگر نکوهشت کنند بیتابى مکن.

 

  توسط زارع  , شنبه 21 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها

مام باقر علیه السلام می فرمایند:«لا یَکُونُ الْعَبْدُ عالِمًا حَتّى لا یَکُونَ حاسِدًا لِمَنْ فَوْقَهُ وَ لا مُحَقِّرًا لِمَنْ دُونَهُ.»:

هیچ بنده اى عالم نباشد تا این که به بالا دست خود حسد نبرد و زیر دست خود را خوار نشمارد.

منبع:سایت امام باقر (ع)

  توسط زارع  , شنبه 21 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها

امام باقر(_ع)«أَلْکَمالُ کُلُّ الْکَمالِ أَلتَّفَقُهُ فِى الدّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَى النّائِبَةِ وَ تَقْدیرُ الْمَعیشَةِ.»:

همه کمال در سه چیز است:

1ـ فهم عمیق در دین

 2ـ صبر بر مصیبت و ناگوارى

 3ـ و اندازه گیرى خرج زندگانى

منبع:سایت امام باقر(ع)

  توسط زارع  , چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها

امام علی علیه السلام می فرمایند: خدای سبحان حقوق بندگان را بر خویش مقدم کرده است و رعایت حقوق مردم به ادای حقوق خداخواهد انجامید ؛وهمچنین می فرماید :ستم برخی مردم بر برخی دیگر بخشوده نمی شود.

  توسط زارع  , دوشنبه 16 اردیبهشت 1392, موضوعات: گنجینه ها

امام باقر علیه السلام می فرمایند:

دانش گنجینه هایی است وکلیدهای آن پرسش است پس بپرسید -خدایتان رحمت کند - چرا که درباره ی دانش به چهار نفر پاداش داده میشود :

پرسنده ، پاسخ دهنده ،  شنونده و دوستدارآن


(مفاتیح الحیاة، آیت الله جوادی آملی، ص84)

  توسط زارع  , دوشنبه 16 اردیبهشت 1392, موضوعات: الهی

الهی!

مشتاق تو بی تو زندگانی چون گذارد ؟

آرزومند تواز دست دوستی تویک کنار خون دارد !

بی توای آرام جانم زندگانی چون کنم ؟

چون نباشی درکنارم شادمانی چون کنم؟

برای تعجیل در فرج صلوات

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

آمار

  • امروز: 23
  • دیروز: 54
  • 7 روز قبل: 158
  • 1 ماه قبل: 771
  • کل بازدیدها: 37857
ذکر روزهای هفته
آیه قرآن
تاریخ روز
مهدویت امام زمان (عج)
اوقات شرعی